۱۰ لیست برای موفقیت [قسمت اول]

ذهن انسان واقعاً شگفت‌انگیز است، همه ما باید به سمت پرورش دادن ذهن خود به‌عنوان یک ذهن آماده که بتوانیم در مواقع ضروری به آن تکیه کنیم، قدم برداریم

ذهن انسان واقعاً شگفت‌انگیز است، همه ما باید به سمت پرورش دادن ذهن خود به‌عنوان یک ذهن آماده که بتوانیم در مواقع ضروری به آن تکیه کنیم، قدم برداریم. بخشی از ذهن قوی مربوط به حافظه فعال و پویا است. بسیاری از حرفه‌های رایج نظیر بازیگران، موسیقی‌دانان، هنرمندان و تمامی کسانی که با هنر سروکار دارند و سرگرمی‌های ما، درواقع فعالیت ذهنی زیادی دارند. آن‌ها باید اطلاعات زیادی را در حافظه خودشان نگاه‌دارند و از آن‌ها استفاده کنند. اگر شما یک حافظه قوی داشته باشید درهای موفقیت زیادی به روی شما بازشده است. اگرچه ذهن و حافظه خوب یک نیاز است ولی همیشه عنصر کافی برای رسیدن به موفقیت هم نبوده است، داشتن حافظه قوی در کنار تلاش و کوشش می‌تواند شرط لازم و کافی برای رسیدن به اهداف و موفقیت باشد. مشکلات حافظه خود با تلاش و کوشش هرکسی می‌تواند جبران شود.

موفقیتCredit: lifehack

تکرار مداوم نکات ضروری در زندگی بر اساس فهرستی که این ضروریات را به یاد شما بیاورد یکی از راه‌های حفظ کردن و یادگرفتن نکاتی است که همیشه فراموش می‌کنیم. با استفاده از یادآوری مداوم، ما می‌توانیم اطلاعات را در ذهن خودمان سازمان‌دهی کنیم و از فکر اینکه ذهن فراموش‌کاری داریم آزاد خواهیم شد و زمانی که لازم باشد ناخواسته به اطلاعات دسترسی خواهیم داشت. در اینجا ده لیستی که برای رسیدن به اهداف بلند پروازانه و دستاوردهای بزرگ در زندگی لازم است، پیشنهادشده است. همراه سری مقالات در بنیتا باشید.

1- لیست اهداف

آنچه شما با رسیدن به موفقیت به دست می‌آورید، در مقابل آنچه شما را به اهدافتان رسانده است، ارزشی ندارد.

زیگ زیگلر (Zig Ziglar)

لیست اهدافCredit: lifehack

اهداف و رؤیاهای ما عامل حرکت و کوشش ما هستند، اما ما باید همیشه از خودمان باید بپرسیم که با رسیدن به این اهداف چه چیزی به دست خواهیم آورد. لیست اهداف شما باید شامل اهدافی باشد که در صورت دستیابی با آن‌ها سود مفیدی به زندگی شما وارد شود یا به‌عبارت‌دیگر بر اساس احترامی که به خودتان قائل هستید باید هدف تعیین کنید. این هدف می‌تواند داشتن یک استقلال مالی، تشکیل خانواده، داشتن مکانی است که مال خود بنامید و یا مستقل شوید. وقتی‌که سخن به اهداف مردم می‌رسد، معیارها تغییر می‌کند و هرکسی می‌تواند برای خودش هدفی داشته باشد، هر کس با پیشرفت در زندگی خودش اهداف بهتری را جایگزین اهداف قبلی خودش می‌کند و یا با رسیدن به یک هدف، هدف دیگری را جایگزین می‌کنند. بدون این لیست شما هیچ هدفی برای خود ندارید و بدون هیچ مقصدی به جاده زندگی زده‌اید. ما همیشه نیاز به یک محرک درونی داریم که صبح از خواب بیدارمان کند و به ما انرژی بدهد. اگر پا به سی سالگی گذاشته اید می توانید نگاهی به مجموعه مقالات 10 نکته برای تغییر روند زندگی در 30 سالگی بیاندازید.

2- لیست کارها

شادی از انجام کارهای راحت به ما منتقل نمی‌شود، اما وقتی شما به یک هدف دشوار دست پیدا می‌کنید، رضایتی که از خودتان به دست می‌آورید، باعث شادی در شما می‌شود. برای رسیدن به هدف دشوار تلاش زیادی می‌خواهد.

تئودور اسحاق رابین (Theodore Isaac Rubin)

لیست کارهاCredit: lifehack

وظایف نقاط عطفی در جاده رسیدن به اهداف هستند و تهیه یک لیست از وظایف و کارها یک آینده‌نگری و تعیین کردن مسیر مشخص برای رسیدن به اهداف است. به‌صورت روزانه شما بر اساس وظیفه‌ای که بر عهده‌دارید، دانش‌آموز، کارفرما، خدمت گذار و یا شغل آزاد داشته باشید به شما داده می‌شود که باید آن‌ها را انجام دهید. برخلاف این واقعیت که ممکن است دست‌یابی به این اهداف سختی‌های مختلفی داشته باشد، ما همیشه پس از دستیابی به موفقیت‌ها و یا تمام کردن کار روزانه خودمان احساس خوشایندی داشته‌ایم. با فراموش کردن تهیه فهرستی از کارهای روزانه این کارهای ساده به روی‌هم انباشته می‌شوند و تبدیل به یک مانع می‌شوند.

