ماهان شبکه ایرانیان

دستور تهیه ۸ غذای خوشمزه با تره فرنگی [قسمت اول]

تره فرنگی‌ها اندازه‌های مختلفی دارند، طول ساقه آن ها بین ۱۲ تا ۱۷ سانتی‌متر است که اگر آن را خرد کنید حدودا ۲ فنجان خواهد شد

تره فرنگی‌ها اندازه‌های مختلفی دارند، طول ساقه آن ها بین 12 تا 17 سانتی‌متر است که اگر آن را خرد کنید حدودا 2 فنجان خواهد شد. سعی کنید تره فرنگی‌هایی را انتخاب کنید که کمی از ریشه‌ها به آن‌ متصل است این باعث می‌شود تا سبزی خشک نشود. برای اینکه تره فرنگی را از شن یا سنگ ریزه پاک کنید آن‌ها را قبل از استفاده بشویید. در جهت طول برش داده و سپس آن‌ها را زیر آب سرد بگیرید تا کاملا تمیز شوند. برگ‌های تیره و سفت را دور نیندازید. با آن‌ها سوپ یا خورشت درست کنید آن‌ها علاوه بر عطر و طعمشان، سرشار از کربوهیدرات هستند و همین موضوع باعث غلیظ شدن غذا می‌شود. با بنیتا همراه باشید تا غذاهایی که می‌توانید با تره فرنگی درست کنید را به شما معرفی کنیم.

خوراک یا کانفیت تره فرنگی

کانفیت تره فرنگیCredit: Jennifer Causey

قسمت بالایی و نواحی که به سفیدی و سبز روشن می‌زنند را در کره و روغن زیتون بپزید این کار باعث می‌شود تره فرنگی عطر و طعم فوق‌العاده پیدا کند. می‌توانید آن را با پوره سیب زمینی یا املت سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه 1 فنجان و نیم کانفیت:

قاشق غذا خوری کره بدون نمک

1 قاشق غذا خوری روغن زیتون

12 فنجان تره فرنگی خورد شده

نصف قاشق غذا خوری نمک

1- کره و روغن زیتون را در دمای متوسط گرم کنید سپس تره فرنگی‌ها و نمک را اضافه کرده و هم بزنید و در آن را بگذارید. هر از گاهی آن را هم بزنید تا تره فرنگی‌ها پخته شوند. سپس دما را کم کرده و بگذارید کاملا نرم شوند یعنی حدود 35 دقیقه. اگر آب انداخت در قابلمه را برداشته و شعله را زیاد کنید تا تبخیر شود.

2- اجازه دهید تا کانفیت خنک شود سپس آن را در یک ظرف در دار ریخته و در آن را محکم ببندید. می‌توانید آن را به مدت 1 هفته در یخچال یا 3 ماه در فریزر نگهداری کنید.

سس پستوی تره فرنگی

سس پستوی تره فرنگیCredit: Jennifer Causey

این سس پستوی سبز روشن، زمانی که به سوپ تره فرنگی یا پاستا اضافه ‌شود، عطر و طعم آن را تقویت می‌کند. همچنین می‌توانید از آن در تهیه ساندویچ، غلات پخته شده و غذاهای تخم مرغی استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه 1 فنجان سس:

4 فنجان قسمت بالایی تره فرنگی که درشت خرد شده است

1 فنجان جعفری

یک چهارم فنجان بادام

یک چهارم قاشق غذا خوری نمک

1 حبه سیر

نصف فنجان روغن زیتون

1- تره فرنگی‌ها را به آب جوش اضافه کنید. 1 تا 2 دقیقه صبر کنید تا به رنگ سبز روشن در بیاید سپس آن‌ها را در یک کاسه آب یخ وارد کنید، آب را تخلیه کرده و خشک کنید. سپس به آرامی با دست فشار دهید تا باقیمانده آب آن خارج شود.

2- در مخلوط کن، جعفری، بادام، نمک و سیر را ترکیب کنید. تره فرنگی‌ها را اضافه کرده و صبر کنید تا کاملا بپزند. در حین کار روغن زیتون را اضافه کنید، برای رقیق شدن سس می‌توانید مقدار روغن آن را افزایش دهید. در نهایت در یک ظرف در دار ریخته و تا 1 هفته در یخچال نگهداری کنید.

تره فرنگی سرخ و ترد شده

تره فرنگی سرخ شدهCredit: Jennifer Causey

این تکه‌های ترد شده را می‌توانید به سوپ، سالاد و پاستا اضافه کنید. برای تهیه آن، قسمت بالایی تره فرنگی را برش دهید. در یک ماهیتابه حدود 5 سانتی‌متر روغن نباتی بریزید و در دمای متوسط قرار دهید تا زمانی که تره فرنگی‌ها را به آن اضافه می‌کنید صدای جلز و ولز بدهد. نصف فنجان تره فرنگی را بین 3 تا 5 دقیقه سرخ کنید. سپس آن‌ها را با یک قاشق سوراخ دار خارج کرده و روی حوله کاغذی قرار دهید تا روغن آن گرفته شود. تره فرنگی های سرخ شده در دمای اتاق تا 3 روز باقی می‌مانند.

در قسمت دوم دستور تهیه 8 غذای خوشمزه با تره فرنگی با ما همراه باشید.

 

 




قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان