محمود سلامیان کارگردان برنامه های تلویزیون در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مجموعه «مل مل» که تا چندی پیش از کانال نهال روی آنتن می رفت، بیان کرد: «مل مل» مجموعه پرمخاطبی است که از سال 88 در حال پخش است و همیشه هم با استقبال مخاطبان مواجه بوده است.
وی ادامه داد: این مجموعه هم مورد توجه خردسالان و هم کودکان است و علی رغم محدودیت های مالی طبق نظرسنجی ها از مجموعه های پرمخاطب شبکه کودک در سال 96 بوده است اما متاسفانه چنین مجموعه ای باید به دلیل اسپانسر نداشتن در روند ساخت دوباره بلاتکلیف بماند.
کارگردان مجموعه «مل مل» اظهار کرد: تیم اتاق فکر و نویسندگان ما آماده ساخت ادامه فصل جدید این مجموعه برای کودکان هستند اما در حال حاضر مشکل اسپانسر مانع شروع دوباره کار شده است. من هیچ اعتقادی به اسپانسرینگ ندارم و حساسیتی دارم که هر اسپانسری را قبول نمی کنم چرا که اسپانسر به برنامه های کودک لطمه می زند.
سلامیان با اشاره به مشکل پیدا کردن اسپانسر برای برنامه های کودک بیان کرد: برنامه هایی که دیگر به ویترین رسانه تبدیل شده اند و می توانند بیشترین کارکرد را برای ارتباط با مخاطبان گسترده خود داشته باشند نیاز به حمایت و توجه بیشتری دارند و منصفانه نیست که با همه پتانسیل های مثبت و مفیدی که در رسانه دارند مدام منتظر جذب حامی مالی بمانند و سایه استرس قطع ارتباط با مخاطبان و ناکامی ایده ها و تلاش ها بر سر تیم سازنده باقی بماند.
وی اظهار کرد: اکنون هم چندین اسپانسر آمادگی همکاری با برنامه را دارد اما مشکل ما روند اداری همکاری با اسپانسرهاست که برای ما مساله ساز شده و هنوز به نتیجه نرسیده است و ما هم نمی دانیم تکلیف چیست.
تهیه کننده و کارگردان مجموعه «مل مل» در پایان تصریح کرد: از سال 96 با توجه به مشکلات عدیده مالی ادامه تولید برنامه منوط به جذب مشارکت مالی (اسپانسر) شد و همین امر باعث توقف زودهنگام و دوباره این مجموعه محبوب پس از 30 قسمت در 24 خرداد شده است که امیدواریم زودتر این مساله حل شود.