۱۳ غذایی که به سوختن کالری ‌کمک می ‌کنند [قسمت دوم/پایانی]

همه‌ی ما می‌دانیم که این حرف‌ها بیشتر شبیه به یک رؤیاست تا واقعیت؛ اما درواقع غذاهایی وجود دارد که با خوردن آن‌ها سوخت‌وساز بدن بالا رفته، هورمون‌های دفع چربی بیشتر ترشح شده و سمومی که کاهش وزن شما را دشوار می‌کنند نیز از بین می‌روند

همه‌ی ما می‌دانیم که این حرف‌ها بیشتر شبیه به یک رؤیاست تا واقعیت؛ اما درواقع غذاهایی وجود دارد که با خوردن آن‌ها سوخت‌وساز بدن بالا رفته، هورمون‌های دفع چربی بیشتر ترشح شده و سمومی که کاهش وزن شما را دشوار می‌کنند نیز از بین می‌روند. فقط مراقب باشید: اگر می‌خواهید تا این خوراکی‌ها به‌مانند یک معجزه عمل کنند، آن‌ها را در کنار یک رژیم غذایی سالم مصرف کنید. درست حدس زدید، انتظار نداشته باشید تا خوردن این غذاها در کنار مصرف چیپس و سایر مواد مضر به لاغری شما منجر شود. در ادامه با بنیتا همراه باشید. اگر به‌تازگی با این مقاله آشنا شده‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا قسمت اول آن را نیز مطالعه کنید.

 

7- کلم بروکلی

کلم بروکلی

Credit: Getty

چه کسی می‌دانست که این غذا با سلول‌های چربی شما صحبت می‌کند؟ این دقیقاً کاری است که سولفورافان، ماده‌ی مغذی گیاهی، موجود در بروکلی انجام می‌دهد. این ماده آنزیم‌هایی را تحریک می‌کند که به سلول‌های چربی شما دستور سوزاندن چربی‌ها را می‌دهد. کلم بروکلی بسیار قابلیت پذیر بوده و امکان مصرف آن با هر غذایی وجود دارد.

 

8- آواکادو

آواکادو

Credit: Getty

چربی بدنام موجود در آواکادو در اصل یک چربی سوز قدرتمند است. چربی اشباع‌نشده‌ی آواکادو غشای سلولی را بزرگ‌تر کرده و به سلول‌ها امکان ارتباط بهتر با هورمون‌های چربی سوز را می‌دهد. آواکادو همچنین هورمون‌های ذخیره کننده‌ی چربی در بدن را غیرفعال می‌کند. به‌علاوه، این چربی متابولیسم بدن را از طریق محافظت از بخش تولید انرژی سلول‌ها در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد بالا می‌برد. نصف آواکادو همراه با کمی نمک دریایی و گوجه‌فرنگی می‌تواند یک صبحانه‌ی ساده و خوب باشد. علاوه بر این، می‌توانید آواکادو را با شیر نارگیل و دارچین در داخل مخلوط‌کن ریخته و یک اسموتی آواکادو تهیه کنید. 

 

9- آجیل برزیلی

آجیل برزیلی

Credit: ELLE

آجیل برزیلی نوعی دانه‌ی خوراکی است که در جنگل‌های بارانی آمازون یافت می‌شود. اگر دفعه‌ی بعد خواستید تا این دانه‌های بزرگ را از ظرف آجیل خود کنار بگذارید، اندکی صبر کنید. آن‌ها درواقع کمی چربی سوز هستند. این دانه‌ها با تحریک هورمون‌های تیروئید به افزایش سوخت‌وساز بدن کمک می‌کنند. آن‌ها همچنین سمومی را که در سلول‌های چربی شما انباشته شده‌اند را آزاد می‌کنند.

 

10- چیا

دانه چیا

Credit: Getty

چیا گیاهی است یک‌ساله از خانواده‌ی نعناعیان که با تخم شربتی تفاوت دارد. دانه‌های این گیاه سرشار از چربی‌های امگا 3، فیبر و پروتئین هستند. این دانه‌ها به کاهش اشتها کمک کرده و متابولیسم بدن را افزایش می‌دهند. به‌علاوه گلوکاگون، یکی از هورمون‌های چربی سوز بدن را نیز فعال می‌کند. نحوه‌ی تهیه این دانه‌ها به این صورت است که آن‌ها را برای 15 دقیقه در آب خیس می‌دهید، سپس خواهید دید که حجم آن‌ها 10 برابر اندازه‌ی اولیه می‌شود. هرچه اندازه‌ی این دانه‌ها بزرگ‌تر باشد، ترشح هورمونی در معده که شما را سیر می‌کند سریع‌تر خواهد بود. دانه‌ی چیا را در شیر بادام خیس کرده و سپس بر روی بادام خام بزنید، یا اینکه آن‌ها را با شیر نارگیل و آناناس مخلوط‌ کنید و یک دسر خوشمزه بسازید.

 

11- صدف

صدف دریایی

Credit: Getty

صدف‌ها به هنگام بودن در رژیم غذایی یک نعمت هستند. آن‌ها علاوه بر اینکه دارای کالری اندکی هستند (تنها 50 کالری در 6 صدف)، منبع سرشاری از روی به شمار آمده که می‌توانند به کاهش اشتها کمک کنند. ترکیب صدف با آب‌لیموی تازه طعم دل‌نشینی را به شما هدیه می‌دهد.

 

12- روغن نارگیل

روغن نارگیل

Credit: Getty

همه‌ی چربی‌های غذایی به یک شکل نیستند. روغن نارگیل سرشار از تری‌گلیسیرید با زنجیره‌ی متوسط است که بدن شما از آن به‌عنوان انرژی استفاده می‌کند. درنتیجه شانس کمی برای ذخیره‌ی این چربی در بدن باقی می‌ماند. یک مطالعه‌ی منتشرشده در مجله‌ی آمریکایی «تغذیه‌ی بالینی» نشان داد مصرف روغن نارگیل در طول یک دوره‌ی 16 هفته‌ای در مقایسه با روغن‌زیتون باعث آب شدن چربی شکمی بیشتری می‌شود؛ اما این به معنی کنار گذاشتن کامل روغن‌زیتون نیست. از روغن نارگیل برای آشپزی و از روغن‌زیتون برای تزئین سالاد خود استفاده کنید.

 

13- قهوه

قهوه

Credit: Getty

این همه علاقه به قهوه خوردن باید از جایی نشات گرفته باشد. قهوه ترشح آدرنالین را بیشتر کرده و باعث سوختن چربی‌های انباشته‌شده در بدن می‌شود. نوشیدن قهوه 20 دقیقه قبل از ورزش به‌مانند یک ماده‌ی نیروزا عمل کرده و انگیزه‌ی شما برای ورزش کردن را افزایش می‌دهد. تمام خاصیت قهوه در رنگ سیاه و کافئین موجود در آن است، زیرا افزودن شیر به قهوه، ویژگی چربی سوزی آن را کاهش می‌دهد. خبر خوب دیگر این است که اگر در روز بیش از یک فنجان قهوه میل می‌کنید، انسولین موجود در بدن شما به حالت تعادل رسیده و هورمون ذخیره‌سازی چربی نیز به توازن می‌رسد. حقایقی درباره قهوه اطلاعات کامل‌تری از این دانه‌ی سیاه‌رنگ به شما خواهد داد.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان