۵ خوراکی که شکم را بزرگ میکنند

گروهی از افراد با وجود داشتن وزن متعادل، شکم نسبتا بزرگی دارند، ریشه این مشکل مربوط به هضم مواد غذایی است که در طول روز مصرف می‌کنند.

به گزارش بهداشت نیوز: برخی خوراکی ها باعث می شود افراد از وزن متعادل خود خارج شوند و شکم بزرگی پیدا کنند.

بزرگی شکم

برخی از مواد غذایی هستند که باعث این امر می شوند به شرح زیر می باشد:

1. نوشابه های گازدار و شکم بزرگ

این نوشابه های حاوی مقدار زیادی گاز هستند که بلافاصله پس از مصرف باعث تورم معده می شوند. همچنین از نظر ارزش غذایی مطلوب نیستند و مقدار زیادی شکر دارند. در مورد آب گازدار نیز باید گفت که معمولا سرشار از  نمک هستند که نفخ را تسهیل می کنند. از مصرف نوشابه های گازدار همراه با غذا پرهیز کنید و جرعه های کم میل نمایید.

2. حبوبات و شکم بزرگ

حبوبات از جمله عدس و لوبیا بسیار مغذی هستند و معمولا پای ثابت رژیم غذایی متعادل محسوب می شوند. با این حال، به خاطر داشتن مقدار بالای فیبر و نشاسته سبب تحریک روده ها و ایجاد نفخ می شود. برای جلوگیری از این حالت نامطلوب، حبوبات را حداقل یک شب خیس کنید.

سپس آنها را صاف کرده و یک بار بگذارید در آب چند دقیقه بجوشد و مجددا آب را بیرون بریزید تا رنگ حبوبات روشن تر شود. پس از این مرحله بگذارید کاملا پخته شود. نکته طلایی اینکه هرگز هنگام پخت حبوبات نمک اضافه نکنید زیرا باعث سفت شدن پوست آنها می شود.

3. میوه ها و سبزیجات خام شکم تان را بزرگ می کنند

میوه ها و سبزیجات برای کاهش وزن و حفظ سلامتی بسیار عالی هستند اما از آنجا که فیبر زیادی دارند، سبب ورم معده می شوند به خصوص اگر به آنها سیر یا پیاز خام اضافه شود. اگر تمایل به خوردن این خوراکی ها پس از غذا دارید، از سبزیجات پخته میل نمایید و به آرامی خوب آنها را بجویید.

4. کلم ها باعث بزرگ شدن شکم تان می شوند

خانواده کلم ها مانند کلم بروکلی در معده حالت تخمیری پیدا می کنند و باعث نفخ می شوند. البته این سبزیجات کم کالری هستند و در برنامه بسیاری از رژیم های غذایی وجود دارند. راه برطرف کردن این مشکل، افزودن چند دانه زیره یا رازیانه هنگام پخت است که علاوه بر طعم و عطر دلپذیر، هضم مشکل را نیز کاهش می دهد.

5. خوراکی های چرب شکم تان را بزرگ می کنند

همه خوراکی های چرب مانند چیپس، غذاهای سس دار و شیرینی های خامه ای باعث ایجاد نفخ می شوند. در نتیجه چنین خوراکی هایی نیز افزایش قطر شکم را به همراه دارند. این خوراکی ها را فقط در جشن ها و مهمانی ها میل کنید

موج

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
نظرات منتشر شده : 1
پاسخشهره ح | 1397/04/05 - 14:49
سایت شما از لحاظ خبری فوق العادست و ممنون از خبرهای آنلاین شما
ارسال نظر
پیشخوان