ماهان شبکه ایرانیان

روزنامه «خراسان» ۷۰ ساله شد

با انتشار نوزده هزار و هشتصد و چهل و هفتمین شماره، روزنامه سراسری خراسان هفتاد سالگی خود را جشن گرفت.

روزنامه «خراسان» 70 ساله شد

به گزارش خبرنگار مهر، روزنامه خراسان سومین روزنامه قدیمی ایران شناخته می‌شود و صفحه اول شماره امروز (شنبه 2 تیرماه 1397) این روزنامه، با گرافیکی متفاوت و به صورت سیاه و سفید و بدون درج عکس که یادآور شیوه چاپ روزنامه‌های هفتاد سال پیش است، روی دکه آمده است.

«سیدعلی علوی» سردبیر روزنامه خراسان در سرمقاله این شماره ویژه با عنوان «خراسان» صدای مردم، نوشته است: «گرچه نخستین شماره روزنامه خراسان در یکم تیرماه 1328 منتشر شد اما بر اساس مستندات سابقه انتشار جریده خراسان به سال 1287 برمی‌گردد یعنی بیش از 110 سال از انتشار اولین شماره روزنامه‌ای با نام خراسان می‌گذرد. بنابراین روزنامه خراسان که امروز 70 سالگی‌اش را جشن می‌گیریم از منظری سابقه 110 ساله دارد».

به گفته وی، روند رو به رشد این روزنامه در سال 1381 با تبدیل شدن از یک رسانه مکتوب به «موسسه فرهنگی هنری خراسان» آغاز شده که این موسسه در حال حاضر با روزنامه سراسری خراسان، چهار روزنامه استانی، ضمیمه روزانه نیازمندی‌ها، دو ضمیمه روزانه، یک ضمیمه هفتگی، فصلنامه‌ها، گاه‌نامه‌ها و دفتر پژوهش، انتشارات خراسان، مرکز آموزشی تخصصی رسانه و شهر چاپ خراسان، یکی از بزرگترین بنگاه‌های رسانه‌ای کشور است.

سردبیر این روزنامه همچنین عنوان کرده که بر اساس آخرین نظرسنجی علمی که درباره این روزنامه در اسفند 96 انجام شده، هر نسخه روزنامه خراسان توسط 2/5 نفر خوانده می‌شود و نفوذ روزنامه در بین قشرهای مختلف مردم به گونه‌ای است که از هر سه نفر مشهدی یک نفر خواننده روزنامه خراسان است.

به گفته علوی و بر اساس ارزیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خراسان یکی از چهار بنگاه بزرگ مطبوعاتی و جزو پنج روزنامه پرتیراژ کشور است و تنها تیراژ مشترکان روزنامه خراسان، حدود 20 هزار نسخه در روز است.

وی همچنین با یادآوری این بیت شعر که «برادر جان خراسان است اینجا / سخن گفتن نه آسان است اینجا» که در نخستین شماره روزنامه خراسان چاپ شده است، ضمن اذعان به اینکه قطعا کارنامه خراسان هم نقطه‌های منفی داشته و در جاهایی کوتاهی شده، تاکید کرده است: این نقطه‌ها در کنار عملکرد مثبت روزنامه خراسان چندان وزنی ندارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان