آیا همه غذاها انرژی را افزایش می دهند؟

یک کربوهیدرات پیچیده است. به این معنی است که سرشار از فیبر و مواد مغذی است. جو دوسر هضم کندتر است و انرژی را به طور یکنواخت به جای همه به طور همزمان تأمین می‌کند و غلات کامل و بدون گلوتن است. خوردن یک کاسه در صبح شما را برای ساعت‌ها سیر نگه می‌دارد.

آیا همه غذاها انرژی را افزایش می دهند؟

بله، اما به روش‌های مختلف. نوشیدنی‌های شیرین، آب نبات و شیرینی‌پزی سوخت (قند) زیادی را به سرعت وارد خون شما می‌کنند. سقوط متعاقب آن باعث خستگی و گرسنگی دوباره شما می‌شود. “کربوهیدرات‌های پیچیده”، چربی‌های سالم و پروتئین زمان بیشتری برای هضم می‌برند، گرسنگی شما را برطرف می‌کنند و جریان انرژی آهسته و پیوسته‌ای را فراهم می‌کنند.

جو دوسر

یک کربوهیدرات پیچیده است. به این معنی است که سرشار از فیبر و مواد مغذی است. جو دوسر هضم کندتر است و انرژی را به طور یکنواخت به جای همه به طور همزمان تأمین می‌کند و غلات کامل و بدون گلوتن است. خوردن یک کاسه در صبح شما را برای ساعت‌ها سیر نگه می‌دارد.

تخم مرغ

یک تخم مرغ تنها 70 کالری دارد و در عین حال حاوی 6 گرم پروتئین است. این پروتئینی را فراهم می‌کند که به آرامی آزاد می‌شود. همچنین مواد مغذی بیشتری نسبت به اکثر غذا‌های دیگر در هر کالری دارد. این به رفع گرسنگی کمک می‌کند. در نتیجه، احتمالاً آن دونات نیمه صبح را در اتاق استراحت دفتر که قند خون شما را افزایش می‌دهد و انرژی شما را کاهش می‌دهد، از دست می‌دهید.

مرغ

بدون پوست، منبع خوبی از پروتئین بدون چربی است. یک تکه مرغ گریل شده با مقداری سبزیجات بخارپز یا کمی چاشنی یک ناهار سبک عالی است که شما را سنگین نمی‌کند و به طور پیوسته تا شام انرژی شما را تأمین می‌کند. و مرغ چربی اشباع شده ناسالم کمتری نسبت به سایر گوشت‌ها مانند گوشت خوک، گوشت گاو و بره دارد.

جگر گاو

بدون ویتأمین B12 کافی، انرژی شما می‌تواند کاهش یابد. این یکی از بهترین منابع است. همچنین دارای پروتئین زیادی است تا برای مدت طولانی انرژی شما را تأمین کند. اگر فقط نمی‌توانید جگر بخورید، می‌توانید ویتأمین B12 خود را از گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ دریافت کنید.

صدف

علاوه بر اینکه یک منبع خوب پروتئین کم چرب است، سرشار از روی نیز می‌باشد. این به بدن شما کمک می‌کند با میکروب‌هایی که می‌توانند شما را خسته و احساس خستگی کنند مبارزه کند. آن‌ها را خام با کمی آب لیمو در فصل خود امتحان کنید یا آن‌ها را در فر یا روی گریل بپزید.

لوبیا

آن‌ها یک منبع عالی پروتئین هستند، به خصوص اگر گیاهخوار یا وگان هستید. لوبیا همچنین دارای فیبر زیادی است که به کند کردن هضم کمک می‌کند. آن‌ها همچنین سرشار از منیزیم هستند. این به سلول‌های شما کمک می‌کند تا انرژی بسازند.

ساردین

آن‌ها برای همه مناسب نیستند، اما ساردین پروتئین حیوانی با کیفیت بالا را برای انرژی ثابت فراهم می‌کند. آن‌ها همچنین دارای اسید‌های چرب امگا 3 دریایی (EPA و DHA) هستند که به پیشگیری از بیماری قلبی کمک می‌کنند. اگر آن‌ها برای شما خیلی ماهی هستند، سالمون، ماهی تن یا خال مخالی را امتحان کنید.

گردو

این دوباره آن امگا 3 است. گردو یکی از آن‌ها را دارد که بدن شما برای انرژی استفاده می‌کند (آلفا لینولنیک اسید). اگرچه آجیل‌ها کالری بالایی دارند، اما مطالعات نشان می‌دهد که افرادی که آن‌ها را می‌خورند، وزن اضافه نمی‌کنند یا علائم دیگری از سلامتی بد ندارند. این می‌تواند به این دلیل باشد که فیبر سرعت ورود آن‌ها به بدن را کند می‌کند و چربی‌های “سالم” گرسنگی را برطرف می‌کند.

قهوه

این جایی است که بسیاری از ما صبح خود را به کافئین می‌رسانیم. و کار می‌کند. انرژی شما را افزایش می‌دهد و شما را هوشیارتر نگه می‌دارد. فقط زیاده روی نکنید. کافئین می‌تواند شما را عصبی کند و در خواب شما اختلال ایجاد کند اگر زیاد مصرف کنید، به آن عادت ندارید یا آن را در اواخر روز مصرف کنید.

چای

یک فنجان چای ساده یک راه کم کالری برای جایگزینی نوشابه‌های شیرین و نوشابه‌های گازدار است که می‌تواند سطح انرژی شما را در وسط روز افزایش دهد. این تغییر باعث می‌شود که احتمال بیشتری داشته باشید که مواد مغذی و مایعات مورد نیاز خود را در هر روز دریافت کنید، که می‌تواند به شما کمک کند هوشیار و پرانرژی بمانید. برخی از چای‌ها دارای کافئین هستند که می‌تواند به شما کمی انرژی بدهد.

توت‌ها

بلوبری، بلک بری، توت فرنگی: اگر می‌خواهید چیزی شیرین داشته باشید که انفجار کالری و “افت قند خون” یک دونات یا آب نبات را ندارد، آن‌ها عالی هستند. توت‌ها همچنین دارای آنتی اکسیدان‌ها و سایر مواد مغذی هستند که به تغذیه و محافظت از سلول‌ها در سراسر بدن کمک می‌کنند.

شکلات تلخ

اگر فقط باید آب نبات بخورید، این یک انتخاب خوب است. قند کمتری نسبت به آب نبات‌ها و شکلات شیری دارد. همچنین نشان داده شده است که خلق و خو و عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد. آنتی اکسیدان‌های موجود در کاکائو می‌توانند به محافظت از سلول‌ها، کاهش فشار خون و بهبود جریان خون کمک کنند. این می‌تواند شما را سالم و پرانرژی نگه دارد. شکلات تلخ چربی دارد، بنابراین برچسب را بررسی کنید و وعده‌های غذایی را کوچک نگه دارید.

آب

وقتی بدن شما به اندازه کافی آب نداشته باشد، خسته می‌شوید. همچنین به انتقال سوخت و مواد مغذی به سلول‌های شما کمک می‌کند و به دفع مواد زائد کمک می‌کند. افرادی که آب بیشتری می‌نوشند، معمولاً چربی، قند، نمک، کلسترول و کالری کل کمتری مصرف می‌کنند. این فضای بیشتری برای مواد مغذی سالمی باقی می‌گذارد که به شما انرژی می‌دهند. مخصوصاً هنگام ورزش مهم است که آب بنوشید. قبل و بعد از تمرینات خود 8 اونس آب بنوشید – اگر مدار شما بیشتر از 30 دقیقه طول بکشد، آب بیشتری بنوشید.

غذا‌ها برای ورزش

بهترین سوخت برای ورزش کربوهیدرات است، به خصوص کربوهیدرات‌های “پیچیده” مانند میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل. چربی‌های سالم از ماهی، آجیل، روغن‌های گیاهی و آووکادو می‌توانند به سوخت‌گیری ورزش‌های استقامتی مانند دویدن مسافت طولانی کمک کنند. پروتئین می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن که به دلیل ورزش ضعیف شده است کمک کند. همچنین می‌تواند ماهیچه‌ای را که هنگام تقویت آن به طور طبیعی پاره می‌شود، ترمیم کند، مانند زمانی که وزنه بلند می‌کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان