۱۰ راه حل خانگی برای پوست خشک[قسمت اول]

خشکی پوست یک مشکل متداول است، به ویژه در ماه‌های زمستان که هوا خشک و سرد است. با این حال، ممکن است پوست‌تان در هر موقعی از سال خشک باشد. البته در این مواقع، یا به طور ژنتیک مستعد خشکی پوست هستید یا کارهایی مثل حمام با آب خیلی داغ پوست‌تان را خشک کرده است.

  پوست شفاف

 خشکی پوست یک مشکل متداول است، به ویژه در ماه‌های زمستان که هوا خشک و سرد است. با این حال، ممکن است پوست‌تان در هر موقعی از سال خشک باشد. البته در این مواقع، یا به طور ژنتیک مستعد خشکی پوست هستید یا کارهایی مثل حمام با آب خیلی داغ پوست‌تان را خشک کرده است.

برای رفع مشکل، می‌توانید از کرم مرطوب کننده یا لوسیون بهره بگیرید تا با این مشکل مقابله کنید، اما خب، هیچ وقت هم نمی‌توانید مطمئن باشید چه چیزی درون آن‌ها ریخته‌اند. 

اگر دوست دارید به شیوه‌ای طبیعی، از پوست خشک‌تان مراقبت کنید، این 10 راه حل خانگی را امتحان کنید.

1. آووکادو

آووکادو سرشار از ویتامین ها، آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای چربی است که پوست را به شکل فوق العاده‌ای تغذیه و مرطوب می‌کنند. هم چنین ویتامین آ زیادی دارد که کمک می‌کند پوست بدن خودش را ترمیم کند و نرم و صاف شود.

تمام کاری که باید بکنید این است که گوشت آن را خمیر کنید و بعد مستقیم روی پوست صورت بگذارید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند. شاید بخواهید 2 قاشق غذاخوری عسل هم به آن اضافه کنید تا قدرت مرطوب کنندگی اش بیش‌تر شود.

2. روغن نارگیل

روغن نارگیل هم سرشار از اسیدهای چربی است که رطوبت را به پوست شما برمیگرداند و برای درمان پوست خشک، هر جای بدن که باشد، عالی است. خیلی ساده، فقط کافی است روغن نارگیل گرم را روی پوست بدن بمالید، بگذارید شب بماند و صبح آن را بشویید. روغن نارگیل هم چنین برای استفاده بعد از حمام هم خوب است، چون به راحتی توسط پوست جذب می‌شود.

روغن زیتون

3. روغن زیتون

روغن زیتون یک مرهم شگفت انگیز برای پوست‌های خشک و ترک خورده است. اسیدهای چرب طبیعی و میزان زیادی آنتی اکسیدان در آن پیدا می‌شود. بهترین راه استفاده از روغن زیتون برای پوست‌های خشک این است که قبل از حمام، پوست را نیم ساعت با آن ماساژ دهید. می‌توانید در حمام آن را بشویید و سپس مرطوب کننده‌ای رقیق بزنید تا رطوبت را زیر خودش نگه دارد.

4. کرم شیری

یکی از معروف‌ترین داروهای خانگی برای پوست‌های خشک، کرم شیری است که حاوی اسید لاکتیک است. اسید لاکتیک دو ویژگی دارد: لایه بَردار سلول‌های مرده و هم چنین تقویت کننده تولید کولاژن در پوست است. 

شیر هم چنین حاوی کاپریلیک اسید است که به متعادل شدن «پ هاش» پوست کمک می‌کند.

برای استفاده از کرم شیری و درمان پوست خشک به کمک آن، کرم را روی صورت‌تان بمالید و اجازه دهید یک ربع بماند و سپس با آب گرم بشویید.

ژل آلوئه ورا

5. ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا به شدت تسکین دهنده و آرامش بخش است و همزمان، با باکتری‌ها نیز مبارزه می‌کند. اگر پوست ترک خورده باشد، کمک می‌کند لایه‌ای محافظ روی آن تشکیل شود که در طول روز، آلودگی و باکتری‌ها را از آن دور نگه می‌دارد. اگر از ژل آلوئه ورای تازه استفاده کنید، نتیجه بهتری می‌گیرید. 

فقط کافی است آلوئه ورا را ببرید، فشار دهید تا ژلش بیرون بزند و آن را روی پوست بمالید. بگذارید 10 دقیقه بماند و بعد با آب ولرم بشویید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر