از آنجایی که سازندگان گوشی هوشمند سعی خواهند کرد کاربران جدید جذب کنند یا کاربرانی را که از دست دادهاند، دوباره برگردانند، سال 2017 سال جذابی خواهد بود. سامسونگ قصد دارد پس از فاجعه گلکسی نوت 7، با عرضه گلکسی اس 8 به کاربران خود اطمینان دهد. الجی نیز پس از شکست گوشی ماژولار جی 5 سعی دارد دوباره دل کاربران خود را به دست آورد و آینده خود را تأمین کند. آیا آنها موفق میشوند به هدف خود دست یابند؟
الجی جی 6: شروعی امیدوارکننده
در خلال برگزاری MWC 2017، الجی جی 6 از طرف چند رسانه بهعنوان بهترین گوشی هوشمند این نمایشگاه انتخاب شد. در حقیقت، الجی جی 6 با بدنه یکپارچه شیشه و فلز بسیار شیک به نظر میرسد.
نمایشگر 5.7 اینچی السیدی IPS آن رزولوشن 2880 در 1440 دارد؛ اما از نمایشگرهای QHD معمول کمی کشیدهتر است و به همین دلیل، نسبت 18:9 دارد. جی 6 از دوربین اصلی دوگانه بهره میبرد که سنسورهای 13 مگاپیکسلی آن قادرند تا زاویه 125 درجه تصویر ثبت کنند. دوربین 5 مگاپیکسلی سلفی آن تا زاویه 100 درجه تصویر ثبت میکند که برای سلفیهای گروهی، ایدهآل است. در نتیجه، جی 6 وعدههای زیادی میدهد.
در غیاب گلکسی اس 8، الجی فرصت مناسبی داشت تا جواهر جدید خود را در تاج الجی به نمایش بگذارد. پیشفروش 40 هزار واحد، تنها در عرض چهار روز (هر روز 10 هزار پیشفروش) نشان میدهد که الجی توانسته است بهخوبی محصول جدید خود را معرفی کند. کاربران نیز بسیار مشتاق بودهاند، اما باید منتظر بود و دید که آیا پیشفروش تبدیل به فروش عالی میشود یا نه.
جی 6 از 10 مارس (20 اسفند) در بازار کره جنوبی عرضه شده است و در اواسط آوریل نیز روانه بازارهای بینالمللی میشود. به نظر میرسد کاربران کره جنوبی چندان اهمیتی به نبود اسنپدراگون 835 و شارژ وایرلس نمیدهند؛ پس میتوان فرض کرد که کاربران دیگر کشورها نیز همینگونه فکر میکنند. احتمالا کاربران زیادی از کل قابلیتهای این محصول لذت خواهند برد و الجی از این موضوع استفاده خواهد کرد تا در بازارهای بینالمللی بزرگتر همانند ایالات متحده رقابت کند.
گرچه پیشفروش جی 6 امیدوارکننده بود؛ اما نباید دیگر بازیگران همچون هواوی پی 10 و پی 10 پلاس را دست کم گرفت. سونی نیز با اکسپریا ایکس زد پریمیوم چالش را پذیرفته است، بنابراین مشوقهای زیادی برای کاربرانی که قصد دارند گوشی خود را ارتقاء بدهند، در بازار وجود دارد. اما سامسونگ را نباید فراموش کرد.
سامسونگ: تلاش برای بازگرداندن طرفداران
سامسونگ برندی شناختهشده است که در طول سالیان دراز موقعیت خود را در بازار تثبیت کرده و میلیونها کاربر خوشحال در سرتاسر جهان دارد. فاجعه گلکسی نوت 7، ضربه بزرگی برای این کمپانی بود که نهتنها ضرر 15.3 میلیارد دلاری برای این شرکت داشت، بلکه برند سامسونگ را لکهدار کرد.
حوادث اتفاق میافتند. حتی با فراخوانی نهایی، مسائل بسیاری وجود داشت که سامسونگ باید پیش از عرضه یک پرچمدار جدید آنها را حل میکرد. حال سامسونگ آماده است که گلکسی اس 8، محصولی را که منتظران زیادی دارد، عرضه کند. این انتظار تنها به دلیل پتانسیل کلی و امکاناتی همچون اسکنر عنبیه، نمایشگر خمیده، اسنپدراگون 835، دستیار صوتی بیکسبی و استاندارد IP68 نیست، بلکه به دلیل آن است که آیا این پرچمدار میتواند نگرانیهای کاربران را بعد از فاجعه گلکسی نوت 7 مرتفع کند یا خیر.
ما انتظار چیزهای زیادی از سامسونگ و گلکسی اس 8 داریم، شاید حتی بیش از آنچه لازم باشد. همانطور که در مدلهای پیشین گلکسی اس دیدهایم، هیچ شکی نیست که این کمپانی میتواند محصولی تولید کند که نهتنها از نظر ظاهری زیبا است، بلکه عملکردی عالی نیز دارد. اما شاید در گلکسی اس 8 ویژگی خاصی در طراحی و مشخصات فنی نبینیم. اگر کاربران سامسونگ میخواهند در مورد کیفیت و ایمنی اطمینان یابند، مطمئنا رضایتشان تأمین خواهد شد.
در 2017، الجی باید قادر باشد جی 6 بفروشد. عرضه این پرچمدار با انرژی متمرکزِ درون شرکت و کمپین بازاریابی تهاجمی (ممکن است تا 390 دلار سرویس و تسهیلات رایگان دریافت کنید!) پشتیبانی شده است. در عوض، سامسونگ گلکسی S8 را بدون هیچ هدیه غافلگیرکنندهای عرضه میکند. سامسونگ برای مقابله با چالشها در موقعیت بهتری نسبت به الجی قرار دارد، چون الجی باید با رقبای سرسختی در بازار گوشی هوشمند مبارزه کند.
آیا شما فکر میکنید الجی G6 یک موفقیت خواهد بود؟ آیا عرضه گلکسی S8 بر دیگر گوشیهایی که در سال 2017 عرضه میشوند، سایه خواهد افکند؟