ماهان شبکه ایرانیان

فعال فرهنگی؛ تروریست فراری

«فعال فرهنگی»! این عنوانِ درخشان و قابل احترام، یکی از پربسامدترین عناوینی است که در اخبار و تحلیل‌های رسانه سلطنتی - انگلیسیِ بی‌بی‌سیِ فارسی کاربرد دارد

«فعال فرهنگی»! این عنوانِ درخشان و قابل احترام، یکی از پربسامدترین عناوینی است که در اخبار و تحلیل‌های رسانه سلطنتی - انگلیسیِ بی‌بی‌سیِ فارسی کاربرد دارد. کارگزاران و سناریونویسان به ظاهر ایرانی و نیز خارجی این شبکه ضدایرانی، در اشاره و رویکرد به مجرمان فراری و یا دستگیر شده معاند با نظام جمهوری اسلامی، بیشتر نه از عنوان «مجرم سیاسی» یا «تروریست» یا «بزهکار» که از عنوان پرطمطراق «فعال فرهنگی» استفاده می‌کنند! استفاده جدی و موکدانه و مفرط بی‌بی‌سی‌نشینان تا آنجاست که مخاطب خام‌اندیش و ناآگاه فارسی‌زبان، از خود می‌پرسد:


- «به واقع چرا جمهوری ایران- اغلب- فعالان فرهنگی را هدف خشم و تعقیب قرار می‌دهد و دستگیر می‌کند و به زندان می‌اندازد؟»
- «چرا اغلبِ مخالفان نظام دینی ایران، از جنس فعالان فرهنگی هستند و فرهنگمندان با نظام در می‌افتند؟»
این پرسش‌ها دقیقا همان چیزی و همان خواسته‌ای است که به عنوان اهداف نامشروع و پستِ بی‌بی‌سی از به کار بردن نابه‌جا و بی‌بنیانِ عنوان «فعال فرهنگی» دنبال می‌شود. دست‌اندرکاران بلوک رسانه‌ای نظام سلطه بر آنند که همواره و مجدانه، وانمود سازند: «مخالفان راستین و راسخ و فراوان نظام دینی ایران، عناصر فرهیخته‌ای هستند که به دلیل ترادف با موضوع فرهنگ و فرهنگی بودن؛ از قدرت بیزارند و نسبت به منافع سیاسی بی‌رغبت‌اند، اما بنا به دغدغه‌مندی نسبت به فرهنگ ایرانی، پا در مسیر نبرد با نظام دینی گذاشته‌اند!»
گمان می‌رود؛ ارائه چنین تصویر جعلی از مخالفان نظام، مخاطبان یا همان مردم ایران را با نخبگان فرهنگی دروغین، همدل و همراه سازد. از طرفی دیگر؛ عمال رسانه روباه پیر تصور می‌کنند؛ القای مواجهه مستقیم نظام دینی با مخالفینی که دارای رنگمایه فرهنگی هستند؛ در انتشار تصویر قرون وسطایی و سرکوبگر از نظام ایران مفید می‌افتد و بهانه و زمینه برخورد افکار داخلی و خارجی با جمهوری اسلامی را فراهم می‌آورد.
در راستای آنچه گفته آمد؛ می‌بینیم در نمونه‌ای از پروژه دروغ‌سازی علیه جمهوری اسلامی؛ بی‌بی‌سی فارسی یک تروریست داعشی را که در درگیری با تکفیری‌های هیئت‌الشام کشته شد، یک فعال فرهنگی عرب ایرانی معرفی می‌کند و مدعی می‌شود؛ این زندانی به شکل مشکوک در زندان اهواز جان خود را از دست داده است!
جدای از ناشیگری بی‌بی‌سی در قهرمان‌سازی از یک تروریست که داعش وی را یک عضو کشته‌شده خود در سوریه معرفی می‌کند؛ بداخلاقی روبه‌صفتان و پادو‌های ملکه انگلیس هویدا شده است.
بی‌بی‌سی فارسی نشان داد که برای تحمیق مخاطب از هیچ روشی ولو مبتذل و غیراخلاقی خودداری نمی‌کند.
پروژه قهرمان‌سازی از یک تروریست فراری، این واقعیت کهنه و روشن را هم نشان داد و ثابت کرد که دستان رسانه‌های ضدایرانی در نبرد رسانه‌ای اخلاقی و آبرومند با ملت و نظام دینی ایران کاملا تهی است!
مضحک این است که بی‌بی‌سی نزد برخی دیگر از اقمار و رسانه‌ها و شبه‌رسانه‌های معاند، حکم مرجع و منبع قابل وثوق دارد و اخبار و تحلیل‌های این شبکه را، مستقیم و غیرمستقیم دستمایه خبر و گزارش قرار می‌دهند.
باید دید در آینده نزدیک، اصحاب رسانه «فریب و دروغ» لندن، کدام تروریست داعشی و غیرداعشی و کدامین مجرم را «فعال فرهنگی» معرفی می‌کند!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان