ماهان شبکه ایرانیان

کمبود ۵۷ قلم داروی وارداتی

وزارت بهداشت: برخی پزشکان و داروخانه ها برای سود بیشتر مصرف داروی خارجی را توصیه می کنند.

کمبود 57 قلم داروی وارداتی

وزارت بهداشت: برخی پزشکان و داروخانه ها برای سود بیشتر مصرف داروی خارجی را توصیه می کنند.

به گزارش به نقل از خراسان، سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: هم اکنون با کمبود 57 قلم داروی وارداتی مواجه هستیم، اما در زمینه داروهای ژنریک و برند ژنریک، کمبود جدی نداریم.

ایرج حریرچی روز گذشته در نشستی خبری ضمن بیان این مطلب با تاکید بر این که تمام بیمارستان ها ملزم به تامین تجهیزات پزشکی برای بیماران در داخل بیمارستان هستند، تصریح کرد: هیچ گونه افزایش قیمتی در زمینه تجهیزات پزشکی نداریم ضمن آن که وزارت بهداشت با وارد کنندگانی که تجهیزات پزشکی را با قیمت های نامتعارف و بالاتر از نرخ ارز وارداتی بفروشند، برخورد قانونی می کند.

وی با اشاره به افزایش 9 درصدی قیمت سبد دارویی کشور در سال 97، گفت: بعضی داروها کاهش قیمت خواهند داشت و بعضی داروها زیر 9 درصد افزایش قیمت و بعضی داروها نیز بیشتر از 9 درصد افزایش قیمت خواهند داشت. وی درباره برخی تخلفات در زمینه افزایش قیمت داروها گفت: این که برخی داروها را دو برابر قیمت بفروشند، تخلف است. متاسفانه برخی در کشور می‌گویند اگر فلان دارو را بفروشیم باید آن را با قیمت بیشتری بخریم.

تعدادی از واردکنندگان و توزیع کنندگان هم می‌خواهند از مابه‌التفاوت قیمت ارز هم سود کنند. این اقدام تخلف است و مردم حتما این موضوعات را به سامانه 190 اطلاع دهند.سخنگوی وزارت بهداشت، درباره بیماری تب کریمه کنگو در کشور اظهار کرد: تاکنون 34 نفر مبتلا شده اند و سه نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری، فوت کرده اند که بیماری زمینه ای داشته اند.حریرچی با تاکید بر این که داروی تولید داخل دارای همه استانداردهای بین‌المللی داخل است و مردم با اطمینان به دانشمندان و تولید کنندگان ایرانی داروی ایرانی مصرف کنند،

گفت: ترجیح تجویز داروی خارجی توسط برخی پزشکان ، با ابعاد وسیع‌تر در داروخانه‌ها هم وجود دارد که در این زمینه برخی انگیزه‌های اقتصادی و بازاریابی شرکت‌های خارجی و شرکت‌های وارد کننده بسیار موثر است؛ چرا که قیمت داروی خارجی بسیار گران است و با فروش هر واحد داروی خارجی هم سود بیشتری عایدش می‌شود و هم مابه التفاوت قیمت داروی خارجی و ژنریک هم به صورت آزاد و نقدی از بیمار دریافت می‌شود. بنابراین طبیعی است که در برخی موارد القای مصرف داروی خارجی برای کسب سود بیشتر وجود داشته باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان