سفرنامه سواحل مدیترانه از اسپانیا به ایتالیا

راهی که از مزه کردن پائلا (paella) که غذایی به‌وسیله ماهی و برنج در والنسیا است تا قدم زدن در سینکو ترر (Cinque Terre) که یک مسیر ساحلی در ایتالیا است، ختم می‌شود را می‌توان سفری در بهترین مکان‌های ساحلی اروپا نامید

راهی که از مزه کردن پائلا (paella) که غذایی به‌وسیله ماهی و برنج در والنسیا است تا قدم زدن در سینکو ترر (Cinque Terre) که یک مسیر ساحلی در ایتالیا است، ختم می‌شود را می‌توان سفری در بهترین مکان‌های ساحلی اروپا نامید. این سفر می‌تواند به‌وسیله ماشین و یا قطار انجام شود، تمام شهرهای ساحلی ایستگاه راه‌آهن دارند. در طول دو تا سه هفته می‌توانید به‌وسیله قطار تمام شهرهای این ناحیه را سیر کنید. همراه بنیتا باشید تا یک‌به‌یک این شهرهای ساحلی را باهم گشتی بزنیم.

والنسیا، اسپانیا

والنسیا، اسپانیا

Credit: Getty Images

 

سفر ما از والنسیا شروع می‌شود، سومین بزرگ‌ترین شهر اسپانیا. مراکز گردشگری شهر و مکان‌های تاریخی آن می‌تواند مقصد شما باشد. پس از گردش، با مردم محلی در مرکز والنسیا به صحبت بپردازید، غالباً انسان‌های خون گرمی هستند. ناهار خودتان را می‌توانید در مرکز شهر و غذای معروف پائلا (یک بشقاب برنج) سفارش دهید. قدم زدن در کنار ساختمان تاریخی تعویض ابریشم La Lonja را از دست ندهید، اگر بخت با شما یار باشد می‌توانید در جشنواره پرتاب گوجه‌فرنگی هم شرکت کنید.


تاراگونا، اسپانیا

تاراگونا، اسپانیا

Credit: Getty Images

شهر تاراگونا (Tarragona) به‌عنوان مرکز نظامی رومی دویست و هجده سال قبل از میلاد بنیان‌گذاری شده است. می‌توانید در مرکز این شهر به خرید کردن بپردازید. خرابه‌های یونانی بسیاری در آنجا وجود دارد ازجمله می‌توانیم به Amfiteatre Romà اشاره‌کنیم. همچنین غذای دریایی لذیذی به همراه شادی در تفرجگاه‌های ساحلی را می‌توانید در برنامه گردش خودتان در اطراف شهر قرار دهید


بارسلونا، اسپانیا

بارسلونا، اسپانیا

Credit: Getty Images

سه روز از سفر خودتان را به گشت‌وگذار در بهترین و زیباترین بندر ساحل مدیترانه اختصاص دهید. گردش در خیابان‌های باریک، خیابان‌های پر از آثار هنری Barrio Gotico را در برنامه خودتان قرار دهید. به خودتان جرئت دهید در شهری که پر از کارهای هنری Antoni Gaudí، هنرمند معاصر اسپانیایی بوده است، قدم بزنید. می‌توانید برای عکاسی از میوه‌ها و غذاهای پرزرق‌وبرق مدیترانه‌ای به بازار Boquería بروید و برای ساختن آدمک در جشنواره La Rambla شرکت کنید.

قبل از ترک اسپانیا می توانید به شهر سویا هم سری بزنید. می توانید از مجموعه مقالات ده جاذبه توریستی برتر شهر سویا به عنوان راهنما استفاده کنید.

 

نربون و کارکاسونه در فرانسه

نربون و کارکاسونه در فرانسه

Credit: Getty Images

یک یا دو روز خودتان را برای تفرج در این دو شهر نربون و کارکاسونه (Narbonne and Carcassonne) اختصاص دهید. نبرون (Narbonne) اولین مستعمره ایتالیا بوده است و در کنار جاده‌ای به نام Domitia که از ایتالیا به اسپانیا می‌رود، قرارگرفته است. در کارکاسونه می‌توانید بهترین قلعه در فرانسه را به نام Cathar مشاهده کنید.

 

نیمِز، فرانسه

نیمِز، فرانسه

Credit: Getty Images

در نزدیکی دو شهر آویگون (Avignon) و آرلس (Arles)، نیمِز (Nimes) شهری است که پیشینه تاریخی و همچنین خرابه‌های رومی زیبایی در خودش جا داده است. شهر نیمز بیشتر از آرلس، جلوه اسپانیایی به خود گرفته است. شما در این شهر می‌توانید غذاهای اسپانیایی همانند tapas و گاوبازی تماشا کنید. همچنین می‌توانید از نوشیدنی‌های رم باستان در خارج از شهر لذت ببرید.

 

آویگون، فرانسه

آویگون، فرانسه

Credit: Getty Images

شهر سابق پاپ تنها جایی است که در حوضه پروونس (Provence) به شما توصیه می‌کنیم ببینید. مکان‌هایی که می‌توانید در این شهر ببینید عبارت‌اند از: قصر و کاخ گوتیک، خیابان‌های باریک شهر، همچنین معابر و پیاده‌روهایی که تاریخی بودن در آن‌ها موج میزند. آوینگون (Avignon) می‌تواند جایگاه اصلی شما باشد و به مدت سه روز شهرهای دیگر حوضه پروونس را بگردید.

 

آرلس، فرانسه

آرلس، فرانسه

Credit: Getty Images

این شهر توسط یونانیان بنا گذاشته شد، توسط رومیان استعمار شد و دوباره بانام ونگوگ در جهان معروف شد. این شهر یکی دیگر از جواهرات حوضه پروونس است. آرلس میزبان برگزاری جشنواره‌ها و گاوبازی‌های اسپانیایی است، این شهر یکی از مقصدهای هنرمندان، عکاسان و بازیگران است.

 

مارسی، فرانسه

مارسی، فرانسه

Credit: Getty Images

مارسی به‌عنوان بندر شلوغی در فرانسه همچنین دومین شهر بزرگ فرانسه محسوب می‌شود. جذابیت مارسی در پشت‌صحنه آن و در شیوه زندگی مردمان آن است، همین دلیل باعث شده است که مارسی تبدیل به یکی از شهرهایی باشد که بیشتر مردم در فرانسه آن را به‌عنوان محل زندگی خودشان انتخاب کرده‌اند. این شهر همانند تاریخ خودش، مرکزی برای مهاجران آفریقایی که قصد ورود به فرانسه رادارند، شده است. این شهر تلفیقی از فرهنگ آفریقایی و زیبایی فرانسه است.

 

نیس، فرانسه

نیس، فرانسه

Credit: Getty Images

نیس پایتخت شهرهای ساحلی Cote d'Azur است. این شهر یک مقصد ساحلی و گردشگری به همراه فرهنگ‌های خاص خودش است. شما می‌توانید با ماشین خودتان از شهرهای ساحلی Saint Tropes و Cannes رانندگی کنید و به این شهر برسید و وقتی به اینجا رسیدید می‌توانید به گردشگاه‌های پرپیچ‌وخم بروید، از بازارهای پر از میوه‌های مدیترانه‌ای دیدن کنید و همچنین نقاشی‌ها و آثار هنری چند صدساله را مشاهده کنید.

 

جنوا، ایتالیا

جنوا، ایتالیا

Credit: Getty Images

شهر جنوا زمانی که به‌عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال دو هزار و چهار شناخته شد، چهره عوض کرد. این شهر پر از کلیسا، موزه و کاخ‌های دیدنی است. کاخ‌هایی که مربوط به دوره رنسانس می‌باشند. ایستگاه راه‌آهن شهر جنوا یکی از آثار ثبت‌شده در سازمان جهانی یونسکو است، همچنین جنوا دومین آکواریوم بزرگ را در اروپا دارد.

 

سینکو ترر، ایتالیا

Cinque Terre، ایتالیا

Credit: Getty Images

گردشگرانی که به سواحل ایتالیا می‌آیند معمولاً به این پنج شهر ساحلی هجوم می‌آورند. ازجمله مکان‌های دیدنی می‌توانیم به جاذبه‌های طبیعی آن، باغ‌های لیمو، انگور، صعود از صخره‌های زیبا اشاره‌کنیم. به شما پیشنهاد می‌دهیم دو روز را در این منطقه به گردش در لبه صخره‌ای بپردازید و زمان‌هایی که خسته شدید به خوردن پیتزا مشغول شوید.

 

رم، ایتالیا

رم
Credit: Getty Images

شما در پایتخت ایتالیا، سنت‌های قدیم و پدیده‌ای جدید را می‌توانید در کنار هم ببینید. شما باید بیش از سه روز را برای گردش در رم اختصاص دهید تا بتوانید کولوسئوم، پانتئون و سایر مکان‌های رم باستان را مشاهده کنید. می‌توانید در چشمه Trevi Fountain پنی (سکه) بیندازید و شانس خودتان را امتحان کنید و یا می‌توانید از بستنی gelato دریکی از مغازه‌های شهر استفاده کنید. یادتان نرود غذاهای گوشتی ایتالیایی را نوش جان کنید. در موزه می‌توانید نقاشی‌های دیواری میکل انژ را ببینید و سری هم به کلیسا واتیکان بزنید.

ازجمله شهرهای دیگری که می‌توانید در ایتالیا آن را ببینید فلورانس است که در سری مقالات ده جاذبه توریستی مهم شهر فلورانس بهتر معرفی‌شده است.

خوش بگذرد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر