۱۱ درمان خانگی و طبیعی مالاریا ( Malaria )

مالاریا چیست ؟ خطر ابتلا به مالاریا در فصل بهار در بیشتر مناطق جهان به عنوان مثال، هند افزایش می یابد

مالاریا چیست ؟

خطر ابتلا به مالاریا در فصل بهار در بیشتر مناطق جهان به عنوان مثال، هند افزایش می یابد. این یکی از مشکلات سلامت عمومی است که به طور یکسان در کودکان و بزرگسالان تاثیر می گذارد.

بیماری مالاریا در اثر گزیدگی بر اثر نیش مالاریا اتفاق می افتد. مالاریا همراه با لرز، درد، لرزش اندام و سردرد تب بالا است.

سه نوع شناخته شده مالاریا وجود دارد:

  1. تب سه روزه
  2. تب چهار روزه
  3. تب بدخیم

نشانه های بیماری مالاریا ( Malaria ):

برخی از علائم مهم مالاریا عبارتند از:

  1. زردی
  2. اسهال
  3. استفراغ
  4. تشنج
  5. خون در مدفوع
  6. عرق کردن
  7. کم خونی
  8. مرووزوئیت ها در جریان خون
  9. لرز
  10. سردرد و تب بالا

11 درمان طبیعی بیماری مالاریا با مواد غذایی

1. دارچین :

ادویه حاوی خواص ضد عفونی کننده شکمی است. دارچین دارای یکی از اجزای ارگانیک به نام سینامالدئید است. همچنین دارای خواص ضد التهابی است که برای خنثی کردن درد در بدن مفید است.

دارچین قرن هاست که بخشی از داروهای سنتی برای درمان بیماری مالاریا استفاده می شود. این می تواند علائم مرتبط با بیماری مانند اسهال و تب را نیز برطرف کند.

2. آب پرتقال :

ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است. ایمنی سالم برای جلوگیری از بیماری های ناشی از باکتری های عفونی از جمله مالاریا ضروری است. توصیه می شود هنگام مبارزه با مالاریا آب پرتقال مصرف کنید.

آب پرتقال تازه نه تنها هیدراته را حفظ می کند، بلکه روند بهبودی را نیز سریع تر می کند. ویتامین C آنتی اکسیدان است که برای حفظ سلامت کلی ضروری است.

3. زنجبیل :

زنجبیل یکی دیگر از گزینه های چند منظوره برای درمان مالاریا است. این ماده قدرتمند به نام gingerol است. همچنین می تواند مقدار زیادی هیدروکربن هایی را که به عنوان ضد التهاب و ضد باکتری شناخته می شوند را تولید کند.

خواص زنجبیل برای درمان بیماری مالاریا عالی است شما می توانید از چای گرم زنجبیل را برای تسکین بخورید.

4. لیمو یا آب لیمو :

مصرف ملایم لیمو یا آب لیمو تازه هنگامی که به درمان مالاریا کمک می کند بسیار مفید است. به ذکر است.ویتامین C موجود در لیمو برای شما مهم و ضروری است.

این منبع غذایی citrusy از روند بهبودی حمایت می کند و مانع گسترش بیشتر عفونت در همان زمان می شود. این کمک می کند تا از علائم همراه با تهوع کمک بگیرد. شما می توانید چند قطره لیمو را در یک لیوان آب بریزید تا به درمان بیماری شما کمک کند.

5. ریحان مقدس :

ریحان مقدس یک گیاه کمتر شناخته شده است که می تواند علائم مربوط به مالاریا را کاهش دهد. گفته می شود این ترکیب دارای خواص درمانی است که شما برای مبارزه با باکتری های عفونی نیاز دارید.

هر قسمت از گیاه ریحان مقدس برای درمان بیماری های مختلف بیماری از جمله مالاریا استفاده می شود. شما می توانید چای گیاهی با برگ های تازه ریحان مقوی مصرف کنید تا خواص آن را ببینید.

6. درمان آب گرم :

شما نباید اهمیت راه حل های ساده را نادیده بگیرید. با مصرف آب گرم می توانید از مالاریا رهایی یابد. این کمک خواهد کرد که حرکات روده شما و اسهال را که بیماری مزمن به وجود می آورد، تنظیم کنید. آب گرم برای خنثی کردن التهاب داخلی نیز شناخته شده است.

درمان مالاریا با مواد غذایی

7. Fever Nut :

Fever Nut به طور گسترده ای از گیاهان برای درمان بیماری های تخریب کننده بیماری مانند مالاریا استفاده می شود. این ماده می تواند به کاهش درجه حرارت بدن در کوتاه مدت کمک کند.

8. آب گریپ فروت :

آب گریپ فروت یکی دیگر از گزینه های امن برای تقویت سیستم ایمنی بدن شما است. این مواد احتمالا انگل هایی را که موجب مالاریا می شوند را از بین می برند. مصرف گریپ فروت یک روش خوشمزه برای درمان مالاریا است.گریپ فروت به بدن شما اجازه می دهد سریعا بهبود یابد.

9. توت فرنگی و سایر توت ها :

مورد درمان مالاریا توت فرنگی نیز مفید است و این یک درمان کاملا طبیعی است. همه چیزهایی که شما نیاز دارید این است که به طور مرتب بر روی برخی انواع توت تازه کار کنید. انواع توت ها حاوی آنتی اکسیدان ها و آنزیم های مختلفی هستند که از بروز انگل جلوگیری می کنند به این ترتیب انرژی از دست رفته خود را دوباره به دست خواهید آورد و به سرعت بهبود می یابید.

10.دانه های شنبلیله :

این دانه ها دارای آنتی بیوتیک های فراوانی هستند.. توصیه می شود این دانه ها را در رژیم غذایی فرد مبتلا به این بیماری به کار بگیرید. شما می توانید دانه های پودر شنبلیله را در آب و نوشیدنی رقیق کنید. باید از آن لذت ببرید تا اینکه شما بهبود پیدا کنید.

11. بابونه :

مالاریا علائم خاصی از قبیل تب، لرز و حالت تهوع دارد. شما خوشحال خواهید شد که متوجه شوید که بابونه می تواند بدون هیچ گونه علائم خاصی به کاهش این علائم کمک کند.لازم به ذکر است، بابونه حاوی مواد قدرتمندی و خواص دارویی است. شما می توانید چای بابونه را هنگامی که از مالاریا رنج می برد برای کشتن باکتری ها و سرعت بخشیدن به فرایند بازیابی بیماری کمک کنید.

شکی وجود ندارد که درمان های طبیعی بر سلامت شما اثر نمی گذارد. و شما می توانید درمان های طبیعی را برای بیماری های مختلف از جمله مالاریا به کار ببرید. این بیماری پشه ناشی از درد و ناراحتی است. در صورتی که درمان نشود، وضعیت ممکن است بدتر شود. شما می توانید درمان های طبیعی برای درمان مالاریا را انتخاب کنید.

با این حال، اکیدا توصیه می شود در صورت مشکوک بودن به این بیماری سریعا به پزشک مراجعه کنید و این درمان های خانگی را در کنار درمان های دارویی به کار بگیرید.

divider

بیشتر بخوانید :

درمان مالاریا

کشف داروی معالج مالاریا از پوست درختی به نام گنه گنه (1820م)

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان