باکس آفیس: Jurassic World: Fallen Kingdom در آمریکا عملکردی فراتر از انتظار داشت

«دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» Jurassic World: Fallen Kingdom از کمپانی‌های یونیورسال Universal و امبلین Amblin عملکردی بسیار فراتر از انتظارات در ایالات‌متحده داشت، اما هنوز به‌اندازه‌ی قسمت قبلی این مجموعه سروصدا به پا نکرده است

«دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» Jurassic World: Fallen Kingdom از کمپانی‌های یونیورسال Universal و امبلین Amblin عملکردی بسیار فراتر از انتظارات در ایالات‌متحده داشت، اما هنوز به‌اندازه‌ی قسمت قبلی این مجموعه سروصدا به پا نکرده است. دایناسورها در سطح جهانی بیش از 700 میلیون دلار بلیت فروخته‌اند و این فیلم بزرگ باکس آفیس تابستانی را در مسیر خود به مقصد عضویت در باشگاه فیلم‌های میلیارد دلاری پیش می‌برند.
این قسمت از این مجموعه فیلم به‌راحتی توانست آخر هفته را از چنگ «شگفت‌انگیزان 2» Incredibles 2 از کمپانی‌های پیکسار Pixar و دیزنی Disney که 81.9 میلیون دلار فروش داشت و بزرگ‌ترین آخر هفته‌ی دوم را در میان فیلم‌های انیمیشنی رقم زد، برباید. «شگفت‌انگیزان 2» Incredibles 2 یک‌شنبه را با قدرت به پایان رساند و جمع فروش 10 روزه‌ی خود را تا 350.3 میلیون دلار بالا برد و پس از فروش 56.8 میلیون دلاری در خارج از آمریکا در 28 مارکت اول خود، به جمع فروش جهانی 485 میلیون دلاری رسید.بدون شک یونیورسال Universal و کمپانی امبلین Amblin به سرپرستی استیون اسپیلبرگ Steven Spielberg پس‌ازآن‌که دایناسورها — که در پنجمین قسمت این مجموعه فیلم متنوع‌تر و خشن‌تر از همیشه هستند — نقطه نظرات منفی را زیر پا له کردند و توانستند قلب مخاطبان، مخصوصاً مردان و خانواده‌ها را تسخیر کنند. با ورود به آخر هفته پیش‌بینی‌ها نشان داد که «دنیای ژوراسیک 2» Jurassic World 2 با 130 میلیون دلار فروش اکران خواهد شد.
این قسمت از این مجموعه فیلم حداقل 170 میلیون دلار هزینه‌ی ساخت، پیش از تبلیغات، داشته است. در خارج از آمریکا — که «سقوط پادشاهی» Fallen Kingdom سه هفته پیش اکران شده بود — این فیلم با فروش 106.7 میلیون دلاری در 68 مارکت با جمع فروش خارجی 561.5 میلیون دلاری و جمع فروش 711.5 میلیون دلاری رسید. 202.6 میلیون دلار از آن تنها در چین به فروش رسیده است. سالن‌های آی‌مکس Imax 19 میلیون دلار در این آخر هفته فروش داشتند که 13 میلیون دلار از آن در داخل آمریکا بوده است.

در آمریکای شمالی «دنیای ژوراسیک 2» Jurassic World 2 به میزان 28 درصد کمتر از قسمت اول این مجموعه فیلم که رکورددار اکران 208.8 میلیون دلاری در سال 2015 بود، ظاهر شد. «دنیای ژوراسیک» Jurassic World — که به خاطر انتظار طولانی مدت مخاطبان برای این مجموعه فیلم که مدت‌ها از پرده‌های سینماها غایب بود با استقبال خوبی مواجه شد — رکورد بزرگ‌ترین اکران تاریخ آمریکا را شکست، رکوردی که شش ماه پس‌ازآن توسط «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» Star Wars: Force Awakens با 248 میلیون دلار فروش در اکرانش، شکسته شد.
«شگفت‌انگیزان 2» Incredibles 2 با سقوط 56 درصدی در دومین آخر هفته‌ی خود یکی از شدید‌ترین افت‌های پیکسار Pixar محسوب می‌شود، البته هرچه فیلم اکران بزرگ‌تری داشته باشد افت بیشتری هم می‌تواند داشته باشد. «دنیای ژوراسیک 2» Jurassic World 2 رقابت را برای تسخیر مخاطبان خانوادگی بالا برد. در خارج از آمریکا «شگفت‌انگیزان 2» Incredibles 2 با اکران 21.2 میلیون دلاری در چین بزرگ‌ترین اکران تاریخ پیکسار Pixar محسوب می‌شود.«هشت یار اوشن» Ocean’s 8 در سومین آخر هفته‌ی خود با عبور از مرز 100 میلیون دلار در فروش داخل آمریکا و فروختن 11.7 میلیون دلار بلیت در آخر هفته در جایگاه سوم جدول باکس آفیس قرار گرفت. این اسپین‌آف زنانه از فیلم دیگر وارنر Warner، به نام «تگ» Tag که با 8.2 میلیون دلار فروش به جمع فروش ده‌روزه‌ی 30.4 میلیون دلاری رسید، جلوتر بود. «هشت یار اوشن» Ocean’s 8 در خارج از آمریکا در 60 مارکت توانست 26.9 میلیون دلار بفروشد و جمع فروش خارجی خود را به 70.6 میلیون دلار و جمع فروش جهانی را به 171 میلیون دلار برساند.
«ددپول 2» Deadpool 2 از فاکس Fox و رایان رینولدز Ryan Reynolds که آخرین جایگاه جدول 5 فیلم برتر باکس آفیس آمریکای شمالی نصیبش شد، با فروش بیش از 5 میلیون دلار در داخل آمریکا از مرز فروش داخلی 300 میلیون دلار و فروش جهانی 700 میلیون دلار عبور کرد. این فیلم ابرقهرمانی یکشنبه را با جمع فروش جهانی 703 میلیون دلاری به پایان رساند و با کنار زدن «آن» It سومین فیلم مثبت 17 سال تاریخ باکس آفیس جهانی، پس از «ددپول» Deadpool و «ماتریکس: بارگذاری مجدد» The Matrix Reloaded در سال 2003، لقب گرفت.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان