میوه‌های خشکی که به کاهش وزن سریع کمک می‌کنند

مطالعات متعدد نشان داده اند که میوه‌های خشک جزء سالم‌ترین میان وعده‌ها هستند که به کاهش وزن نیز کمک می‌کنند.

میوه‌های خشکی که به کاهش وزن سریع کمک می‌کنند

ماریشا پورای، متخصص نوآوری غذای هندی گفت: میوه‌های خشک میزان متابولیسم بدن انسان را افزایش می‌دهند؛ زیرا سرشار از مواد معدنی، آنزیم‌ها و ویتامین‌ها هستند که همگی برای بهبود سیستم گوارشی مفیدند.

مزیت میوه‌های خشک این است که باعث می‌شوند افراد برای مدت طولانی احساس سیری و رضایت کنند؛ چرا که سرشار از فیبر هستند و همچنین به کاهش کالری ذخیره شده به شکل چربی بدن کمک می‌کنند.

در این گزارش بهترین میوه‌های خشکی که به کاهش وزن کمک می‌کنند، معرفی شده اند:

کشمش

ثابت شده است که کشمش خیسانده شده تأثیر بهتری نسبت به کشمش خام دارد؛ زیرا ارزش غذایی آن هنگام خیساندن افزایش می‌یابد و به جلوگیری از تمایل به مواد قندی و حفظ سطح قند خون پایدار کمک می‌کند.

همچنین کشمش حاوی درصد کمی نمک و ید بالایی است و فیبر، اسیدهای چرب امگا 3 و پروتئین، آن را به گزینه‌ای مغذی برای کاهش وزن تبدیل می‌کنند.

انجیر

انجیر درصد بالایی از فیبر است که به هضم و احساس سیری کمک می‌کند و مواد مغذی موجود در آن متابولیسم را سریع‌تر می‌کنند. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در انجیر به سوزاندن کالری بیشتر در حین ورزش، کاهش چربی شکم، افزایش فیبر و پتاسیم، تنظیم فشار خون، کاهش احتباس آب و جذب کالری کمتر نسبت به میوه تازه کمک می‌کنند.

بادام

به گفته متخصصان، بادام برای کسانی که کلسترول مضر بالایی دارند، فواید زیادی دارد. همچنین بادام کالری کمی دارد و سرشار از مواد مغذی مانند چربی‌های تک غیر اشباع، آنتی اکسیدان‌ها و پروتئین است.

انواع خرما

خرما حاوی درصد بالایی از فیبر است که به احساس سیری کمک می‌کند و حاوی ویتامین B5 است که استقامت را افزایش می‌دهد.

کشمش بور

کشمش بور طعم شیرین داشته و سرشار از ترکیبات فنلی است که به عنوان یک داروی ضد پیری، ضد التهاب و محافظت از قلب و عروق عمل می‌کند. کشمش بور حاوی چربی نیست و سرشار از کالری، پروتئین و کربوهیدرات است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان