۱۵ توصیه ارزشمند برای داشتن پوستی زیبا و درخشنده

آیا پوست شما خسته و رنگ‌پریده به نظر می‌رسد؟ اگر به دنبال پوستی نرم و شفاف هستید، اما چنین چیزی در خود نمی‌بینید ناراحت نشوید

آیا پوست شما خسته و رنگ‌پریده به نظر می‌رسد؟ اگر به دنبال پوستی نرم و شفاف هستید، اما چنین چیزی در خود نمی‌بینید ناراحت نشوید. همچنان امیدی برای بهبود اوضاع وجود دارد. بااین‌حال، بهبود وضع پوست هیچ فرقی با بهبود تناسب‌اندام شما ندارد. داشتن پوستی خوب نیازمند تلاش فراوان است. به همین خاطر بنیتا به سراغ 15 توصیه‌ی ارزشمند برای داشتن پوستی شفاف و شاداب رفته تا آن‌ها را با شما به اشتراک بگذارد.

1- پوست خود را خنک کنید

قرار گرفتن در زیر دوش آب گرم یک حس عالی به شما می‌دهد، اما این کار می‌تواند پوست شما را نیز نابود می‌کند. زمانی که آب به‌شدت داغ باشد، چربی طبیعی پوست از بین رفته و پوست شما خشک و کدر می‌شود.

2- دوری از رنگ‌ها و لوازم‌آرایشی

برخی از ترکیبات موجود در محصولات آرایشی می‌توانند بسیار قوی باشند. به دنبال محصولاتی بروید که ترکیبات آن‌ها آسیبی به پوست شما وارد نکند. بهترین کار خودداری از مصرف محصولات آرایشی حاوی رنگ و عطر است. این مواد می‌توانند سبب خشکی، قرمزی و جوش زدن پوست شوند.

3- ضد آفتاب

90 درصد از چین‌وچروک‌ها به سبب نور آفتاب پدید می‌آیند، ازاین‌رو ضد آفتاب بخش مهمی از داشتن یک پوست سالم و درخشنده محسوب می‌شود. ضد آفتابی را انتخاب کنید که SPF آن 30 و یا بالاتر باشد. ضد آفتاب‌هایی با خواص محافظتی، پوست شما را در برابر اشعه‌ی فرابنفش نور خورشید و درنهایت سرطان پوست مصون می‌دارند. مطلب چگونه از کرم ضد آفتاب به هنگام آرایش استفاده کنیم به شما نکات فراوانی را می‌آموزد.

حتی در روزهای ابری و ماه‌های زمستان هم از ضد آفتاب استفاده کنید. درصورتی‌که قصد حضور در محیطی باز را دارید هر دو یا سه ساعت یک‌بار نیز کرم ضد آفتاب خود را تجدید کنید.

4- ورزش

ورزش برای هر بخش از بدن، به‌خصوص پوست، مفید است. ورزش نه‌تنها گردش خون شما را افزایش می‌دهد،‌ بلکه باعث تعرق شما شده و سموم موجود در پوست را نیز دفع می‌کند.

دمبل

5- استفاده از سرم

سرم یک محصول مراقبتی از پوست است که حاوی مقادیری بالایی از ترکیبات فعال است. مقدار اندکی سرم بر پوست خود زده و سپس به‌منظور حفظ رطوبت پوست بر روی آن کرم ضد آفتاب بزنید. سرم پوست آنتی‌اکسیدان‌های ضروری آن را فراهم کرده و به افزایش تولید کلاژن برای داشتن پوستی زیبا کمک می‌کند. مهم‌ترین موضوع استفاده‌ی صحیح و مداوم از سرم به‌منظور حفظ جوانی، سفتی و درخشندگی پوست است.

