صعود ۲۰۸ واحدی شاخص بورس/ حجم معاملات افزایش یافت

امروز دماسنج بازار سرمایه ۲۰۸ واحد رشد کرد و به رقم ۷۹ هزار و ۲۹۳ واحدی رسید. حجم معاملات نیز نسبت به روز گذشته مقدار بیشتری را نشان می‌دهد همچنین آیفکس امروز توانست ۳.۵ واحد رشد کند.

صعود 208 واحدی شاخص بورس/ حجم معاملات افزایش یافت

به گزارش ایسنا، امروز سه‌شنبه شاخص بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای باز شدن معاملات اندکی رشد کرد و تقریبا می‌توان گفت تا 40 درجه مانده به دادوستدها چندان تغییری نداشت، اما در این مدت با نوسان‌هایی مواجه شد و تنها در پنج دقیقه‌ پایانی معاملات حدود 280 واحد رشد نشان داد و با احتساب این افت‌وخیزها نسبت به روز گذشته 208 واحد رشد کرد و به عدد 79 هزار و 293 واحدی رسید.

شاخص کل هم وزن نیز پس از 48 واحد رشد به رقم 15 هزار و 502 واحدی رسید و شاخص آزاد شناور با 317 واحد صعود رقم 87 هزار و 171 واحدی را تجربه کرد.

شاخص بازار اول نیز 315 واحد بالا رفت و رقم 56 هزار و 494 واحدی را تجربه کرد، اما شاخص بازار دوم نزدیک به 500 واحد افت کرد و در کانال 167 هزار و 561 واحدی قرار گرفت.

در معاملات امروز نماد مخابرات ایران با 68 واحد تاثیر مثبت در شاخص بیشترین نقش را در نوسانات دماسنج بازار سرمایه داشت. پس از این نماد هلدینگ غدیر ایران خودرو، معدنی و صنعتی گل‌گهر و ایران ترانسفو بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص داشتند.  

در طرف مقابل نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 59 واحد نقش منفی در دماسنج بازار سرمایه، بیشترین تاثیر منفی را در شاخص گذاشت پس از این نماد آسان پرداخت پرشین، گسترش نفت و گاز پارسیان و شرکت ارتباطات سیار ایران بیشترین نقش کاهشی را در شاخص داشتند.

امروز در گروه خودرو شرایط بسیاری از نمادها رو به رشد بود در عین حال تعدادی از نمادهای این گروه شرایط کاهشی را تجربه کردند. در نماد ایران‌خودرو بیش از 81 درصد از فروش‌ها مربوط به سهامداران حقیقی و 18 درصد از فروش‌ها مربوط به حقوقی‌ها بود. در عین حال از مجموع این عرضه‌ها بیش از 66 درصد آن به سهامداران حقیقی رسید.

امروز در گروه فلزات اساسی تعداد زیادی از نمادها شرایط کاهشی را تجربه کردند، اما در این بین نمادهایی بودند که حتی تا پنج درصد نیز رشد داشتند. در این گروه 53 میلیون و 487 سهم به ارزش بیش از 9 میلیارد تومان در 3961 نوبت مورد معامله قرار گرفت.

در پایان معاملات نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان ارومیه، سرمایه‌گذاری توسعه شهری توس‌گستر، سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان، سخت‌آژند، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان و حمل‌ونقل توکا متوقف شدند.

در معاملات چهارمین روز این هفته بورس اوراق بهادار تهران سرمایه‌گذاری ملی ایران بیشترین حجم و ارزش معامله را شاهد بود. در این نماد در بازار معاملات عمده بورس دو دادوستد انجام شد که در طی آن دو معامله نزدیک به 395 میلیون سهم به ارزش 71 میلیارد و 850 میلیون و 300 هزار تومان دادوستد شد.

ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران امروز به رقم 226 میلیارد و 359 میلیون و 600 هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 105 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 52 هزار و 164 نوبت معامله بود.

همچنین آیفکس امروز 3.5 واحد رشد کرد و به رقم 835 رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم 162 میلیارد و 678 میلیون و 600 هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن 161 میلیون و 841 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 27 هزار و 527 نوبت معامله بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر