انشا درباره عدالت با دو نگارش های زیبا و متفاوت

همانطور که می دانید یکی از سرگرمی های بسیار پرطرفدار انشا نوشتن است که یکی از موضوعات خاص عدالت می باشد به همین خاطر، در این مقاله چند انشا درباره عدالت را در اختیارتان خواهیم گذاشت.

انشا درباره عدالت با دو نگارش های زیبا و متفاوت

یکی از ساعاتی که دانش آموزان در مدرسه سپری می کنند زنگ انشا است که معلمان عزیز از دانش آموزان می خواهد تا در مورد موضوعات خاص انشا بنویسند که یکی از موضوعات پرطرفدار عدالت است بنابراین، اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به دنبال انشا درباره عدالت هستید به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنیم بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

"مجموعه

مجموعه ای از چند انشا درباره عدالت

شاید برای شما نیز پیش امده است که به دنبال انشا ناب در مورد عدالت هستید اما نمی دانید چگونه انشا نابی بنویسید که در مورد عدالت انشا های مختلفی وجود دارد که می توانید آن ها را مطالعه کنید و با کمک آن ها انشا نابی را بنویسید از این رو، در ادامه مطلب چند انسا درباره عدالت را گردآوری کرده ایم و در اختیار شما دوستان عزیز قرار داده ایم که امیدواریم از مطالعه آن ها نهایت بهره را ببرید.

 انشا در مورد عدالت با مفاهیم زیبا

انشا در مورد عدالت با مفاهیم ناب

آنچه تجلی بخش ذات انسانی در سراسر این گیتی پهناور است، عدالت است. طبیعی‌ترین و ملزم‌ترین حقی که هر انسانی با هر ملیتی و مذهب و اعتقادی باید از آن بهره مند باشند. برای متجلی شدن عدالت انسانها تصمیم گرفتند قوانینی وضع کنند. البته ناگفته نماند که این وضع قوانین، توسط حکومتها صورت پذیرفته است. هر رویه سیاسی که مورد قبول حاکمان یک جامعه است، آنها را بر آن داشته است که بر اساس آن باورها قوانین وضع کنند. قوانینی که شاید اصلا به صلاح ملتها نباشد. قوانینی که گاهی حتی به شدت بر ضد منافع انسانی و حقوق بشری است.

گاهی قوانین حاکم بر یک جامعه باعث ایجاد شکاف و تبعیض عظیم بین اقشار مختلف همان جامعه نیز می‌شود و به ایجاد اختلاف طبقاتی هر چه بیشتر، هم دامن می‌زند، یا به شدت تبعیض آمیز، بین زنان و مردان یک جامعه می‌شود، به طوری که بسیاری از حقوق اولیه انسانی زنان و دختران در اکثر جوامع با فرهنگهای خاص نادیده گرفته می‌شود و پایمال می‌گردد. حتی نبود عدالت کافی باعث می شود در ازای کاری یکسان که زنان و مردان انجام می دهند، دستمزد زنان کمتر باشد. یا در زمینه‌های ورزشی نتوانند همانند مردان از خدمات اجتماعی برخوردار گردند. در بعضی جوامع حقوق کودکان نیز به شدت پایمال می‌شود.

نبود عدالت عرصه را بر همگان در زندگی تنگ می‌کند. گاهی دیدن ناعدالتی‌ها باعث حرکتهای اجتماعی و مدنی می‌شوند که با نارضایتی‌های مدنی همراه می‌شوند. عدالت از راس هرم هر کشور شروع می‌شود و تا پایین‌ترین بخش اقشار جامعه امتداد پیدا می‌کند. داشتن عدل و انصاف در تمام شاخه‌ها و لایه‌های اجتماعی ضروری است. مردم نیز باید سعی کنند نسبت به یکدیگر عادلانه و منصفانه برخورد کنند. اگر هر فردی از خودش شروع کند و سعی کند عدالت را رعایت کند، فرایند عادل بودن در تمام سطوح جامعه گسترش پیدا می‌کند.

کاسبی که در فروش جانب عدل را رعایت کند. پدری که نسبت به خانواده عادل و منصف باشد. مادری که با تربیت درست و ایجاد جو روانی سالم عدالت را به فرزندان خود آموزش دهد. فرزندانی که با یکدیگر در جایگاه خواهر و برادر منصف و عادل باشند، در جامعه با دوستان خود درست برخورد می‌کنند و برای حقوق آنها ارزش قائل می‌شوند. معلمی که عادلانه کلاس را اداره می‌کند. پزشکی که عادلانه بیمارش را مداوا می‌کند. مهندسی که عادلانه خانه‌ای بنا می‌کند و صاحب خانه‌ای که عادلانه با مستجر برخورد می‌کند. کارمندی که با وظیفه‌شناسی کارش را انجام می‌دهد. رئیسی که حق زیر دستان خود را به درستی ادا می‌کند. پلیسی که با وظیفه‌شناسی امنیت را ایجاد می‌نماید.

خلاصه دامنه عدالت دامنه وسیعی دارد و به بزرگی پهنایی از صفر تا صد است. در جامعه‌ای که عدالت ریشه بدواند، فسادی اجازه رخنه کردن پیدا نمی‌کند. عدالتی که باید بر مبنای کامل انسانیت تعریف و تعیین شود تا همگان به حقوق مسلم خود دست پیدا کنند.

******

 انشا ناب در مورد عدالت

انشا ناب در مورد عدالت

مقدمه: این روزها شعار عدالت بر سر زبان ها جاری است و همه فقط خوب حرف می زنند. خوب قطعنامه صادر می کنند و مقاله های چندین صفحه ای می نویسند، اما در عمل خبری از عدالت نیست. ظلم در سطح جهان بیداد می کند و مردم همچنان در اینترنت دنبال عدالت هستند.

بدنه: عدالت را در کوچه های افغانستان و یمن و عراق خاک کردند و کسی ندانست که چه بلایی سرش امد. عدالت را در کوچه پس کوچه های پارتی بازی و پولداری و ثروت گم کردند و کسی نفهمید که چگونه ناپدید شد.

ما اسم زیبایش را شینیدم و خبری از خودش نیست. هر کس ثروت دارد در راس است و هرکس ندارد باید شب و روز درپی نان باشد و آخر شب هم سنگ بالشش باشد. عدالت در خانه علی بود که شمع خانه اش را برای کار شخصی خاموش می کرد.

علی دل مجسم بود و در دستانش خورشید عدالت را به زیرکشیدند و به دار نادانی آویختند. عدالت را ببین که چگونه در پر زندگی کودکان کار می دود ولی نمی تواند برایشان کاری کند. عدالت در میان سرمای ستم وغفلت و نادانی افسرد و هیچ وقت رنگ بهار را ندید.

روزی را که خورشید حقیقت بیرون آید مجسم می کنم که عدالت هم در کنارش از راه می رسد. عدالت گمشده قرن ها ست که هر کس که ادعایش را کرد، سرش زیر آب رفت و قانون دنیا همین بود که عدالت در پس برده باشد و مردم در حسرتش.

آری روزی که موعد منتظر از راه برسد، عدالت هم در حوالیش از راه می رسد. دیگر هیچ کودکی در بند فقر نخواهد بود و عروسک داشتن دیگر برایش آرزوی محال نخواهد بود. هر روز خورشید مهربانتر شده و دیگر هیچ سرزمینی افسرده نخواهد بود.

نتیجه گیری : روزهای بی عدالت تمام خواهد شد و همه جهان با تو هم سو خواهند شد. دیگر هیچ دلی افسرده نخواهد شد و همه جا زندگی بی درد سر جاری خواهد شد. روزهای تلخ و پر از درد و غم و ظلم تمام خواهد شد و مهدی موعود از سمت کعبه پرچم تو را بالا خواهد برد.

*******

 انشا زیبا در مورد عدالت

امیدواریم از مطالعه انشاهای گفته شده نهایت بهره را برده باشید در پایان به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنیم در صورت تمایل با کلیک بر روی انشا می توانید انشا در مورد موضوعات مختلف را مطالعه کنید و از آن ها در زمان انشا نوشتن استفاده نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان