دستور تهیه ۸ غذای خوشمزه با تره فرنگی [قسمت سوم /پایانی]

تره فرنگی‌ها اندازه‌های مختلفی دارند، طول ساقه آن ها بین ۱۲ تا ۱۷ سانتی‌متر است که اگر آن را خرد کنید حدودا ۲ فنجان خواهد شد

تره فرنگی‌ها اندازه‌های مختلفی دارند، طول ساقه آن ها بین 12 تا 17 سانتی‌متر است که اگر آن را خرد کنید حدودا 2 فنجان خواهد شد. سعی کنید تره فرنگی‌هایی را انتخاب کنید که کمی از ریشه‌ها به آن‌ متصل است این باعث می‌شود تا سبزی خشک نشود. برای اینکه تره فرنگی را از شن یا سنگ ریزه پاک کنید آن‌ها را قبل از استفاده بشویید. در جهت طول برش داده و سپس آن‌ها را زیر آب سرد بگیرید تا کاملا تمیز شوند. برگ‌های تیره و سفت را دور نیندازید. با آن‌ها سوپ یا خورشت درست کنید آن‌ها علاوه بر عطر و طعمشان، سرشار از کربوهیدرات هستند و همین موضوع باعث غلیظ شدن غذا می‌شود. با بنیتا همراه باشید تا غذاهایی که می‌توانید با تره فرنگی درست کنید را به شما معرفی کنیم.

تره فرنگی، سلریاک (کرفس ریشه‌ای) به اضافه سوپ سیب

سوپ تره فنگیCredit: Jennifer Causey

در این سوپ مغذی و معطر، طعم سلریاک فوق‌العاده است و وجود سیب در داخل سوپ مزه آن را کمی ترش می‌کند.
مواد لازم برای تهیه حدود 2 لیتر:

1 قاشق غذا خوری کره بدون نمک

1 قاشق غذا خوری روغن زیتون

2 حبه سیر بزرگ

1 عدد ساقه کرفس

1 عدد پیاز کوچک خرد شده

6 فنجان از قسمت‌های سفید و سبز روشن تره فرنگی خرد شده

4 فنجان عصاره مرغ

2 عدد سیب سبز پوست کنده شده و بدون هسته که به برش های 5 سانتی‌متری خورد شده

2 شاخه آویشن

1 ریشه کرفس متوسط را پوست بکنید و به تکه‌های 5 سانتی‌متری خرد کنید

سه چهارم فنجان خامه غلیظ

نمک و فلفل سفید به مقدار لازم

سس پستوی تره فرنگی برای زمان سرو کردن

1- کره و روغن را در یک ماهیتابه بزرگ با شعله متوسط آب کنید. سیر، کرفس و پیاز را به آن اضافه کرده و حدود 8 دقیقه صبر کنید تا پیازها نیمه شفاف شوند. سپس شعله را کم کرده و تره فرنگی‌ها را اضافه کنید. در ماهیتابه را گذاشته و اجازه دهید حدود 8 دقیقه دیگر پخته شده تا نرم شوند.

2- عصاره مرغ، یک فنجان آب، سیب‌های خرد شده، آویشن و ریشه کرفس را در یک قابلمه بریزید تا بجوشند. سپس دما را کم کرده و در قالبمه را بگذارید تا ریشه کرفس ها به خوبی ترد شوند یعنی حدود 35 تا 40 دقیقه. سپس آن را از روی گاز بردارید.

3- برگ آویشن را برداشته و سوپ را پوره کنید. خامه, نمک و فلفل را اضافه کنید. در نهایت روی غذا سس پستوی سبز و روغن زیتون بریزید.

تره فرنگی با گوشت به اضافه پنیر پارمسان

تره فرنگی با گوشتCredit: Jennifer Causey

مواد لازم برای 4 نفر:

برای تهیه این غذای لذیذ باید تره فرنگی را به همراه مرغ تا حدی بپزید که چنگال به راحتی در آن فرو رود. و گوشت هم باید کاملا ترد شود و به دمایی برسد که پنیر ریخته شده روی آن را آب کند. 

3 عدد تره فرنگی متوسط که قسمت سبز تیره بالایی آن خارج شده است

2 فنجان عصاره مرغ

نصف قاشق غذا خوری نمک

1 فنجان پنیر پارمسان رنده شده

6 برش نازک گوشت

1 قاشق غذا خوری کره بدون نمک

1- ساقه تره فرنگی را به جز قسمت انتهاییش پوست بکنید. سپس از وسط برش طولی داده و با آب بشویید و خشک کنید.

2- عصاره مرغ و 2 فنجان آب را ترکیب کرده و نمک بزنید و روی شعله متوسط بگذارید تا جوش بیاید. سپس دما را کمی کم کرده و تره فرنگی‌ها را اضافه کنید. حدود 30 دقیقه صبر کنید تا حسابی ترد شوند سپس شعله را خاموش کرده و اجازه دهید خنک شوند.  

3- فر را گرم کرده و ظرف را تقریبا 15 سانتی‌متر بالاتر از شعله قرار دهید. تره فرنگی‌ها را به ظرف مخصوص فر منتقل کرده و نصف فنجان پنیر روی آن بریزید. و دور هر کدام یک ورقه نازک گوشت بپیچید. روی تره فرنگی ها کره بزنید و باقیمانده پنیر را به آن اضافه کنید. و بگذارید پخته شوند و به رنگ طلایی در بیایند.

کانفیت تره فرنگی به اضافه املت پنیر

کانفیت تره فرنگیCredit: Jennifer Causey

کانفیت تره فرنگی برای یک وعده صبحانه عالی است.

مواد لازم برای 4 نفر:

یک چهارم فنجان سبزیجات خررد شده مانند ترخون، پیازچه و جعفری

یک چهارم فنجان فلفل سفید

8 عدد تخم مرغ بزرگ

2 قاشق غذا خوری کره بدون نمک

نصف فنجان کانفیت تره فرنگی گرم

نمک دریایی

تره فرنگی سرخ شده و ترد برای تزئین

1- در یک ظرف، تخم مرغ و سبزیجات را هم بزنید.

2- ماهیتابه را روی شعله گرم کنید و کره را داخل آن بریزید تا حباب کند. یک چهارم مخلوط تخم مرغ به آن اضافه کنید و با کفگیر هم بزنید و ماهیتابه را به طور مداوم تکان دهید. وقتی تخم مرغ‌ها سفت شدند یعنی بعد از گذشت حدود 2 دقیقه، هم زدن را متوقف کرده و شعله را تا پایین‌ترین حد کم کنید.

3- 2 قاشق غذا خوری کانفیت تره فرنگی را وسط تخم مرغ‌ها ریخته و روی آن یک چهارم لیوان پنیر بریزید. در ظرف را گذاشته و اجازه دهید پنیر آب شود یعنی حدودا 2 دقیقه. شعله را خاموش کرده و اجازه دهید 1 دقیقه دیگر در همین وضعیت بماند. لبه‌ها را با کفگیر از ماهیتابه جدا کرده و روی هم بخوابانید و به ظرف دیگر منتقل کنید. روی آن نمک و تره فرنگی سرخ شده بریزید. با باقیمانده مواد اولیه هم همین کار را انجام دهید.

به شما پیشنهاد می‌کنیم قسمت اول دستور تهیه 8 غذای خوشمزه با تره فرنگی را نیز مطالعه کنید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان