به تازگی اپل اعلام کرده که بالاخره برای جلب رضایت کاربران شاکی از کیبورد مک بوک ها فکری کرده و آنها میتوانند با ارائهی مک بوک و مک بوک پروی خود به مراکز مخصوص، صفحه کلیدشان را بدون دریافت هیچ هزینهای تعمیر کنند.
حتی اگر فردی پیش از این نیز مجبور شده باشد برای تعمیر صفحه کلیدش پولی بپردازد، اپل خاطر نشان کرده که این هزینه ها را به وی پس خواهد داد.
چندی پیش هزاران نفر از کاربران، طوماری اعتراضی را امضا کردند و بدین شکل نارضایتی خود را از صفحه کلید لبتاپهایشان اعلام نمودند. در این نامه هزاران کاربر، صفحه کلید مک بوک پروهای سال 2016 به بعد را معیوب نامیدند و معتقدند که این نقص از طراحی اشتباهشان به وجود آمده است.
آنها از اپل تقاضا کردهاند که این اشتباه را برطرف کرده و کیبوردهای قدیمی را با تجهیزاتی جدید جایگزین کنند. این مسئله موجب شد که آنها حتی مجبور شوند به مراجع قضایی متوسل شده و از اپل به بهانهی کیفیت پایین کیبوردها مک بوک هایش شکایت کنند.
بر اساس شکایت مذکور که در دادگاه منطقه ای کالیفرنیا ثبت شده، خریداران مک بوک و مک بوک پروهای مدل 2015 به بعد مجهز به کیبورد باترفلای با مشکلاتی از قبیل عدم پاسخگویی یا خرابی کیبوردها مواجه شده اند؛ با این وجود اپل تاکنون راه حلی را برای آنها ارائه نکرده بود.
کمپانی کوپرتینوی در سال 2015 کیبورد باترفلای را جایگزین ٰساختار قطاعی زیر هر کلید کرد که قرار بود میزان ثبات، پاسخگویی و سهولت استفاده از آن را افزایش دهد، برخی کاربران اما همان ساختار قدیمی را ترجیح می دهند و باور دارند که هر لحظه امکان دارد که کلیدهای این صفحه کلید جدید شکسته یا به یکدیگر بچسبند.
حال اپل اعلام کرده که یک برنامه و سرویس به خصوصی برای صاحبان این لپتاپها در نظر گرفته تا آنها دیگر مشکلات این چنینی را تجربه نکنند.
تماشا کنید: بررسی ویدیویی مک بوک پرو 2016 توسط دیجیاتو