اگر شما کاری دارید که در یک روز تمام نمی‌شود و نیاز به‌روزها و هفته‌ها و شاید ماه‌ها وقت است، بهترین کار این است که این کار را به اهداف کوچک‌تر و کارهای ساده‌تر تقسیم کنید و آن‌ها را در لیست کارهای روزانه خودتان قرار دهید و هرروز بر اساس نیازی که برای رسیدن به هدف بزرگ‌تر است کارها را انجام دهید. شما با نظارت روزانه بر کارهای خودتان و اهداف کوچکی که دارید می‌توانید در بلند، هدف دشوار خودتان (تقسیم‌شده) را کنترل کنید. شما با تقسیم اهداف خودتان به بخش‌های کوچک همیشه برای رسیدن به هدف سخت خودتان انگیزه کافی رادارید و ناامید نمی‌شوید. استفاده از فهرست و یادداشت‌هایی که بتوانید همیشه جلو چشم خودتان باشد، می‌توانید بهره‌وری خودتان را افزایش دهید. مخصوصاً اگر خارج از خانه کار می‌کنید.

درنهایت، شما باید یک لیست از امور شخصی خودتان برای انجام کارهای روزانه خودتان باید تهیه کنید تا بتوانید رضایت خودتان را همیشه برآورده کنید. این لیست بر اساس اهداف شخصی شما ساخته می‌شود و پایه آن می‌تواند بر احساسات و خواسته‌های درونی شما باشد، نظیر نوشتن، کتاب خواندن، طراحی، موسیقی و یا هر کار دیگر. انجام این کارها می‌تواند به‌عنوان یک تقویتی در کنار سایر کارهای شما باشد و به شما کمک می‌کند باانرژی بیشتری به سمت دیگر اهداف خودتان بروید.

3- فهرست مخاطبان

دوست شدن کار راحتی و سریعی است، اما ثمره آن در بلندمدت به بار می‌نشیند.

ارسطو (Aristotle)

فهرست مخاطبانCredit: lifehack

این‌یک توهم است که فرض کنید شما می‌توانید تمام روابط خودتان را هم‌زمان اداره کنید، هم‌زمان انجام دادن کارها باهم نتیجه‌ای فاجعه‌بار معمولاً دارند. به شما توصیه می‌کنیم برای پیدا کردن شرکای مالی و همچنین همکاران مالی برای انجام کاری هیچ‌وقت به سراغ آشنایان خودتان نروید، منظورمان از آشنایان کسانی هستند که آن‌ها را دوست دارید. اگر مجبور به این کار شدید و وارد همکاری باکسی شدید که رابطه عاطفی هم با او دارید، درهمان اول سهام شرکت خودتان را تقسیم کنید. سعی کنید بر اساس اطمینانی که از شراکت به دست می‌آورید قدم بردارید و بر اساس شناخت خانوادگی باکسی شراکت نکنید.

در طول زندگی شما، با افراد بااستعداد، توانمند و بااستعداد مواجه می‌شوید که بر اساس کاری که انجام می‌دهید، ممکن است در آینده موردنیاز شما باشد. وقتی این افراد در موقعیت نیاز هستند، اگر شما می‌توانید آن‌ها را به کار بگیرید و کمترین سودی که از این رابطه به دست می‌آورید یک رابطه و آشنایی باکسی است که می‌تواند به درد کار شما بخورد. شروع لیست کاری شما باید به این‌گونه است: یک لیست از کسانی که برنامه‌نویس مناسب شما هستند، فهرستی از وکیل‌ها، فهرستی از تعمیرکارها و هرکسی در هر فعالیتی را درگوشی خودتان ایجاد کنید. دقت کنید که نباید فقط زمان‌هایی که نیاز دارید به سراغ آن‌ها بروید. شما باید تلاش کنید که رابطه‌ای سالم و بر اساس رابطه متقابل با این افراد داشته باشید تا در زمان نیاز این افراد هم به شما کمک کنند. باصداقت حرف بزنید، برای دوستی نمی‌توان اوراق قرضه و اعتماد چاپ کرد، اما داشتن آشنا و همچنین تلاش به آشنایی بیشتر و پیدا کردن آشنایان بیشتر می‌تواند مهم‌ترین کاری باشد که شما باید در جامعه کنونی انجام دهید.

بدون داشتن این لیست، شما خودتان را موضع آسیب‌پذیری در مشکلاتی که ممکن است در آینده برای شما اتفاق بیفتد و پیش بیاید قرار می‌دهید. مطمئن شوید به همه فهرستی که دارید اهمیت می‌دهید و سعی کنید همه آن‌ها را به یاد داشته باشید. شاید برای شما هزینه تماس باشد ولی سرمایه‌ای بزرگ برای خودتان جمع می‌کنید. سعی کنید همیشه از فهرستی که دارید پشتیبانی بگیرید تا زمانی که تلفن همراه شما دچار مشکل شد، کل روابط شما دچار مشکل نشود. برای اجتماعی بودن می توانید به مقاله شما با این رفتارها به فردی غیر اجتماعی تبدیل می‌شوید مراجعه کنید و از آن استفاده کنید.

در قسمت های بعدی همراه ما باشید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان