فرادید؛ هوندا سیآر-وی به سقوط خود ادامه می دهد. بررسی جدیدترین گزارش وب سایت کار سلبیس (carsalesbase) از میزان فروش کراساوورهای کوچک در بازار آمریکا در نخستین فصل از سال گویای برتری برندهای ژاپنی در این کلاس و نیز رشد چشمگیر آمار فروش خودروهای تازه وارد آمریکایی است.
به گزارش فرادید،با مقایسه وضعیت فروش فصل اول2018 مشخص شد در کلاس کراساوورهای محصولات جیپ و شورولت در حال رشد سریع فروش هستند. بر این مبنا در بین 15 خودرو اول این کلاس که در فصل اول سال با 4.6 درصد رشد توانسته مجموعا فروشی معادل 853هزار دستگاه را که به معنی سهمی 17.1از کل بازار خودرو آمریکا است، به خود اختصاص دهند، نام 6 خودرو ژاپنی، 6 مدل آمریکایی، دو خودرو کره ای و یک خودرو آلمانی دیده میشود.
مرور جدول فروش خودروهای حاضر در این کلاس نشان میدهد در لیست 15 خودرو اول نیز به ترتیب نامهای نیسان ایکستریل، تویوتا راو4، شورولت اکویناکس، هوندا سیآر-وی، فورد اسکیپ، جیپ رانگلر،جیپ چروکی، جیپ کامپس،
مزدا سی ایکس5، سوبارو فارستر، سوبارو کراسترک، جمس تریان،
هیوندای توسان، فولکسواگن تیگوان و
کیا اسپورتیج دیده میشوند که اغلب موفق شدهاند 3ماهه نخست سال را با افزایش چشمگیر فروش سپری کنند.
نیسان ایکستریل با رشدی 15درصدی در سهم بازار، توانسته فروش خود را از 101 هزار دستگاه در سه ماهه نخست 2017 به بیش از 116 هزار دستگاه در فصل اول سال 2018برساند. پشت سر این مدل نیز
تویوتا راو4 قرار گرفته که با رشدی 14درصدی فروش خود را از 80 به 94 هزار دستگاه رسانده است.
سورپرایز این جدول اما خودرو اکویناکس2018 محصول شرکت شورولت است که با صعود حیرت انگیز به میزان31درصد توانسته سهم بازار خود را در 3ماهه نخست 2018 به بیش از 82.7هزار دستگاه برساند و بالاتر از هوندا سیآر-وی قرار بگیرد که همواره در جمع سه اتومبیل برتر این کلاس قرار داشته است.
؛ بیشتر بخوانید : تویوتا کمری و معضل کاهش خریداران
هوندا سیآر-وی که از ابتدای ورود به بازار با تحسین گسترده منتقدان روبرو شد، با افتی 13درصدی نسبت به سال قبل فعلا تا اینجای سال تنها حدود82 هزار دستگاه فروش داشته باشد. فورد اسکیپ دیگر شکستخورده بزرگ بهار 2018 است که با افتی 12درصدی تنها موفق شده 67 هزار دستگاه فروش داشته باشد.
اما هرچه دو خودرو قبلی در بخش فروش بد عمل کردهاند
رانگلر،
چروکی و کامپس از محصولات محبوب سال 2018 بودهاند. این یعنی دیگر سورپرایز سال 2018 را باید مثلثی از محصولات جیپ دانست که در 3ماهه نخست سال با قرار گرفتن در ردههای ششم هفتم و هشتم به ترتیب با کسب رشدهای 34، 24 و 40درصدی حدودا 55، 50 و 43 هزار دستگاه فروش داشتهاند. این یعنی جیپ موفقترین خودروساز کلاس کراساوورهای کوچک بوده و مجموعا حدود 150 هزار دستگاه خودرو در این سگمنت فروش داشته است.
در رتبههای نهم و دهم نیز دو محصول ژاپنی قرار دارند.
مزدا با سری سیایکس5 و سوبارو با خودرو قدرتمند فارستر در بهار 2018 موفق به فروش 42.8 و 37 هزار دستگاهی شدهاند. البته رشد چشمگیر و 76 درصدی مزدا هرگز تناسبی با افت11درصدی فارستر در این 3ماه ندارد!