ماهان شبکه ایرانیان

نوبخت مطرح کرد؛

توزیع ۷ میلیون قطعه سکه در بازار/منابع ارزی کشور بیش از مصرف است

پاکدشت- معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان این که منابع ارزی کشور بیش از مصرف است، گفت: دولت ۷ میلیون قطعه سکه برای کسانی که عطش خرید دارند روانه بازار کرده است.

توزیع 7 میلیون قطعه سکه در بازار/منابع ارزی کشور بیش از مصرف است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت بعد از ظهر شنبه در جلسه شورای اداری پاکدشت طی سخنانی گفت: اگر هرکس طرحی داشته باشد که برای مدیریت شهرک های صنعتی و واحدهای تولیدی مفید باشد، از آن طرح حمایت می کنیم، باید به طور روزمره مدیریت اجرایی و عملی را در صحنه داشته باشیم.

دولت بدون کمک مردم توانایی اداره کشور را ندارد

نوبخت در ادامه افزود: این مسئله که اقتصاد را رها کنیم و بگذاریم که هر اتفاقی که می خواهد رخ بدهد، سبب می شود، تا جامعه زیر این چرخ دنده اقتصاد له شود و نباید این اتفاق رخ دهد، بودجه فعلی کشور از نقاط قوت در حمایت از تولید، فعالیت های اشتغال زا و کارهای عمرانی برخوردار است.

معاون رییس جمهور با بیان این که اکنون در شرایط نامتعارفی به سر می بریم، اضافه کرد: اخذ تصمیمات کنونی بر اساس شرایط است، همگی سیاست های اقتصادی اصل 44 را قبول داریم  و فعال شدن بخش خصوصی را پذیرفته ایم و این موضوع که حضور دولت را فقط در حد سیاست گذاری و در حد نوعی کنترل و نظارت داشته و مالکیت را بر عهده بخش خصوصی بگذارد را هم قبول داریم اما شرایط کنونی شرایطی نیست که ما جامعه را با آن رها کنیم.

وی با بیان این که با صراحت اعلام می کنیم که دولت به هیچ وجه چنین ادعایی ندارد که در شرایط کنونی به تنهایی می تواند امور را اداره کند، گفت: دولت باید به بخش خصوصی کمک کند و هم اکنون مردم هستند که همچون زمان جنگ و برهه های مختلف تاریخی کشور را اداره کردند.

بیش از 7 میلیون قطعه سکه روانه بازار شده است

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: اکنون نیز مردم می توانند در کنار دولت قرار گرفته و کشور را اداره کنند، از همه افراد دعوت می کنیم نظرات اجرایی و عملیاتی خود را که در چارچوب سیاست های کلی نظام قابل اجرا باشد، به ما منعکس کنند و هر سیاستی را که نیاز به اصلاح داشته باشد آمادگی اصلاح آن را داریم و اگر روش جایگزینی باشد که برای مردم موثر تر باشد مورد استقبال ویژه نیز قرار خواهند گرفت.

نوبخت سپس به سیاست های ارزی دولت اشاره کرد و افزود: دولت با تمام توان در جهت کنترل بازار ارز و طلا تلاش کرده و در این زمینه اقدامات اساسی نیز انجام داده است.

وی گفت: دولت بیش از 7 میلیون قطعه سکه برای کسانی که عطش خرید دارند روانه بازار کرده است.

منابع ارزی در کشور بیش از مصرف است

معاون رییس جمهور با بیان این که مقدار منابع ارزی، بیش از مصرف است و هر کس که نیاز به ارز دارد می تواند دلار 4200 تومانی خرید کند، تاکید کرد: ولی در مقابل باید کالایی که با استفاده از آن ارز تهیه شده را مشخص و قابل عرضه با دستگاه های نظارتی مشخص کند، نباید ولعی در بین مردم برای خرید ارز وجود داشته باشد که به تضعیف پول ملی کشور در مقابل دلار و سایر ارزها منجر شود.

نوبخت با بیان این که بر اساس آخرین آمار تا 25 خرداد امسال بیش از 9 میلیارد و 700 میلیون دلار ارز 4200 تومانی فروخته شده است، اضافه کرد: این در صورتی است، که میزان پیش بینی دولت برای تخصیص 20 میلیارد و 500 میلیون دلار بوده که این میزان در مقایسه با سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار است.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: سال گذشته از محل منابع غیر دولتی 18 هزار میلیارد تومان به 23 هزار بنگاه کوچک اختصاص پیدا کرد و از خزانه دولت نیز 42 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح های عمرانی اختصاص یافت، که سبب رشد اقتصادی 4 تا 5 درصدی در کشور شد، در سال جاری این میزان تسهیلات در قالب تبصره 18 به به 73 هزار و 400 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان