۷ راز زندگی مردمانی که هیچ وقت آشفته به نظر نمی‌رسند

استرس نوعی فشار روانی است که باعث ایجاد تنش در انسان می‌شود

استرس نوعی فشار روانی است که باعث ایجاد تنش در انسان می‌شود. گاهی اوقات شدت استرس به قدری زیاد است که نمی‌توانیم بهترین عملکرد را در انجام کارها داشته باشیم و نتیجه زحمت‌هایمان را بگیریم. روش‌هایی برای کنترل استرس وجود دارد که به ما کمک می‌کند تا بتوانیم با آن غلبه کنیم و زندگی آرام‌تری داشته باشیم. با بنیتا همراه باشید تا راز زندگی افراد آرام را با هم مرور کنیم.

عکس های رازهای زندگی انسان‌های آرام
مردم آرام, یک مکان شاد در ذهنشان دارند
دکتر لورا مارکهام (Laura Markham) روانشناس بالینی دانشگاه کلمبیا می‌گوید که مهم نیست که چقدر استرس دارید, سعی کنید تا یک خاطره که به شما احساس آرامش, ایمنی و خوشحالی می‌دهد را به یاد آورید. این تکنیک تجسم, سطح استرس و تنش را به یکباره پایین می‌آورد و هرگونه دردی که آن لحظه احساس می‌کنید را از بین می‌برد و به شما کمک می‌کند تا آرام و ریلکس بمانید. هر چقدر بیشتر از این تکنیک استفاده کنید, کمتر دچار استرس می‌شوید. دکتر مارکهام همچنین می‌گوید که هر چقدر که بیشتر به آن خاطره شاد فکر کنید, ذهن شما بیشتر به آن مکان متصل می‌شود و نه تنها از آشفته شدن شما جلوگیری می‌کند بلکه باعث می‌شود تا کمتر دچار استرس شوید.

عکس های رازهای زندگی انسان‌های آرامiStock/Xavier Arnau

مردم آرام زیاد کار نمی‌کنند اما بهره‌وری زیادی دارند
با توجه نظریه متخصصین اقتصاد مشخص شده است که ارتباط بین ساعت کاری و انجام دادن کار مفید, خطی نیست. نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که کارمندان کارآمد‌تر مدت زمان کمتری را در اداره می‌گذرانند. کارمندان یونانی به طور متوسط 2000 ساعات سالانه کار می‌کنند در حالی که کارمندان آلمانی 1400 ساعت کار می‌کنند و 70% بهره‌وری بیشتری دارند. گاهی اوقات ساعات کاری کمتر شما را تشویق می‌کند تا کاری با کیفیت بیشتر انجام دهید. پس اگر مدت زمان زیادی کار کرده‌اید ولی نیاز هست تا بیشتر کار کنید بهتر است که کمی استراحت کنید و بقیه آن را روز بعد انجام دهید.

عکس های رازهای زندگی انسان‌های آرامiStock/ASIFE

مردم آرام اعصابشان را با هیجان زده شدن مدیریت می‌کنند
آیا هنگام یک سخنرانی بزرگ, امتحان دادن یا یک شرایط پر از استرس به شما گفته شده است که آرام باشید؟ شاید در مرحله اول, آرام کردن خودتان بهترین راه باشد اما تحقیقات دانشکده بازرگانی دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد که اگر اضطرابتان را با هیجان جایگزین کنید, نتیجه بهتری در اجرا می‌گیرید. در یک مطالعه در رابطه با اندازه‌گیری عملکرد دانش آموزان در حل مسائل سخت ریاضی, دانش آموزانی که هیجان را جایگزین استرس کردند, به طور قابل توجهی امتیاز بیشتری کسب کردند.   

عکس های رازهای زندگی انسان‌های آرامiStock/Todor Tsvetkov

مردم آرام زمانی که خوب استراحت کرده‌اند ورزش می‌کنند
ورزش اثر فوق‌العاده‌ای بر سلامت می‌گذارد از جمله کاهش استرس. بنابراین ورزش‌های منظم به شما کمک می‌کند تا احساس آرامش بیشتری داشته باشید. یک تحقیق منتشر شده در مجله روانشناسی نظامی نشان می‌دهد که خلبانانی که کم خوابی داشتند بعد از یک ورزش 10 دقیقه‌ای, احساس هوشیاری بیشتری می‌کردند. اما بعد از گذشت 50 دقیقه فعالیت امواج مغزی کم شد و سطح هوشیاری پایین آمد. این تحقیقات نباید شما را از برنامه منظم ورزشیتان دور کند بلکه نشان می‌دهد که اگر کمبود خواب دارید و مجبور هستید تا یک ساعت بعد هوشیار باقی بمانید, یک چرت کوتاه تاثیر بیشتری نسبت به ورزش کردن دارد.  

عکس های رازهای زندگی انسان‌های آرامiStock/Squaredpixels

مردم آرام به طور مداوم مدیتیشن می‌کنند
الکس تیو (Alex Tew) بنیانگذار وب سایت مدیتیشن و اپلیکیشن آرام (Calm) از زمانی که مدیتیشن انجام می‌دهد یعنی از سن 15 سالگی, هر روز احساس آرامش می کند. او این کار را هر روز حتی به مقدار چند دقیقه انجام می‌دهد و تاثیر آن را به طور کامل در زندگی‌اش احساس می‌کند. او می‌گوید که اگر مدیتشن را تبدیل به یکی از عادات خود کنید, در مواجهه با استرس عملکرد بهتری خواهید داشت. او همچنین می‌گوید هر روز آرام گوشه‌ای بنشینید و مدیتیشن کنید حتی اگر این کار فقط شامل کشیدن چند نفس عمیق در صبح و قبل از رفتن به سر کار باشد, این کار باعث می‌شود تا تا مغزتان در طول روز آرام باقی بماند. او در ادامه می‌گوید که اگر می‌خواهید تازه این کار را شروع کنید, هر روز 10 نفس عمیق قبل از ترک کردن خانه بکشید و این کار را تبدیل به یک عادت روزانه کنید. این کار به شما کمک می‌کند که اگر در طول روز دچار استرش شدید بتوانید با ذهنی آرام مسائل را حل کنید.

عکس های رازهای زندگی انسان‌های آرامiStock/monkeybusinessimages

مردم آرام در زمان کمبود خواب چرت می‌رنند و قهوه می‌نوشند
مطالعات صورت گرفته در خصوص اندازه‌گیری تاثیر چرت زدن, کافئین و ترکیب هر دو در عملکردن کارمندان نشان می‌دهد که هم چرت زدن و هم کافئین هرکدام جداگانه سطح هوشیاری را بالا می‌برند اما ترکیب هر دو اینها موثر‌تر است. پس اگر احساس خوابالودگی می کنید چند دقیقه چرت بزنید و سپس یک فنجان قهوه بنوشید.

عکس های رازهای زندگی انسان‌های آرامiStock/Jacob Ammentorp Lund

مردم آرام در لحظه زندگی می‌کنند
خیلی آسان است که همواره غم گذشته را بخورید یا نگران آینده باشید. اما طبق گفته دونالد آلتمن (Donald Altman) نویسنده کتاب 101 راه برای ایجاد انعطاف پذیری و پاکسازی ناهنجاری‌ احساسی, یکی از مهمترین تکنیک های آگاهی ذهن که هرکسی می‌تواند تمرین کند, وفاداری به زمان است. دلیل اصلی برآشفته شدن انسان, درگیر شدن در ذهن است. او همچنین می‌گوید که زمانی که درگیر آینده هستید ذهنتان گیج می‌شود و یکی از راهکارها برای جلوگیری از انجام این کار این است که یک نفس عمیق بکشید و تمرکزتان را روی بدنتان در شرایط فعلی بگذارید. او در ادامه می‌گوید شما می‌توانید ارتباط خود را با آنچه که در اطرافتان اتفاق می‌افتد تغییر دهید فقط کافیست تا توجهتان به طور کامل در زمان حال باشد. و این به این معناست که در شرایط استرس آمیز به جای انجام کاری که ممکن است بعدا از انجامش پشیمان شوید می‌توانید یک رفتار کاملا حساب شده داشته باشید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر