باکس آفیس آخر هفته: Incredibles ۲ رکورد می‌زند

«شگفت‌انگیزان ۲» Incredibles ۲ از دیزنی Disney و پیکسار Pixar با اکران در ۴۴۱۰ سالن سینما توانست فروش فوق‌العاده‌ی ۱۸۰ میلیون دلاری را در باکس آفیس آخر هفته در داخل آمریکا رقم بزند، و پا را از تمام انتظارات فراتر بگذارد

«شگفت‌انگیزان 2» Incredibles 2 از دیزنی Disney و پیکسار Pixar با اکران در 4410 سالن سینما توانست فروش فوق‌العاده‌ی 180 میلیون دلاری را در باکس آفیس آخر هفته در داخل آمریکا رقم بزند، و پا را از تمام انتظارات فراتر بگذارد. این فیلم نه‌تنها رکورد بزرگ‌ترین اکران برای یک فیلم انیمیشنی را به دست آورد، — رکورد‌دار قبلی «در جستجوی دوری» Finding Dory از کمپانی پیکسار Pixar با 135 میلیون دلار فروش در اکران خود بود — بلکه توانست عنوان هشتمین اکران بزرگ تاریخ، بدون در نظر گرفتن تورم، را تصاحب کند.

«شگفت‌انگیزان 2» Incredibles 2 که درباره‌ی یک خانواده‌ی دوست‌داشتنی از ابرقهرمان‌ها است، همچنین با کنار زدن «دیو و دلبر» Beauty and the Beast (با فروش 174.6 میلیون دلاری) بزرگ‌ترین اکران تاریخ برای یک فیلم مناسب برای تمام سنین را رقم زد. این فیلم در خارج از آمریکا با فروش شگفت‌انگیز 51.5 میلیون دلار در 25 مارکت، جمع فروش جهانی در اکران خود را به 231.5 میلیون دلار رساند. در بسیاری از مارکت‌ها، ازجمله مکزیک، استرالیا، و روسیه این فیلم بهترین اکران تاریخ پیکسار را برای این کمپانی رقم زد.
خانواده‌ها تقریباً گروه اندکی از مخاطبان بودند. بیش از 31 درصد تمام خریداران بلیت این فیلم در سینماها بزرگ‌سالان بدون فرزند بودند، درحالی‌که سالن‌های آی‌مکس Imax 14.1 میلیون دلار فروش داشتند.

کتلین تف، رئیس پخش دیزنی گفت: “این فیلم برای همه بود. قطعاً بدون دست یافتن به تمام بخش‌های مخاطبان، ازجمله بزرگ‌سالان و نوجوانان، نمی‌توانید به این سطح برسید. فروش ما در بعدازظهر و عصر، نسبت به سایر فیلم‌های انیمیشنی، بیشتر بود.”
این فیلم قسمت دوم مجموعه فیلم «شگفت‌انگیزان» Incredibles، بیستمین فیلم این استودیوی انیمیشنی است و آغازگر مجموعه‌ی جدیدی برای پیکسار و دیزنی بوده است. این فیلم همچنین، پس از این‌که دیزنی هفته‌ی گذشته اعلام کرد رئیس و هم‌بنیان‌گذار پیکسار جان لستر John Lasseter آخر سال این استودیو را ترک خواهد کرد، اولین فیلمی از پیکسار است که بر روی پرده‌های سینما می‌رود.

تمام فیلم‌های پیکسار در سینمااسکور درجه‌ای از امتیاز A را دریافت کرده‌اند و «شگفت‌انگیزان2» Incredibles 2 هم با کسب امتیاز A+، مستثنا نیست. اولین قسمت از این مجموعه فیلم که 14 سال پیش اکران شد، مانند این فیلم امتیاز A+ دریافت کرد.
گذشته از «شگفت‌انگیزان 2» Incredibles 2، این آخر هفته مرکب بود. کمدی مردانه‌ی کمپانی نیولاین New Line به نام «تگ» Tag در اکران خود در 3383 سالن سینما 14.6 میلیون دلار فروخت، و به جمع کمدی‌های مثبت 17 سال اخیر که فروش نه‌چندان بالایی داشتند پیوست. اد هلمز Ed Helms، جرمی رنر Jeremy Renner، جان هم Jon Hamm و هانیبال بورس Hannibal Buress در این فیلم در نقش دوستان دوران بچگی بازی می‌کنند که بزرگ‌سال شده‌اند و هرسال یک‌بار بازی تگ انجام می‌دهند.اکران این فیلم متناسب با روز پدر بود.جف گلدستاین، رئیس پخش وارنر Warner در داخل آمریکا معتقد است «تگ» Tag فروش قوی و چندمرحله‌ای، مانند «شب بازی» Game Night در سال گذشته از کمپانی نیولاین New Line، خواهد داشت. این فیلم با 17 میلیون دلار فروش اکران شد و در راه رسیدن به جمع فروش 70 میلیون دلاری در داخل آمریکا است.
«تگ» Tag که در جایگاه سوم جدول باکس آفیس قرار گرفت، نتوانست به‌پای «هشت یار اوشن» Ocean’s 8 برسد. این فیلم از کمپانی وارنر Warner در دومین آخر هفته‌ی خود با 19.6 میلیون دلار فروش توانست جایگاه دوم جدول باکس آفیس را تصاحب کرده و به جمع فروش ده‌روزه‌ی 79.2 میلیون دلار در داخل آمریکا برسد.

فروش این اسپین‌آف زنانه کمی بیش از انتظارات افت کرد، که افت 53 درصدی آن احتمالاً به خاطر رقابت با «تگ» Tag بوده است. هر دو فیلم مخاطبان بزرگ‌سال را به خود جذب کردند، درحالی‌که «تگ» توجه زنان را اندکی بیشتر از مردان به خود جلب کرد (51 درصد).
«سولو» Solo با 9.1 میلیون دلار فروش در جایگاه چهارم قرار گرفت، درحالی‌که جایگاه پنجم به «ددپول 2» Deadpool 2 با 8.8 میلیون دلار فروش تعلق گرفت.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان