جورج کلونی برنده جایزه AFI Life Achievement شد.

این بازیگر، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده برنده‌ی چهل و ششمین جایزه یک‌عمر فعالیت هنری AFI Achievement Recipient شد.
جورج کلونی George Clooney پس از دریافت جایزه خود در مراسم Life Achievement Award در سالن تئاتر دالبی Dolby در هالیوود گفت: «از این‌که بخشی از این صنعت هستم بسیار خوشحالم و مفتخرم که اخیراً شاهد تغییرات زیادی در آن هستیم. دیگر وقتش رسیده بود.»
او از پدر و مادرش که در سالن حضور داشتند، تشکر کرد و گفت «دوتا از بااخلاق‌ترین انسان‌هایی که می‌شناسم. همیشه در زندگی راه درست را به من نشان داده‌اند.» او همچنین با محبت از همسرش تعریف و تشکر کرد «فکر می‌کردم یک آدم نمی‌تواند در زندگی همه‌چیز را باهم داشته باشد. فکر می‌کردم اگر درزمینهٔ کاری موفق باشی دیگر نمی‌توانی یک عشق پایدار نیز داشته باشی تا این‌که امل Amal را دیدم.» او همچنین از همه‌کسانی که در آنجا برای جشن گرفتن این موفقیت حضور داشتند، قدردانی کرد.
او با گفتن «امشب برای من خیلی باارزش بود و همیشه در خاطرم خواهد آمد. شبتون به خیر و موفق باشید.» خداحافظی کرد.قرار بود این جایزه را دوست قدیمی‌اش، جولیا رابرتز Julia Roberts که در فیلم‌های «یازده یار اوشن» Ocean’s Eleven و «هیولای پول» Money Monster باهم هم‌بازی بوده‌اند، به او اهدا کند؛ اما به دلایل مشغله‌های رابرتز، امکان این کار فراهم نشد. به‌جای او شرلی مک‌لین Shirley MacLaine که در نسخه اصلی «یازده یار اوشن» بازی کرده بود و برنده همین جایزه در سال 2012 شده بود، جایزه را به کلونی اهدا کرد.
مک‌لین به کلونی گفت: «انسانیت درون توست که همیشه توجه من را به خود جلب کرده است. لطفاً از قدرت تخیل خود برای آینده و برای همه ما استفاده کن. به ما کمک کن که خشم خود را بشناسیم و بیشتر از هر چیزی نگذاریم چیزی مانع عشق ورزیدن ما به هم شود.»
در اوایل مراسم، پدر کلونی، نیک کلونی، با گفتن «مرد فیلم‌ها و شهروند جهان»، جورج را به حضار معرفی کرد.
رئیس هیئت‌داوران AFI دلیل انتخاب کلونی را برای جایزه امسال، شخصیت او و ارزش‌هایی که برای خود دارد و همچنین فیلم‌های به‌یادماندنی‌اش، معرفی کرد.
در طول مراسم دوستان و همکاران کلونی در تعریف و گاهی اذیت کردن او، سخنرانی‌های کوتاهی کردند و AFI ویدیویی از قسمت‌های مختلف فیلم‌های او با بازیگران اسطوره‌ای ازجمله کری گرانت Cary Grant و پل نیومن Paul Newman را پخش کرد.باراک اوباما در پیامی تصویری به کلونی تبریک گفت «موهای جوگندمی خیلی بیشتر از من به جورج میاد. جورج مرد خوب، دوست خوب و شهروند خوبی است و یک فیلم‌ساز فوق‌العاده است.»
پس از پیام اوباما، پیام برنده جایزه پارسال، دایان کیتون Diane Keaton پخش شد «به نظر من در برابر تو از هیچ نظر نمی‌توان مقاومت کرد.»
مجری برنامه Late night، جیمی کیمل Jimmy Kimmel به روی صحنه آمد و با کلونی شوخی کرد «من اینجا نیومدم تا از فیلم‌های کلونی تعریف کنم، چون هیچ‌کدام را ندیده‌ام! «مردان یادبود» Monuments Men به حدی بد بود که طرف هیتلر را گرفته بودم.» او هم‌چنین از شوخی‌هایی که جورج با دوستانش می‌کرد گفت «به نظر من بهترین آن‌ها متقاعد کردن روزان بار Roseanne Barr برای ساختن اکانتی در توییتر بود. تمام این سال‌ها فکر می‌کردیم که جورج بتمن است، اما اشتباه می‌کردیم، جورج جوکر است.»
جنیفر آنیستون Jennifer Aniston و کورتنی کاکس Courteney Cox باهم بر روی صحنه آمدند و به شوخی به کلونی گفتند «خواهش می‌کنیم». چراکه درزمانی که کلونی در اولین نقش اصلی خود در سریال «بخش فوریت‌های پزشکی» ER بازی می‌کرد، در سریال مشهور «دوستان» Friends به‌عنوان بازیگر مهمان حضور داشت و همین موضوع باعث شد طرفداران زیاد این سریال به «بخش فوریت‌های پزشکی» علاقه‌مند شوند.بیل موری Bill Murray که در «مردان یادبود» با کلونی هم‌بازی بود، پس از این‌که به شوخی گفت «حالا که این جایزه را بردی می‌توانی با خیال راحت بمیری»، جدی شد و گفت «جورج کلونی بهترین آدمی است که من تابه‌حال با او همکاری کرده‌ام.» کیت بلانشت Cate Blanchett که او نیز در آن فیلم حضور داشت، در مورد کارگردانی کلونی گفت «کارگردانی تو تمیز و دقیق، بدون هیچ اضافه‌گویی است. درست مثل خودت.»
بازیگر سریال «بخش فوریت‌های پزشکی»، جولیانا مارگولیس Julianna Margulies از کلونی به خاطر زندگی حرفه‌ای‌اش تشکر کرد. چراکه شخصیت او در سریال در قسمت اول کشته شد، اما کلونی تهیه‌کننده‌ها را راضی کرد که شخصیت را به سریال برگردانند.
دان چیدل Don Cheadle توضیح داد که چطور کلونی از شهرت خود برای تبلیغ برای موضوعات مهم اجتماعی استفاده می‌کند. «جورج می‌گفت اگر قرار است دوربینی بر روی من زوم باشد، پس بهتر است دوربین را جایی ببرم که لازم است دیده شود.»
لورا درن Laura Dern با خنده از فیلم ترسناک ضعیفی به نام «خرس خاکستری 2: کنسرت» Grizzly II: The Concert، گفت که وقتی خودش 15 ساله و جورج 21 ساله بود، در آن بازی کرده بودند. کلونی در یکی از مصاحبه‌هایش در مورد این فیلم گفت که بازی در این نقش او را به سمت فیلم «بازگشت گوجه‌فرنگی‌های قاتل» Return of the Killer Tomatoes و پس‌ازآن «بتمن و رابین» Batman and Robin برد.ریچارد کیند Richard Kind در مورد وفاداری کلونی به دوستان قدیمی‌اش، درزمانی که تازه بازیگری را شروع کرده بود تا الآن که به این موفقیت رسیده است، صحبت کرد.
امل کلونی که برای اولین بار در جمعی در مورد همسرش صحبت می‌کرد، گفت: «به نظرم بهتر است در مورد شخصیتش در زندگی واقعی چندکلمه‌ای صحبت کنم. او یک جنتلمن به معنای واقعی کلمه است و همین‌طور بسیار سخاوتمند. عشق من، به تو افتخار می‌کنم.»
جورج کلونی، با 8 بار نامزدی اسکار، برنده بازیگر مکمل مرد برای فیلم «سیریانا» Syriana در سال 2005 و برنده جایزه بهترین تهیه‌کننده برای فیلم «آرگو» Argo در سال 2012، 46 مین جایزه AFI را از آن خود کرد.
شروع موفقیت‌های او با بازی در نقش دکتر داگ راس Doug Ross در سریال تلویزیونی «بخش فوریت‌های پزشکی» بود و پس‌ازآن با بازی‌های فوق‌العاده‌ای در فیلم‌های بسیاری مسیر حرفه‌ای خود را ادامه داد، ازجمله: «خارج از دید» Out of Sight، «سه شاه» Three Kings، «ای برادر، کجایی؟» ?O Brother, Where Art Thou، مجموعه فیلم‌های «اوشن»، «مایکل کلیتون» Michael Clayton، «بالا در آسمان» Up in the Air، «زادگان» The Descendants، «جاذبه» Gravity و «درود بر سزار» Hail, Caesar!او فیلم‌هایی را نیز کارگردانی کرده است: «اعترافات یک ذهن خطرناک» Confessions of a Dangerous Mind، «شب‌به‌خیر و موفق باشید» Good nigth, and Good luck و «نیمه ماه مارس» The Ides of March.
پروژه بعدی او یک مینی‌سریال برگرفته از فیلم «تبصره 22» Catch-22 است که علاوه بر کارگردانی و تهیه‌کنندگی آن، خود در مقابل هیو لوری Hugh Laurie و کایل چندلر Kyle Chandle، بازی خواهد کرد.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان