همایشی برای گرامی‌داشت ۵۴۰۰ شهید کردستان

رئیس ستاد کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، توسعه و ترویج فرهنگ مدیحه‌سرای و مولودی خوانی، شناسایی استعدادهای درخشان دف نوازی و مدیحه سرایی استان برخی از اهداف همایش «سراج منیر» است.

همایشی برای گرامی‌داشت 5400 شهید کردستان

به گزارش ایسنا، ابراهیم حسینی رئیس ستاد کنگره 5400 شهید استان کردستان با تشریح برنامه‌های همایش بزرگ دف‌نوازی «سراج منیر» بیان کرد: این برنامه به مناسبت کنگره ملی 5400 شهید استان کردستان در روز 29 خرداد در مسجد جامع سنندج برگزار خواهد شد. در این مراسم معنوی 1000 نفر از مدیحه سرایان و دف‌نوازان سراسر استان حضور دارند و حضور برای تمای گروه‌های هنری آزاد است و برای شرکت در این مراسم می‌توانند به رده‌های سپاه استان مراجعه و ثبت نام کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: دف‌نوازی یکی از ظرفیت‌های فرهنگی در استان کردستان است. یکی از اهداف این همایش بزرگ مقابله با تهاجم فرهنگی غرب است.  بعد از انقلاب، مدیحه‌سرایی در ایران ترویج و توسعه پیدا کرد و جلوه باشکوه و عمیق‌تری به خود گرفت. یکی دیگر از اهداف همایش سراج منیر، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدیحه سرای استان و تجلیل از خانواده‌های آنان است.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، توسعه و ترویج فرهنگ مدیحه‌سرای و مولودی خوانی، شناسایی استعدادهای درخشان دف نوازی و مدیحه سرایی استان، شناسایی آسیب‌های مدیحه سرایی، مقابله فرهنگی با تهاجم فرهنگی دشمن، مقابله با افکار تکفیری و دین ستیزانه و برپایی یک برانگیختگی اجتماعی در راستای کنگره 5400 شهید استان کردستان دیگر اهداف برگزاری این همایش فرهنگی هستند.

رئیس ستاد کنگره 5400 شهید استان کردستان افزود: اشعار مدیحه سرایی علاوه بر ابراز ارادت به خاندان پیامبر (ص) باید سمت و سوی انقلابی به خود بگیرد و ترویج روحیه ایثار و شهادت و استکبارستیزی در آن موج بزند.  این همایش در دو مرحله تبیین و اجرا برگزار می‌شود و برای تبیین آن از استاید دانشگاه از جمله ماموستا قادر قادری امام جمعه پاوه دعوت شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان