درباره داور ترکیه ای دیدار ایران و مراکش

جنید شاکر؛ قاتل فرگوسن و جرارد

داور بین المللی و سرشناس ترکیه ای که بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ را در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا سوت زد اولین بازی تیم ملی را در جام جهانی قضاوت می کند.

به گزارش" ورزش سه" تیم ملی ایران امروز در حالی به مصاف تیم ملی مراکش می رود که جنید شاکر داور سرشناس ترکیه ای این بازی را قضاوت می کند. شاکر داور مطرحی در سطح اروپا است و در سال های اخیر بازی های مهمی چون بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین رئال مادرید و بایرن مونیخ ، یوونتوس و رئال مادرید ، چلسی و بارسلونا، بایرن مونیخ و پی اس جی را سوت زده است. در بازی های ملی نیز بازی هایی چون بازی دوستانه آلمان و فرانسه و بازی های مقدماتی جام جهانی سوئد و ایتالیاو پرتغال و سوئیس را قضاوت کرد. صحنه های مشکوک بازی بایرن مونیخ برابر رئال مادرید که منجر به حذف بایرن مونیخ شد البته باعث شد تا مدتی بحث اول رسانه های اروپایی باشد. شاکر متولد 1976 و یک داور 42 ساله و متولد شهر استانبول است. او از سال 2006 در لیست داوران بین المللی قرار گرفت.


درباره شاکر که دوازده سال  است در رقابت های اروپایی بازی های مهمی را سوت زده اما باید گفت که او مرد اشتباه های بزرگ هم هست. در مارس 2013 و در بازی رئال مادرید و منچستر یونایتد نانی هافبک منچستر یونایتد را از زمین اخراج کرد که بشدت باعث ناراحتی سرآلکس فرگوسن شد که آخرین بازی اش را با منچستر یونایتد در لیگ قهرمانان برگزار می کرد.


از اتفاق های جالبی که در قضاوت های شاکر رخ داده می توان به دادن دوکارت زرد به استیون جرارد نام برد که در آن بازی  تبدیل به یکی از داورانی شد که به دو کاپیتان تیم ملی انگلستان کارت قرمز نشان داده است. او جان تری را نیز در بازی چلسی برابر بارسلونا اخراج کرد تا تبدیل به داور مورد تنفر انگلیسی ها شود.


او در سال های 537 کارت زرد و 29 کارت قرمزبه بازیکنان داده  و 36 ضربه پنالتی گرفته که میانگین 0.27 پنالتی ، 0.21 کارت قرمز و 3.98 کارت زرد در هر بازی را برای او به ثبت رسانده است.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان