۱۰ کشور برتر از لحاظ زیبایی و جاذبه های گردشگری برای مسافرت در سال ۲۰۱۶

دنیا جای زیبایی است

دنیا جای زیبایی است. ترکیبی از طبیعت مادر و کلان‌شهرهای ساخته‌ی انسان، که هردوی این‌ها با همکاری هم ذهن انسان را به چالش کشیده و مبهوت می‌کنند. زیبایی دنیا روی شما تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود که عاشق شوید. اگر به دنبال گشت‌وگذار در دنیا هستید، از یکی از این کشور‌های جهان شروع کنید. اینجا فهرستی از کشور‌های مبهوت‌کننده و زیبا در جهان را برای شما ارائه می‌دهیم.با بنیتا همراه باشید.

 

1- ایتالیا

ایتالیاایتالیا به‌عنوان زیباترین کشور جهان برای مسافرت بین گردشگران تلقی می‌شود. این کشور در جنوب اروپا قرار دارد و دارای مرز‌های باز با فرانسه، سوئیس، اتریش و اسلونی است. این کشور شامل مشهورترین شهر‌های جهان مثل ونیز، واتیکان و روم است. ایتالیا دارای تاریخ فرهنگی تلخ و دلگیر است. در این کشور تنوع معماری جذاب و طبیعت زیبا وجود دارد. توسکانی، یک اثر شاهکار طبیعی است که تپه‌ی درخشان، باغ‌های انگور و کوه‌های برفی دارد. آب بلو گروتو (Blue Grotto)، دریایی است که در سواحل جزیره‌ی کاپری (Capri) قرار دارد که نور آبی متفاوتی پخش کرده و منظره‌ی متمایزی را نمایش می‌دهد و بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین امفی تئاتر دنیای رومی، کلاسیوم (Colosseum) نیز در رم قرارگرفته است. ایتالیا همچنین خانه‌ی باسیلکای پیتر مقدس است که بزرگ‌ترین باسیلکای (کلیسایی با راهروی دراز) جهان مسیحیت است. به‌علاوه، زمین‌های ناهموار و ساحل متفاوت آمالفی (Amalfi)، رشته‌کوه‌های آلپ، برج کج پیزا و فلورانس بین مکان‌های جذاب ایتالیا قرار دارند.

 

2- فرانسه

فرانسهفرانسه، در اروپای غربی، برای شهر‌های باکلاس و بندری، روستاهای آرام، کوه‌ها و سواحل مدیترانه مشهور است. مسابقه‌ای وجود دارد که طی آن حدود هشتادوپنج میلیون گردشگر سالیانه با پاسپورت‌های خود رأی می‌دهند و فرانسه را به‌عنوان محبوب‌ترین مقصد سفر‌های خود انتخاب می‌کنند. این کشور شامل پاریس که شهره‌ی جهانی برای خانه‌های طراحی مد لباس، موزه‌های هنر جذاب و آثاری مثل برج ایفل است؛ و کولمار (Colmar) که شهری پر از گل است. این کشور به شما بهترین پیست‌های اسکی مجهز اروپا را پیشنهاد می‌کند، مثل واد دی ایسر (vad d'isere) و یازدهمین رشته کو‌ه‌های تیز جهان، مونت بلانک (Mont Blanc) است. فرانسه همین‌طور به غذاهای لذیذ و نوشیدنی‌هایش معروف است. غذا، معماری، هنر، نگاه فرانسوی به زندگی، مکان‌های مجلل، همه‌ی این‌ها ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

 

3- ایالات‌متحده‌ی آمریکا

آمریکاایالات‌متحده‌ی آمریکا که دارای پنجاه ایالت است و بیشتر آمریکای شمالی را پوشش می‌دهد و از شمال نهایتاً به آلاسکا می‌رسد و از جنوب به هاوایی و اقیانوس آرام کشیده شده است. آمریکا یکی از مجلل‌ترین کشور‌های است و کسی دراین‌باره شکی ندارد. از نقاط بکر یوسمیت (yosemite) تا زیبایی‌های شگفت‌انگیز نیویورک، فقط تعداد انگشت‌شماری از کشورهای جهان توانایی رقابت با چیزهایی که آمریکا ارائه می‌دهد را دارند. آمریکا همچنین دارای زیباترین دره‌های جهان است. همچنین این کشور صاحب یکی از زیباترین کویر‌های جهان است، کویر‌های رنگی و همچنین یکی از زیباترین فلات‌های جهان به نام بازوی تریسی در آمریکا است.

یکی دیگر از زیبایی‌های آمریکا وجود دو آبشار عظیم به نام‌های نیاگارا و یوسمیت است که در بین ده آبشار زیبای دنیا قرار دارند. همچنین این کشور دارای چند کوه زیبای جهانی هم هست، مثل کلرادو راکی، گرند تتونز و سیرا نوادا. جنگل سرخ درخت، عجیب‌ترین جنگل جهان است و همچنین درخت جنرال شرمن که به‌عنوان بزرگ‌ترین موجود زنده‌ی جهان است، در این کشور هستند.

کاج بریستل و متوسلاح (Methuselah) که به نظر می‌رسد 4846 سال قبل هم وجود داشته است هم در آمریکا است. بسیار باعث خوشحالی است که هنوز درختان خیلی پیر در آمریکا وجود دارند. همچنین رشته‌کوه‌های قدیمی جلوه‌ی زیبایی دارند. به‌علاوه، میسیسیپی، یکی از رود‌های خروشان جهان در آمریکا است.

یخچال برینگ (Bering)، یکی از حیرت‌آورترین یخچال‌های جهان و ماوونا لوا (Mauna Loa) که بزرگ‌ترین آتش‌فشان فعال روی زمین که در آمریکا هستند. آمریکا کشوری شگرف است، حتی بدون وجود منابع طبیعی آن. نیواورلاند به‌عنوان دلرباترین شهر کوچک معروف است. لاس‌وگاس که یک شهر زیبا و عالی است که می‌توان برای گشت‌وگذار ساعت‌ها وقت را آنجا گذراند.

یادبود لینکلن و مجسمه‌ی آزادی، این کشور واقعاً جاذبه‌های زیادی را ارائه می‌دهد که کسی نمی‌تواند آن را رد کند.

 

4- آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبیآفریقای جنوبی در جنوبی‌ترین منطقه‌ی قاره‌ی آفریقا قرارگرفته است که اکوسیستم‌های مختلفی دارد. این کشور دارای مناظر گوناگون، سواحل بکر، سخره‌های تیز، آبشار‌ها، جنگل‌ها، تالاب‌ها و کوه‌هایی است که ذهن بیننده را مسحور می‌کند. کویر سنگ قرمز سدربرگ (Cederberg) یک مسیر پیاده‌روی 250 کیلومتری را پوشش می‌دهد. ریچ ترسولد (Rich Tersveld) یک صحرای مافوق طبیعی است که تعداد گونه‌های گیاهی آن بیشتر از کل جهان است! جاذبه‌ی دیگر غار کلیپگات (Klipgat) است که حاوی سنگی فسیلی معروفی است که قدمت آن به دوران هومو ساپین‌ها می‌رسد. پس آفریقای جنوبی کشوری جذاب با جاذبه‌های گردشگری بی‌شمار و بی‌مانند است.

 

5- برزیل

برزیلبرزیل کشوری وسیع است که در آمریکای جنوبی قرارگرفته و دارای بیشترین تنوع زیستی و پنجمین کشور وسیع دنیا است. باوجود چنین منطقه‌ی عظیم، قابل‌قبول است که مناظر برجسته وسوسه‌انگیز زیادی داشته باشد. در طول سالیان، برزیل در طول پاناما تا سواحل سائوپائولو زیبا و سحرانگیز بوده است. این کشور درون خود رود بی‌رقیب آمازون و همچنین جنگل‌های بارانی آمازون را دارد که اکنون به‌عنوان بزرگ‌ترین جنگل جهان شناخته‌شده است. پانتانال (Pantanal) به‌عنوان خطرناک‌ترین مسیر حیات‌وحش جهان شناخته‌شده است، آبشار ایگوازو (Iguazu) رتبه‌ی دوم جذاب‌ترین آبشارهای جهان را دارا است و ریو دژانیرو به‌عنوان دومین شهر مسحورکننده‌ی جهان رتبه‌بندی شده است. این کشور دارای بهترین سواحل دنیا و پارک‌های بین‌المللی طبیعی برای گشت‌وگذار است.

 

6- یونان

یونانیونان در اروپای جنوبی واقع است و دارای 2 شبه‌جزیره و تعدادی جزیره بین دریا‌های اژه و یونان است. این کشور به خاطر سواحل آن مشهور است، از سواحل تیره‌ی سانتورینی (Santorini) تا مایکونوس (Mykonos) مقدس. در این کشور تعدد جالب اکولوژی در پارک‌های بین‌المللی، آبشار‌ها، رود‌های زیبا، تالاب‌ها، دریاچه‌ها، سلسله کوه‌ها، حتی آتش‌فشان‌ها در سانتورینی نیسیروس (Nisyros) و میلوس (Milos) وجود دارد. به‌زودی متوجه خواهید شد که این کشور به این کوچکی چه مناظر غیرقابل‌باوری را دارد. یونان دارای 419 سایت طبیعی است، مثل 4 پارک جغرافیایی که عضوی از شبکه‌ی پارک‌های جغرافیایی اروپا هستند.: لسووس (Lesvos) و جنگل فسیلی آن و چند پارک طبیعی دیگر که وجود دارند. چهارصد تالاب یونان جاهایی هستند که بیشتر باید موردتوجه قرار گیرند. سواحل این کشور یازدهمین سواحل طولانی جهان رادارند و کوه‌ها و تپه‌های زیبایی که اطراف آن می‌باشند بسیار دل‌نشین هستند. به‌علاوه، در آنجا روستایی سنتی خیلی قدیمی وجود دارد که معماری خارق‌العاده‌ی آن و رسوم قدیمی آن جالب است.

 

7- استرالیا

استرالیااسترالیا توسط اقیانوس‌های آرام و هند در برگرفته‌شده‌اند که هم کشور است و هم قاره. شهر‌های اصلی آن پرث (Perth)، بریزبان، سیدنی، آدلاید و ملبورن که ساحلی است و پایتخت آن‌که کانبرا است، به (بوته پایتخت) معروف است. این کشور مجموعه‌ای از مناظر و جنگل‌ها را دارد که آن را برای گردشگران جذاب می‌کند. بعضی از مکان‌های متمایز و دیدنی استرالیا شامل این‌ها است: آب صورت رنگ دریاچه‌ی مرموز هیلر (Hiller)، غواصی در آب کریستالی و شفاف استخر پیکانینه (Piccaninnie)، جاده‌های فوق‌العاده‌ی اقیانوسی و 12 سنگ مقدسی که در آن است، جنگل متراکم یارا (Yarra) و رشته‌کوه‌های برفی استرالیا که یک پیست اسکی عالی را ارائه می‌دهند. همچنین استرالیا برای گونه‌های مخصوص جانوری معروف است، مثل کانگوروهای جزیره‌ی کانگورو و همچنین پلاتی پوس‌ها. گونه‌های متفاوت جانوری روی سخره‌ی مرجانی، یکی از بی‌نظیرترین مناظر طبیعی جهان است.

 

8- نیوزلند

نیوزلندنیوزلند کشوری است که در جنوبی‌ترین قسمت‌های اقیانوس آرام قرارگرفته و به‌صورت مسالمت‌آمیز بین دو جزیره که هم توسط یخبندان و هم توسط آتش‌فشان تهدید می‌شوند، قرار دارد. این کشور به‌قدری دلربا است که به زیباترین مجموعه جزایر دنیا مشهور است. با جاذبه‌های متعدد گردشگری، هر توریست را دچار سردرگمی می‌کند که از کجا شروع کنم؟ پایتخت این کشور ولینگتون (Wellington)، به‌عنوان یکی از ده شهر کوچک زیبای جهان انتخاب‌شده است و اوکلند با سواحل زیبایی که دارد هرکسی را به خودش مجذوب می‌کند.

کویین تاون، به‌عنوان یکی از پنج شهر جاذب گردشگری جهان انتخاب‌شده است. درواقع شکل شهری این کشور در این شهر دیده می‌شود. همین‌طور رشته‌کوه‌های آلپ در جنوب در بین زیباترین کو‌ه‌های نوک‌تیز جهان قرار دارد. کوه کوک (Cook) که در آن منطقه به آوراکی (Aoraki) مشهور است، هشتمین کوه بزرگ جهان است. سواحل نیوزلند، جزو ساحل‌های زیبای جهان هستند و آبشار‌های جنوبی موجود در فیوردلند (Fiordland)، جزو پنج آبشار زیبای جهان است. با تمام این توضیحات و مکان‌های دیدن، این کشور به‌عنوان یکی از زیباترین کشور‌های سیاره‌ی دوست‌داشتنی زمینمان شناخته‌شده است.

 

9- اسکاتلند

اسکاتلنداسکاتلند، کشور شمالی بریتانیا، کشوری پر از کوه‌ها و کوه‌پیمایی است که پر از دره‌ها و دریاچه‌های جذاب است. این کشور هم دارای جاذبه‌های طبیعی است و هم جاذبه‌های خارق‌العاده‌ای است که به دست انسان درست‌شده‌اند. ادینبورگ (Edinburgh)، پایتخت این کشور، دارای قلعه‌ی بزرگ ادینبورگ است و گلاسگو (Glasgow)، به صحنه‌های فرهنگی پر جنب‌وجوش معروف است. اسکاتلند به‌عنوان ترکیبی از طبیعت جذاب، تجربه‌ی پیروزی‌های بزرگ، مردم بومی خوش‌برخورد و بلوغ فرهنگی و سنتی است که این کشور را به‌جایی جذاب برای مسافرت و خوش‌گذرانی تبدیل کرده است. نویس (Nevis) نه‌تنها به‌عنوان بلندترین قله‌ی اسکاتلند شناخته‌شده است، بلکه بلندترین قله‌ی کل بریتانیا نیز هست. جزایر شتلاند اسکاتلند، بین بریتانیایی‌ها به‌عنوان بیشترین مقصد سفر‌های تعطیلاتی به‌حساب می‌آید.

 

10- سوئیس

سوئیسسوئیس کشوری پر از کوه است که در مرکز اروپا قرارگرفته است و شامل دریاچه‌های زیاد، دهکده‌ها و رشته‌کوه‌های بلند آلپ است. این کشور همچنین دارای پیست‌های اسکی متفاوت و مسیر‌های کوه‌پیمایی متعددی است. خیلی از گردشگران این کشور را بهترین مقصد گردشگری می‌دانند. سوئیس دارای آب‌های زیبا و بدیع، سلسله کوه‌ها دشت‌ها و همچنین شهر‌های زیبای پیشرفته است. زوریخ به‌عنوان قلب اروپا، مقصد اول گردشگران در سوئیس است. بعضی از جاذبه‌های گردشگری سوئیس شامل این‌ها است: دریاچه‌ی نعل اسب شکل اسکیننس (Oeschinensee)، دریاچه‌ی ژنو، کوه بزرگ پیلاتوس و قلعه‌ی تاریخی چیلون (Chillon). به‌صورت خلاصه، سوئیس کشوری محصور در خشکی است که جاذبه‌های گردشگری زیادی به گردشگران خود ارائه می‌کند.

این‌ها 10 کشور برتر گردشگری بودند که معرفی کردیم. حال کمی فکر کنید و بیابید که دوست دارید چه چیز‌هایی ببینید. از آبشار‌های خارق‌العاده گرفته تا شهر‌های مدرن و عجایب طبیعی. این سیاره‌ی ما همه‌چیز دارد!

در این رابطه می‌توانید، معرفی تمیزترین شهرهای این کره خاکی را بخوانید.

 

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر