ادوبی در اولین سهماههی سال 2017 به درآمد 1.68 میلیارد دلار رسیده است. در واقع از وقتی ادوبی فروش محصولات نرمافزاری خود را متوقف کرد و بهجای آن به فروش ماهانهی سرویسهای اشتراکی خود مشغول شد، شاهد رشد درآمد این کمپانی بودهایم.
دستیابی به رقم 1.68 میلیارد دلار برای شرکت ادوبی یک رکورد محسوب میشود؛ اما این کمپانی از سهماههی دوم سال 2015 درآمدهای خود را در بازههای زمانی سهماهه گزارش داده است و به همین دلیل اجازه ندهید که واژهی رکورد شما را خیلی هیجانزده کند.
همچنان که کسبوکار فروش اشتراک ماهانه و اشتراک کاربری ادوبی در حال گسترش است، دقیقا نمیدانیم تعداد کاربرانی که مشترک سرویسهای پرچمدار این شرکت (از جمله فتوشاپ) هستند، چقدر است. سال گذشته این شرکت از بحث در مورد اینکه چه تعداد کاربر از سرویسهای Creative Apps تحت مجموعهی Creative Cloud استفاده میکنند، خودداری کرد. لازم به ذکر است که بنا به آخرین آمار، تا ماه مارس 2016 ادوبی 3.252 میلیون کاربر مشترک داشته است.
تحلیلگران انتظار دارند که درآمد شرکت ادوبی در اولین سهماههی سال 2017 حدود 30 میلیون دلار کاهش داشته باشد. علاوه بر این تحلیلگران پیشبینی کردهاند که شاید ادوبی بابت هر سهم خود درآمدی 0.87 دلاری داشته باشد. در سهماههی اولیهی سال 2016 ادوبی گزارش داده که موفق به کسب درآمدی 1.38 میلیارد دلاری شده است. جالب اینکه پس از اعلام نتایج مالی مورد اشاره، ارزش سهام ادوبی بیش از سه درصد افزایش یافته است.
نظر شما در این مورد چیست؟ آیا فروش سرویسهای اشتراکی میتواند همچنان باعث رشد بیشتر کمپانی ادوبی شود؟