چطور برای یک سفر کوتاه تجاری، بار سفر را ببندیم

در ادامه در بنیتا با در نظر گرفتن نگرانی‌های شما، به شما خواهم گفت: با خود چه چیزی را به سفر ببرید و چگونه آن را به صورت بهینه بسته بندی کنید:

آماده کردن وسایل برای یک سفر گاهی اوقات ترسناک است چه برسد به یک سفر تجاری. شما باید مطمئن شوید لباس به اندازه کافی با خود آورده‌اید و از همه مهم تر این لباس‌ها مناسب موقعیت‌ها و فعالیت‌هایی مختلفی که قصد دارید در آنها شرکت کنید نیز باشد. همچنین باید به فکر چمدان نگون بخت نیز باشید تا وسایل سفر درون آن له نشوند. از همه مهم تر اینکه می‌خواهید تمام وسایل شما صحیح و سالم، بدون اینکه قند در دل‌شان تکان بخورد، به خانه بازگردند.

در ادامه در بنیتا با در نظر گرفتن نگرانی‌های شما، به شما خواهم گفت: با خود چه چیزی را به سفر ببرید و چگونه آن را به صورت بهینه بسته بندی کنید:

از اول کارتان را درست انجام بدهید، کیف مناسب انتخاب کنید

همیشه این جمله را به یاد داشته باشید:

یک سفر و یک چمدان!

در رابطه با سفر‌های تجاری این یک ضرورت است شما در اکثر مواقع در حال پرواز هستید و خود را باید به یک چمدان بزرگ به علاوه یک کیف همراه با وسایل شخصی، محدود کنید.

می‌توانید کیف همراه بزرگ‌تر انتخاب کنید اما تمام حجم لباس‌های شما باید درون یک کیف قرار بگیرد.

برای یک سفر یک هفته‌ای شما سه گزینه برای انتخاب از میان کیف ها دارید:

کیف 1# کاور کت شلوار 

یک کاور، در واقع کیف پهن و صافی است که در میان آن یک قلاب برای آویزان کردنش از جارختی موجود است. طوری طراحی شده است که می‌توانید چندین کت و پیراهن را درون آن قرار بدهید و از همه باحال‌تر اینکه این کاور از وسط تا می‌شود و فضای اشغال شده توسط کت نصف خواهد شد.

مزیت این کاورها این است که لباس‌های شما در راحتی کامل به سر می‌برند. به غیر از اینکه میانه این کاورها کمی شل است و به وسط کت کمی فشار می‌آید، در کل کت‌ها و پیراهن‌های شما تا نمی‌شوند. فشار کمتری روی آستین‌ها و یقه‌ها وجود دارد به همین دلیل وقتی به مقصد می‌رسید، با یک سری لباس چروک رو به رو نخواهید بود.

مشکل این کاورها فضای آنها‌ است. لباس‌ها درون کاورها فضای بیشتری را نسبت به زمانی که در چمدان‌ها تا می‌شوند اشغال می‌کنند. حتی بزرگ‌ترین کاورها هم نهایتاً برای 2 کت و 3-4 پیراهن فضا دارند و برای وسایل دیگر مثل: کفش و لوازم اصلاح جا ندارند.

نکات مثبت: مناسب برای لباس‌ها، ظاهر حرفه ای، سبک

نکات منفی: فضای ذخیره سازی کم، شکل و ظاهر عجیب

کیف 2# چمدان‌های کلاسیک

یک چمدان سنتی ساختاری محکم و مستطیل شکل دارد. همین موضوع این چمدان ها را تبدیل به بهترین گزینه برای چپاندن وسایل بیشتری می‌کند. اما برای این منظور لباس‌ها باید تا بشوند.

کت‌هایی که داخل چمدان می‌شوند عموماً باید تا بشوند. اول از همه پاچه شلوار‌ها را روی هم قرار بدهید و به صورت هفتی درون چمدان قرارشان بدهید. سپس کت را به صورتی قرار بدهید تا آستین‌ها روی سینه کت قرار بگیرد و انتهای کت نیز در صورت نیاز به سمت بالا تا شود. پیراهن‌ها معمولاً طوری تا می‌شوند که درون فروشگاه دیده می‌شوند یعنی یقه و چند دکمه بالایی پیراهن به سمت بالا و آسیتن‌ها و قسمت پایین پیراهن به سمت پشت تا می‌شود.

یک چمدان مستحکم مخصوصاً از نوع چرخ‌دارش را به آسانی می‌توانید در فرودگاه‌ها حمل کنید و نگرانی نیز از بابت محافظت از لباس‌های داخل چمدان هم نداشته باشید. همچنین فضای زیادی برای قرار دادن کفش ها و وسایل اصلاح و ... نسبت به کاور‌ها دارید.

نکات مثبت: فضای زیاد، محافظت خوب از لباس‌ها، راحتی حمل و نقل

نکات منفی: نیازمند تا شدن لباس‌هاست که خود می‌تواند سبب چروک انداختن روی لباس‌ها بشود

کیف 3# کیف دافل یا همان کیف باشگاهی خودمان!

کیف دافل مثل یک لوله است که ساختار محکمی دور آن قرار ندارد و خیلی هم نرم است. شما همه چیز را داخلش می چپانید و تمام! اکثر مدل‌ها، یک دسته در بالای کیف و یک بند برای حمل روی شانه ها دارند که باعث راحتی حمل و نقل می‌شود. بلند کردن این کیف‌ها مثل بلند کردن وزنه در باشگاه است و به شما این انگیزه را می‌دهد که وسایل زیادی را درون کیف قرار ندهید. این قانون را به خاطر بسپارید: هرگز بیشتر از توان خود مسئولیت نپذیرید و یادتان باشد چمدان شما خودش جا به جا نمی‌شود.

کیف‌های دافل ساده ترین کیف‌ها برای حمل و نقل هستند، اما اگر همه لباس‌ها را با دقت هم تا بزنید، بلایی سر لباس‌ها می‌آورند که مرغان آسمان هم به گریه می‌افتند. همین ساختار نرم این کیف‌ها سبب می‌شود که لباس‌ها به راحتی و به محض قرار داده شدن در این کیف ها، چروک شوند و روی هم تلنبار شوند. در ضمن ظاهر حرفه‌ای هم ندارند، مگر اینکه از نوع چرمی با رنگ مشکی باشند. انواع نایلونی کیف‌های دافل به درد باشگاه رفتن می‌خورند اما برای سفرهای تجاری مناسب نیستند.

نکات مثبت: راحت می‌شود بار و بندیل را بست!، فضای زیاد، وسایل با ظاهر عجیب به راحتی درون آن جای می‌گیرند

نکات منفی: غیر حرفه‌ای، چروک شدن لباس‌های درون آن

هر کدام از این سه نوع کیف، کار خودشان را انجام می‌دهند، همه چیز به این برمی‌گردد که چه شخصیتی برای شما مهم‌تر است.

فراتر از لپتاپ: حداکثر استفاده از کیف دستی

یک خط هوایی معمولی به شما اجازه حمل 2 شی را به داخل هواپیما می‌دهد: یک کیف دستی و یک وسیله شخصی. بعضی خطوط هوایی به تازگی برای کیف دستی هم پول می‌گیرند (گوش خطوط هوایی داخل کر!) که در این موارد شما مجبور می‌شوید تمام وسایل خود را داخل کیف لپتاپ‌تان قرار بدهید. حالا شما محدود به یک لپتاپ و وسایل جانبی‌اش به همراه مقداری کاغذ و شاید یک کتاب/کتاب‌خوان الکترونیک/تبلت و یک عدد شکلات شوید!

اگر می‌توانید کیف دستی حمل کنید، بهترین استفاده را از آن بکنید.

بهترین گزینه بهره بردن از یک کیف چرخ دار در اندازه مورد نیاز برای جا دادن داخل کمد بالای سرتان درون هواپیما است. بیشتر شرکت‌های کیف ساز کیف‌های دستی می‌سازند. یک کیف با رنگ سیاه یا آبی ملوانی را برای اینکه حرفه‌ای به نظر بیایید، انتخاب کنید و در آن نه تنها برای حمل 2 یا 3 کتاب بلکه در فضای لباس آن می‌توانید سری لوازم اصلاح، چتر  و سایر اقلام کوچک را جا بدهید. این فضای اضافی به نفع شماست، همین طور که کت و پیراهن شما توسط وسایل دیگر چروک می‌شوند، اشیاء با ظاهر عجیب درون کیف اصلی شما قرار دارند. در مواقعی که کیفی که تحویل قسمت بار داده اید گم می‌شود شما همچنان وسایل ضروری برای ملاقات کاری روز بعد را در اختیار خواهید داشت.

به دلایل خیلی واضح هرگونه وسیله الکترونیکی ارزشمند شما باید درون کیف دستی‌تان قرار بگیرد. از شر وسایل اضافی خلاص شوید. به عنوان مثال: اگر تلفن شما شارژ کامل دارد و فضای لازم برای کتاب‌خوان الکترونیکی یا MP3 پلیر شما فراهم نیست، هر دوی آنها را با خود نیاورید.

چه چیزی را با خود ببریم؟

یک سفر 7 روزه کاری به این معنا نیست که برای هر روز هفته کت و شلوار با خود ببرید، در این صورت نیازمند یک چمدان عظیم الجثه خواهید بود!

یک چمدان سفر کاری باید دارای اقلام قابل تعویض باشد. در نهایت شما باید یک کت و یک جفت شلوار که به طور روز در میان تعویض می‌شوند با خود بیاورید تا با ترکیب آنها با هم ظاهر متفاوتی را ایجاد کنید.

البته بعضی از اقلام مثل: جوراب و بخصوص لباس زیر را باید به ازای هر روز یک عدد درون چمدان قرار داد. مگر اینکه شما در هتل محل اقامت به خشک‌شویی دسترسی داشته باشید تا ارزشش را داشته باشد با خود یک پیراهن به ازای هر روز هفته بیاورید. همچنین پیراهن‌های مخصوص سفر از مواد خشک ساخته شده‌اند که به راحتی شسته و خشک می‌شود.

به طور کلی لوازم یک سفر 7 روزه کاری به ترتیب زیر خواهند بود:

2 عدد کت: یکی خاکستری زغالی و دیگری آبی ملوانی (این کار را می‌کنید تا با ترکیب این کت‌ها بتوانید ترکیب ‌های زیبایی را ایجاد کنید)

2 جفت شلوار: یک جفت شلوار کاکی (زرد و قهوه‌ای) و یک جفت شلوار فلانل خاکستری

1 عدد ژاکت بلیزر یا کت ورزشی: اگر کت دارید، چندان استفاده از بلیزر ضروری نیست، چرا که همان کت را می‌شود به عنوان بلیزر هم استفاده کرد. اما اگر خواستید در یک رویداد غیر رسمی شرکت کنید، داشتنش ضرر ندارد.

7 عدد پیراهن آستین‌دار: حداقل 3-4 عدد از آنها سفید و ساده و یا با طرح‌های سفید روشن و مابقی پیراهن‌ها نیز برای شرکت در مراسم های غیر رسمی به رنگ‌های روشن باشد.

1 عدد تی‌شرت پولو سیاه: اگر قرار است به جای گرمی مسافرت ‌کنید و یا گلف بازی کردن جز برنامه‌های شما است، 3-4 عدد تی‌شرت پولو با خود ببرید و تعداد پیراهن‌های آستین‌دار را به 1-2 عدد کاهش بدهید.

2 جفت کفش: یکی سیاه و دیگری قهوه‌ای، یکی را درون هواپیما بپوشید تا برای کفش دیگر درون چمدان جا داشته باشید.

2 جفت کمربند: همرنگ کفش‌های شما باشد.

4-7 عدد دستمال جیبی: کار شما با یک دستمال سفید هم راه می‌افتد اما این دستمال‌ها آنقدر کوچک هستند که بهتر است چند تا با خود بیاورید.

5-7 عدد کراوات: داشتن یک کراوات برای هر روز چندان ضروری نیست اما کراوات زیاد فضا اشغال نمی‌کند.

7 جفت جوراب: مطمئن شوید رنگ جوراب‌ شما با شلوار‌تان هماهنگ باشد.

7 جفت لباس زیر: هر چیزی را که دوست دارید، بپوشید اما برای محکم کاری هم که شده چند جفت اضافه با خود حمل کنید.

پالتو پشمی: فقط در فصل پاییز و زمستان با خود حمل کنید و حتماً با خودتان داخل هواپیما ببرید تا فضای بیشتری را ذخیره کنید.

سری لوازم اصلاح و حمام: همه چیز را درون یک کیف زیپ دار قرار بدهید و این کیف را یا درون کیف دستی یا در فضای اضافه‌ی چمدان قرار بدهید.

لباس شنای سیاه رنگ: در دنیای تجارت بعضی از مهم‌ترین قرارداد‌ها درون جکوزی‌ها بسته شده است!

پیژامه: حتی اگر اتاق کاملاً اختصاصی متعلق به شما باشد، لخت نخوابید!

وسایل دیگر بر حسب ضرورت مشخص می‌شوند. لوازم الکترونیکی و کاغذ‌ها، لباس‌های ورزشی مخصوص و ...

اگر قرار است یک کلاه "مکش مرگ ما" بر سر بگذارید، آن را داخل هواپیما بر سر بگذارید!

شما دل‌تان نمی‌خواهد درون چمدان‌تان را پر از لوازم بدرد نخور بکنید. بنابراین وقتی می‌خواهید لباس انتخاب کنید، نگاهی به برنامه سفر خود بیندازید. اگر می‌دانید چند روز از سفرتان را بیکار هستید، پس نیازی هم نیست که با خود پیراهن و کراوات اضافی بیاورید. به جایش لباس‌های معمولی برای این روز‌ها با خود بیاورید یا اینکه شلوار کاکی خود را با پیراهن روز قبل که آستین‌هایش را بالا داده‌اید، بپوشید.

هنر درست باربندی کردن: چگونگی چمدان پرکردن

هدف باربندی کردن یک چمدان ساده است: هدر ندادن هیچ فضای خالی.

بودن فضای خالی باعث تکان خوردن لباس‌های شما می‌شود و این خود باعث چروک شدن لباس‌های شما می‌شود. چمدان را لب به لب پرکنید اما این کار را اصولی انجام بدهید.

هر چمدانی با دیگری متفاوت است اما به طور کلی می‌توانید چمدان را با 3 لایه پر کنید:

لایه اول: کت و شلوار


اولین کار شما قرار دادن کت و شلوار است. پاچه‌های شلوار را روی هم قرار بدهید و درست مثل موقعی که در جا‌رختی آنها را قرار می‌دهید در ته چمدان آنها را قرار بدهید. 

کت را باید تا جای ممکن گرد کنید. برای این کار، آستین‌ها را به روی سینه ضرب‌دری قرار بدهید. اگر هم چمدان به اندازه کافی بزرگ بود می‌‌توانید آستین‌ها را به حال خود بگذارید. اگر چمدان بزرگی ندارید، انتهای کت را تا کنید و به سمت بالا خم کنید تا اندازه بشود. کت‌های را به صورت یک در میان روی هم قرار بدهید تا یقه کت‌ها روی هم قرار نگیرد و به این ترتیب کت‌ها درون چمدان صاف قرار می‌گیرند.

لایه دوم: پیراهن


پیراهن‌ها را باید تا سر حد ممکن به شکل مستطیل درآورد. پیراهن را به صورت عمودی تا یک سوم آن تا بزنید در حالی که دو سوم بالایی پیراهن در بالا قرار دارد. سپس بصورت افقی تا بزنید در حالی که یقه در بالا قرار دارد. باید شکل نهایی درست مثل پیراهن‌ها در قفسه فروشگاه‌ها بشود.

این پیراهن‌هایی که مثل مستطیل شده‌اند را روی کت‌ و شلوار‌ها قرار بدهید. مثل آجرهای یک دیوار لایه به لایه این پیراهن‌ها را کنار هم قرار بدهید. شاید تعداد کمی لایه درست شود بنابراین پیراهن‌ها را روی یکدیگر قرار بدهید. البته به یاد داشته باشید یقه‌های پیراهن‌ها را روی هم قرار ندهید.

لایه سوم: وسایل متفرقه


بقیه اقلام در بالاترین لایه به تمیزترین شکل ممکن قرار خواهند گرفت. اگر نمی خواهید کف کفش‌ها روی پیراهن قرار بگیرند پس کفش‌ها را درون یک پلاستیک قرار بدهید. ( یا اگر جعبه‌ی کفش را دارید درون جعبه قرار بدهید.)

راحت‌ترین کار این است که لوازم با ظاهر نامتقارن را مثل کفش‌ها و کیف لوازم اصلاح را در مرکز چمدان قرار بدهید. سپس تمام شکاف‌ها را با جوراب، لباس‌زیر، کراوات، دستمال جیبی و ... پر کنید.

به طور ایده‌آل انتهای لایه سوم را باید با جوراب‌، لباس زیر، کفش و سایر موارد پر کنید بطوری که آنقدر ارتفاع پیدا کرده باشد تا وقتی زیپ چمدان را می‌بندید، لایه درونی چمدان با لایه سوم تماس داشته باشد. دوباره تکرار می‌کنم هر چقدر درون چمدان فضای خالی کمتری باشد، وسایل درون چمدان فرصت تکان خوردن کمتری هم دارند.

خوب همه چیز تمام شد، شما آماده سفر هفت روزه تجاری خود هستید، فقط اگر نیاز داشتید، در هتل درخواست یک عدد اتو هم بکنید. سفر به سلامت!

شما چه ترفند‌هایی برای بستن بهتر چمدان را می‌شناسید؟


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان