به گزارش خبرنگار الف؛ صبح امروز نشست خبری اعلام جرم سازمان مردم نهاد دیدهبان شفافیت و عدالت علیه مسئولان فعلی و سابق بانک مرکزی ، با حضور دکتر احمد توکلی، رئیس هیات مدیره دیدهبان شفافیت و عدالت و تعدادی از مالباختگان موسسات مالی و اعتباری برگزار شد.
احمد توکلی در این نشست خبری باعلام اینکه با ارسال نامه ای به دادستان عمومی و انقلاب ضمن اعلام جرم علیه مدیران سابق و فعلی بانک مرکزی و تعاونی های فرشتگان و موسسه کاسپین، خواهان رسیدگی قضایی به این موضوع شد؛ گفت: موسسه آرمان ایرانیان و کاسپین هر دو یک موسسه هستند و علیه هفت نفر که به صراحت نام آنها آمده است، اعلام جرم شده و برای سایر مدیران دیگر هم به صورت دقیق تر تقاضای تعقیب آنها به عنوان مجرمان اصلی شده است.
وی با اشاره به اتهامات مطرح شده؛ افزود: این شکایت به استناد قانون انجام شده و اتهام نخست اخلال در نظام پولی و بانکی کشور و حیف و میل اموال مردم از طرق اخذ وجوه و سپردههای اشخاص حقیقی و حقوقی براساس موضوع قانون اخلال گران در نظام اقتصادی کشور مطرح است.
توکلی با بیان اینکه اتهام دوم کلاهبرداری است؛ ادامه داد: با استفاده از روشهای متقلبانه و اغواگرایانه برای جمع آوری سپرده های مردم اقدام کردند که طبق ماده یک قانون تشدید مجازات اسلامی، مرتکبین به موجب اختشاش و کلاهبرداری است و اتهام براساس ماده 674 قانون مجازات اسلامی که در این ماده عنوان شده سپرده های مردم طبق قانون عملیاتی بدون ربا در نزد بانک و موسسه اعتباری امانت تلقی می شود و اگر تصرفی در این سپرده ها انجام شود، خیانت در امانت است؛ در حالی که بخش اعظمی از سپردههای مردم صرف خرید زمین و ملک شد و بر خلاف آنچه که عنوان کردند در تولید کشور سرمایه گذاری شده است.
رئیس هیات مدیره دیدهبان شفافیت و عدالت اتهام چهام تحصیل نامشروع عنوان و بیان کرد: براساس قانون هر کسی به هر نوحی از امتیازات خاص دولت سوئ استفاده کند و یا از هر راه نامشروع مالی کسب کند، مجرم است و باید مجازات شود و اتهام پنجم و آخر هم تصرف مدیر تسویه و مدیران فرشتگان در اموال این شرکت است که این موسسه در حال تسویه بود، زیرا براساس قانون تجارت (انحلال شرکت)، مسوولان تسویه یک شرکت و یا مدیران آن حق ندارند در اموال آن شرکت دخل و تصرف کنند و جرایم متهم شدند که متهمان اصلی هستند.
وی با بیان اینکه از ذکریا متحمل، محمدجعفر افتخار، علی نعیمی بهعنوان مدیران عامل طی ادوار مختلف؛ فرید ضیاءالملکی، علی نعیمی، سید قادر محمدی بهعنوان روسای هیئتمدیره طی ادوار مختلف؛ مرتضی عنایتی و ذکریا متحمل بهعنوان نمایندگان دو مجموعه از تعاونیها شکایت شده، افزود: تعدادی از مسوولین پیشین و فعلی بانک مرکزی هم مانند آقای بهمنی، رئیسکل بانک مرکزی دوره قبل، ابراهیم درویشی معاون نظارتی دره قبل، آقای سیف رئیسکل بانک مرکزی فعلی، حمید تهرانفر معاون نظارتی بانک مرکزی در دروِ پنجساله اخیر، آقای فرهاد خالتی مدیر نظارت بر مصارف پولی و بانکی فعلی، آقای فرشاد حیدری معاون نظارتی فعلی بانک مرکزی و سایر مقاماتی که در این موضوع مباشرت داشتند و بهصورت مستقیم یا غیرمستقیم تاثیرگذار بودهاند، نیز شکایت شده و اعلامجرم شده است و اتهامی که متوجه این افراد میدانیم، معاونت در سه الی چهار مورد از جرایم گروه اول است.
توکلی تصریح کرد: در تبصره دوم ماده دو قانون اخلاق در نظام پولی و بانکی کشور آمده است که افرادی که در آن جرائم دسته اول معاون هستند، عبارتاند از در این موارد مدیر یا مدیران و بازرس یا بازرسان و یا مسئول یا مسئولین ذیربط که بهگونهای از انجام تمام و اقدامات جرائم یا قسمتی از آن مطلع شوند، مکلفاند درزمینهٔ جلوگیری از آن، اقدام فوری و موثر انجام دهند و کسانی که انجام ندهند، مجرماند»؛ و معاون جرم تلقی میشود و بانک مرکزی در این موارد وظایف قانونی و کاملاً روشن داشته که به وظایف خود عملنکرده است.
رئیس هیات مدیره دیدهبان شفافیت و عدالت در ادامه گفت: امروز اگر یک جوان تحصیلکرده دارای مدرک فوق لیسانس و بیکار اقدام در خانه خود یک دستگاه کلیدسازی راه بیندازد، بلافاصله اماکن نیروی انتظامی جلوی او را می گیرد و بررسی می کند آیا جواز دارد یا نه، اما یک تعاونی در مشهد به نام فرشتگان تشکیل می شود و طبق قانون تنها حق ارائه تسهیلات و سپرده گیری از اعضای خود را دارد که در کمتر از چند سال، 213شعبه در کشور تاسیس می کند و کسی به آنها چیزی نمی گوید. این آقایان ( بانک مرکزی) باید در این مسئله باید پاسخگو باشند چرا که سکوت کرده اند و اجازه دادند این موسسات تخلفات خود را ادامه دهند و در نظام اقتصادی کشور اخلال ایجاد کرده است.
توکلی با بیان اینکه قضاوت خود بانک مرکزی این بود که این موسسات در نظام اقتصادی اخلال و بازار را مختل کردند، گفت:سوال از بانک مرکزی این است که چرا وقتی متوجه اخلال آنها رد بازار شدید چرا جلوی آنها را نگرفتید؛ پاسخ می دهند، هشتاد نامه به قصد تبشیر و تنظیر نوشتیم، در حالی که باید براساس قانون باید آن جلوی این موسسات را می گرفتند؛ این اقایان که نام برده شد در انجام وظیفه خود کوتاهی کردند که باعث شده اموال عمومی و مردم تضعیف شود.
به گفته وی، آیا پولی که بانک مرکزی برای پرداخت به سپرده سپرده گذاران اختصاص داده، برمیگردد؛ با اطمینان می توان گفت که همه آن برنمیگردد، بنا براین مصداق ماده 598 قانون مجازات اسلامی هستند. وظیفه این افراد (مدیران فعلی و قبلی بانک مرکزی) در ارتباط با موسسات فرشتگان، آرمان ایرانیان و کاسپین چه بود؟ در حالی که باید وظایف خود یعنی اعمال نظارت و جلوگیری از فعالیت های غیرقانونی تعاونی اعتبار فرشتگان و اجتناب از صدور جواز برای موسساتی که مسوولان آنها صلاحیت نداشتند را انجام می دادند که نه تنها انجام نشد، بلکه عکس آن رخ داد.
رئیس هیات مدیره دیدهبان شفافیت و عدالت ادامه داد: این افراد که نام برده شد همچنین در جرم کلاهبرداری معاون جرم هستند؛ زیرا به موسسه فرشتگان برخلاف قانون اجازه دادند از عبارت تحت نظارت بانک مرکزی استفاده کند؛ در حالی که طبق قانون فرشتگان در سال 1392 رسما منحل شده بود و حداقل از تاریخ دی ماه سال 94 در حال تسویه بود و می بایست در تمامی سربرگ ها و تابلوهای شرکت در حال تسویه آن نوشته می شد، اما نه تنها این موضوع انجام نشده بلکه عکس نوشته شد تحت نظارت بانک مرکزی و علاوخ بر آن از روش پانزی استفاده کردند.
توکلی در مورد روش پانزی گفت: این روشی روشی است که یک فعال بازار سرمایه در آمریکا استفاده می کرد که با سود بالاتر از متعارف سرمایه جذب می کرد و از پول سرمایه گذاری جدید، پول قبلی ها را پرداخت می کرد و برخی هم برای امورات خود استفاده می کرد که این روش پانزی ذاتا بر تقلب استوار است و بانک مرکزی قبول دارد این موسسات از این روش استفاده کردند و این روش تا زمانی می توان ادامه داد که افرادی که جدید سپرده گذاری می کنند، باید پولشان بیشتر زا سود قبلی ها باشد و ورشکستگی قطعی است و این را بانک مرکزی می دانست و گفته بوده بود که این موضوع به اعتماد عمومی ضربه میزند و بازار پول و سرمایه را مختل میسازد.
وی با بیان اینکه اتهام خیانت در امانت هم برای این مسئولان بانک مرکزی ثابت می شود، گفت: بنگاه های پولی و غیر پولی تفاوتی فاحضس دارند که بنگاه پولی یا سرمایه و آورده مردم کار می کنند و از اعتبار و تایید بانک مرکزی استفاده می کنند و دولت و بانک مرکزی هم آنها را تایید می کند و همچنین می توانند خلق پول کنند و با مسئولیت بانک مرکزی اصطحکاک ایجاد کنند؛ زیرا بانک مرکزی وظیف دارد حجم پول در گردش را کنترل کند تا ثبات پول ملی امکان پذیر باشد؛ به همین دلایل و در هر دولت عاقل، بانک مرکزی مانند یک عقاب بالای سر این موسسات ایستاده است و در هر شعبه نماینده دارد و مراقب خلق پول است؛ در واقع این بنگاهها می توانند اموال مردم را چپاول کنند به این دلیل بیشترین کنترل در آنها انجام می شود
رئیس هیات مدیره دیدهبان شفافیت و عدالت با اشاره با اینکه بانک مرکزی تصویر از عملکرد موسسات غیرمجاز ترسیم می کند، توضیح داد: جمع بندی بانک مرکزی از این موسسات این است که مهمترین چالش هایی که نظام پولی و مالی کشور طی سالهای گذشته با آن روبرو بوده فعالیت نهادهای فاقد مجوز در بازار پول است که بدون اخذ مجوز از بانک مرکزی با عناوین مقدس و با وعده های فریبنده و گمراه کننده به عملیات بانکی اشتغال دارند و نتیجه آن جز انحراف جریان سالم نقدینگی به به همراه ندارد و علاوه بر بی نظم کردن در بخش های مختلف اقتصادی مانند مسکن، طلا و ارز موجب نارضایتی مردم و تبدیل به یکی از موانع دستیابی به اقتصاد سالم شده است و حتی در جای دیگر عناوین تند تری نسبت به این موسسات به کار می برد.
توکلی با بیان اینکه وجه مشترک این موسسات، خودمختاری بیحساب آنان بوده است، افزود: گویی در این کشور هیچ مرجع تنظیمگر، ناظر و بازخواستکنندهای وجود ندارد و یا همه کارهای این بنگاهها و موسسات را ارکان حکومت تایید میکنند. فعالیت موسسات مزبور، به دلیل ناتوانی در مدیریت صحیح ریسکها و عدم رعایت مقررات، شرایط بسیار خطرناکی را برای بازار پول ایجاد کرده و با به مخاطره انداختن منابع سپردهگذاران، فضای امنیتی و روانی جامعه را با چالش جدی مواجه کرده است، بهنحویکه تاکنون فروپاشی و انحلال نمونههایی از این قبیل موسسات باعث از بین رفتن سپردهها، منابع مردمی و مشکلات عدیده در زمینههای مختلف شده است.»
وی با بیان اینکه تعاونی اعتباری فرشتگان از این سنخ است، افزود: فرشتگان در سال 1377، در شهر مشهد با نام شرکت تعاونی اعتبار شهید هاشمی مشهد و با مجوز وزارت تعاون دولت، بهعنوان مرجع ذیربط و ذیصلاح صادرکننده مجوز در آن زمان، تاسیس گردید و از همان ابتدا با قانونشکنی مقاصد مخرب و فاسد خود را تعقیب کرد. تخلفات، قانونشکنیها و سوءاستفاده مالی تعاونی فرشتگان و موسسات اعتباری زنجیرهای است که این تعاونی برخلاف ماده (31) «مقررات ناظر بر تاسیس و شیوه فعالیت موسسههای اعتباری غیر بانکی» مصوب 13/4/1371 و 03/10/1373 شورای پول و اعتبار، بدون مجوز بانک مرکزی مرتباً بر تعداد شعبههای خود افزود.
رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت گفت: فرشتگان تنها در سال 1378 به یک شعبه که حق قانونی او بود اکتفا کرد ولی طی 14 سال بعد، یعنی تا سال 1392، تعداد شعب خود را به 211 شعبه رساند و هنگام ادغام در کاسپین در شهریور 1395، شعبههای فرشتگان 213 واحد بود.طبق ماده (25) همین مقررات، خریدوفروش دارایی ثابت برای تعاونیهای اعتبار، ممنوع است، قسمت زیادی از سپردههای مردم در این تعاونی، صرف خرید مِلک شد که امروز یکی از مشکلات اصلی موجود بر سر راهحل مسئله، شناسایی این املاک و قیمتگذاری آنها است.
وی افزود: طبق گزارش موسسه حسابرسی فریوران، به تاریخ پایان مرداد 1395، هشت فقره از املاک شناسایی شده، پروژه در حال ساخت در تهران هستند که به مبلغ 3،218 میلیارد تومان ارزشگذاری شدهاند. همچنین 63 ملک دیگر از این تعاونی به مبلغ 8/868 میلیارد تومان، ارزشگذاری شده است. گزارشهای بازرسان بانک مرکزی و گزارشهای پلیس آگاهی (فاتب) حاکی از آن است که از حدود پنچ هزار میلیارد تومان سپرده جمعآوریشده در فرشتگان، 55 درصد صرف خرید اموال غیرمنقول و سهام شده است.
توکلی با بیان اینکه رعایت نرخهای سود سپرده و تسهیلات که از سوی بانک مرکزی تعیین شده است، وظیفه تعاونی فرشتگان بود که در این تعاونی رعایت نمیشد، افزود: مواد (32)، (33)، (34) و (35) همین مقررات، تعاونی را به تنظیم دفاتر مطابق با دستورالعمل بانک مرکزی، ارائه اطلاعات به حسابرسان معتمد بانک مرکزی، ارائه ترازنامه و سود و زیان سالانه به بانک مرکزی، ارائه کلیه اسناد و مدارک و دفاتر به بازرسان بانک مرکزی ملزم میکند. تنظیم دفاتر مطابق دستورالعمل بانک مرکزی پیشکش؛ فرشتگان حتی بهعنوان یک شرکت معمولی نیز حساب و کتاب را ثبت نمیکرد.
وی گفت: در تاریخ 8/12/1389 بانک مرکزی رسماً اعلام کرد تعاونی فرشتگان با تودیع سرمایه اولیه نزد بانک مرکزی در فهرست موسسات مالی اعتباری تاییدشده، قرار گرفت و مجاز شد از عنوان «موسسه مالی و اعتباری در شرف تاسیس» استفاده کند و محدودیتهای اعمالشده علیه آن مرتفع میگردد؛ البته در 17 اسفند، یعنی 9 روز بعد در بیانیه دیگر بانک مرکزی، فرشتگان تحت نام موسسه مالی و اعتباری باران مجاز به فعالیت شد و اجازه استفاده از عبارت «تحت نظر بانک مرکزی جمهوری اسلامی» در تابلو و سربرگ خود را نیز دریافت کرد.
توکلی ادامه داد: البته اینکه روزی به تبدیل تعاونی فرشتگان به موسسه مالی اعتباری مستقل تصمیم بگیرند و 9 روز بعد به ادغام و انضمام برسند و تحت نام دیگری فعالیت فرشتگان را مجاز بشمارند، نشانه غایت بینظمی و جهالت در بانک مرکزی است، البته اگر فساد در کار نبوده باشد. وقتی در تاریخ 8/12/1389 بانک مرکزی، برای نخستین بار اعلام میکند که ازاینپس فرشتگان مجاز به فعالیت است، قدر مسلّم این است که تا تاریخ مذکور، به مدت 12 سال، مجاز به فعالیت نبوده است و فعالیتش با قانونشکنی ادامه داشته است.
وی با بیان اینکه بانک مرکزی موظف به تعطیل کردن تعاونیهای متمرد بوده است، نه پاداش دادن به آنها، افزود: تعاونی فرشتگان در عرصههای زیادی قوانین و مقررات را زیر پا گذاشته بود؛ اما شاید مهمترین قانونشکنی و از همه عجیبتر، ادامه کار پس از انحلال رسمی بوده است.به گزارش سازمان ثبت، انحلال فرشتگان در تاریخ 1/10/1392 انجام گرفته است ولی این تعاونی حتی پس از تشکیل کاسپین که خودش سهامدار اصلی آن بوده و بنا بر فرض، جواز گرفتن کاسپین منوط به انحلال فرشتگان بود، به فعالیت خویش ادامه میداد.
توکلی با بیان اینکه اسنادی وجود دارد که آشکار میکند که کاسپین مبلغی بیش از 20 میلیارد تومان نزد فرشتگان سپرده دارد و سود این سپرده را برای مدت کمتر از 4 ماه 112 میلیون نشان میدهد که نرخ سود میشود 28 درصد، گفت: بنا بود تعاونی فرشتگان منحل شود و با انتقال داراییها و تعهداتش به کاسپین، در آن ادغام شود. یکی از جرائم ارتکابی، رفتار متقلبانه این تعاونی، پس از انحلال بود، زیرا این موسسه در دی ماه سال 92 منحل شده بود اما هیئت تسویه آن دی ماه سال 94 تشکیل شد، با این حال، در دو ساله انحلال تا تشکیل هیئت تصفیه و نه حتی پس از تشکیل هیئت تصفیه، موضوع انحلال و تشکیل هیئت تصفیه حتی به شعب فرشتگان اطلاع داده نشد؛ بلکه برای نخستین بار تشکیل این هیئت، به سرپرستان استانها و روسای شعبههای تابعه، یک سال بعد از تشکیل هیئت تصفیه، در 4/10/95 (یک ماه بعد از اعلام دادستان تهران و شروع بحران) صورت گرفته است.
رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه فرشتگان این تقلب را با تقلب بزرگتری، دوچندان کرد، افزود: همزمان با اینکه بانک مرکزی هر چند روز در میان، فرشتگان را معتبر و نامعتبر اعلام میکرد، او بدون استحقاق، خود را مورد تایید بانک مرکزی میخواند؛ امتیازی که بانک مرکزی برخلاف وظیفه قانونیاش به او بخشیده بود. همین حیله و تقلب فرشتگان و بانک مرکزی بزرگترین عامل فریب مردم بود. موسسه فرشتگان اگر از عنوان موسسه در حال تسویه استفاده میکرد مردم سپردههای خود را به این موسسه واریز نمیکردند و در اینجا موسسه مذکور مرتکب تقلب شده است و تا انتهای سال 95 سپردههای مردم نزد این موسسه 4.5 برابر شده بود با این شرط که در تابلوهای موسسه عنوان تحت نظارت بانک مرکزی قید شده بود.
توکلی اضافه کرد: بر اساس گزارش حسابرسی رسمی دارا رهیافت، از دوره مالی سه ماه و بیستوهفت روزه منتهی به 29 اسفند 1394 آرمان ایرانیان (کاسپین)، تحت عنوان حقالزحمه هیئت موسس و اجرایی، حق حضور در جلسات و حقوق و مزایای مربوط به مدیرعامل، اعضای هیئتمدیره و مدیران ارشد و کارکنان، دریافتیها چنین گزارش میشود: ذکریا متحمل 399 میلیون تومان، علیرضا پایینمحله 237 میلیون تومان، مرتضی عنایتی 230 میلیون، علی ابراهیمبایسلامی 200 میلیون تومان، امید پردلی 180 میلیون تومان، غلامحسین ملایی 110 میلیون تومان، فرید ضیاءالملکی 105 میلیون تومان و سایر کارکنان جمعاً 295 میلیون تومان.
به گفته وی، اگر این چپاول نیست پس چیست؟! آقای متحمل بهتنهایی نزدیک به 5/1 برابر کل کارکنان که در آن تاریخ، 1350 نفر بودند، دستمزد میگیرد! یعنی دریافتی مدیرعامل بیش از 2000 برابر متوسط دریافتی هر یک از کارکنان موسسه بوده است. فرشتگان، آرمان، آرمان ایرانیان و کاسپین، همگی یکی در چند لباس؛ همپوشانی بسیار و کموبیش یکی هستند و حکمت تغییر نامها نیز باید معلوم شود.
توکلی با اشاره به قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی مصوب 1383 «اشتغال به عملیات بانکی توسط اشخاص حقیقی و یا حقوقی تحت هر عنوان و تاسیس و ثبت هرگونه تشکل برای انجام عملیات بانکی، بدون دریافت مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.»، گفت: اگر موسسهای پیش از تصویب این قانون بدون جواز فعال بود، یک ماه فرصت داشت تا تقاضای جواز را به بانک مرکزی تقدیم کند. در غیر این صورت بانک مرکزی باید از نیروی انتظامی میخواست تا فعالیت آن موسسه را متوقف سازد.
وی با بیان اینکه بانک مرکزی بجای استفاده از این اختیارات قاطع که به اعمال قوه قهریه ختم میشود، در حد آه و ناله و حداکثر تهدید توخالی، آن هم از موضعی ضعیف بهره میگیرد، گفت: تعقیب اقدامات مجرمانهی سهامداران و مدیران اصلی موسسه فرشتگان، آرمان، آرمان ایرانیان و کاسپین به انضمام مسئولان بانک مرکزی و وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی، امروز دوشنبه تحویل دادستانی شده است.
رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا شما بانک مرکزی را به قصور متهم می کنید؟ با بیان اینکه در تخلفات صورت گرفته از سوی موسسه مالی اعتباری فرشتگان، آرمان، آرمان ایرانیان و کاسپین بانک مرکزی مقصر است، گفت: برخی می گویند چرا بانک مرکزی را به قصور متهم کردید. من می گویم بانک مرکزی را به قصور متهم نکردم بلکه به تقصیر متهم کردم.
توکلی در پاسخ به سوالی درباره تبلیغ صداوسیما از این موسسات و فریب مردم در رسانه ملی گفت: ظاهرا صداوسیما هم در این موضوعشریک است، اما وقتی ابراهیم درویشی و سید محسن قاضیان تحت عنوان مدیرکل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری به مدیرکل بازرگانی صداوسیما نامه مینویسند و تیزر تبلیغاتی موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج را برای تبلیغ به سازمان ارسال می کنند، صداوسیما هم با مسئولیت بانک مرکزی آنرا پذیرفت. بدین ترتیب مسئولیتی متوجه صداوسیما نیست و این سازمان تقصیری ندارد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفته موسسه دیده بان شفافیت و عدالت حق دخالت در امور قضائی ندارد، گفت: آقای سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور هستند و اظهارت وی اشتباه است. طبق قانون ما بعنوان یک موسسه مردم نهاد می توانیم نسبت به برگزاری اجتماعات، داشتن نشریه و حق دادخواهی در مراجع قضائی اقدام کنیم. ما هم همین کار را کردیم.
توکلی در پاسخ به این سوال خبرنگار الف مبنی بر اینکه که آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی می گوید شما علیه بانک مرکزی جو سازی می کند، گفت: ما توجه مردم را به مسائل کشور جلب می کنیم؛ اسم این جو سازی نیست بلکه شفاف سازی است و به شفاف سازی افتخار می کنیم.
بعد از اظهارات توکلی، حامد منتظری، محمود ملک زاده، حسن زین الدینی و خانم دهجی از سپرده گذاران کاسپین مشکلات پیش آمده در خصوص سپرده گذاران و همچنین تخلفات بانک مرکزی و موسسه مالی اعتباری فرشتگان، آرمان ایرانیان، آرمان و کاسپین را توضیح داده و از موسسه دیده بان شفافیت و عدالت برای پیگیری تخلفات صورت گرفته تقدیر و تشکر کردند.