6- شستن مرتب برس‌ها و اسفنج‌های آرایشی

باکتری و کثیفی می‌تواند در برس‌ها و اسفنج‌های آرایشی شما انباشته شده و سپس سبب جوش زدن پوست شود. به‌منظور تمیز کردن، اندکی پاک‌کننده‌ی صورت بر روی آن‌ها زده و یا از شامپو همراه با آب ولرم برای شست‌وشو استفاده کنید. برس‌ها و اسفنج‌های لوازم‌آرایشی پودری را هر دو هفته یک‌بار بشویید. برس‌های مورداستفاده برای فاندیشن‌ها را نیز به‌طور هفتگی تمیز کنید.

7- لایه‌برداری هفتگی

لایه‌برداری، سلول‌های مرده‌ی پوست شما که می‌توانند باعث لکه شدن پوست شوند را از بین می‌برد. لایه‌برداری هفتگی به داشتن پوستی تازه و شفاف کمک می‌کند.

8- نوشیدن شیر سویا

نوشیدن و یا خوردن سویا تولید کلاژن را افزایش داده، پوست را در برابر آفتاب‌سوختگی محافظت کرده و باعث سفتی پوست می‌شود. به‌علاوه محصولات مراقبتی‌ای در بازار یافت می‌شود که درون آن‌ها سویا وجود دارد. قرار دادن سویا بر روی بخشی از پوست همچنین باعث نرمی آن می‌شود.

9- مصرف روزانه‌ی رتینول

رتینول یک محصول ضد پیری است که سلامت پوست را حفظ کرده، تولید کلاژن را افزایش داده و دارای خواص ضدالتهابی است. رتینول آکنه، چین‌وچروک و سایر علائم پیری را درمان می‌کند. به‌علاوه یک مطالعه‌ی مرتبط نشان داده است که رتینول می‌تواند رشد سلول‌های سرطانی را معکوس و همچنین آفتاب‌سوختگی را درمان کند. نور آفتاب رتینول را غیرفعال کرده و آن را بلااستفاده می‌کند. پس در هنگام شب از رتینول بر روی پوست خود استفاده کنید.

10- خودداری از محصولات لبنی

هورمون‌های گاوی منافذ پوستی و غدد چربی را تحریک کرده و سبب بروز آکنه می‌شوند. اگر احساس می‌کنید که نمی‌توانید بدون شیر دوام بیاورید، به سراغ شیرهای کم‌چرب بروید. شیرهای کم‌چرب حاوی مواد لبنی کمتری بوده و کمتر سبب بروز آکنه‌ی پوستی می‌شوند.

شیر

11- تلفن همراه خود را تمیز کنید

اکثر تلفن‌های همراه پر از میکروب و باکتری هستند. از یک پاک‌کننده برای تمیز کردن تلفن خود استفاده کنید تا این باکتری‌های تهوع‌آور را به صورت خود نمالید.

12- استفاده از روغن نارگیل و زیتون

روغن‌های نارگیل و زیتون پر از مواد مغذی هستند که پوست را مرطوب کرده و باعث درخشندگی آن می‌شوند. این مواد همچنین در محصولات آرایشی نیز یافت شده و می‌توانند در روش‌های درمانی خانگی نیز به‌کاربرده شوند.

نارگیل

13- خوردن یک مشت آجیل

آجیل‌های برزیلی حاوی سلنیم هستند که انعطاف‌پذیری پوست را افزایش داده و از سرطان پوست جلوگیری می‌کنند. گردو نیز حاوی امگا 3 و اسیدهای چربی است که به جنگ جوش‌ها و التهاب پوست می‌رود.

14- نوشیدن آب

آیا مشکلی وجود دارد که نوشیدن آب به درمان آن کمک نکند؟ 90 درصد از بدن ما از آب تشکیل شده است، پس منطقی به نظر می‌رسد که پوست ما به سبب نوشیدن آب خالص و یا حتی آب قلیایی شادابی خود را به دست آورد.

15- داشتن خواب خوب در شب

عدم خواب کافی می‌تواند باعث ایجاد لکه‌های سیاه زیر چشم، پف چشم و رنگ‌پریدگی پوست شود. به‌علاوه خواب ناکافی می‌تواند سبب ترشح مقدار زیادی از هورمون کورتیسول شود. مقادیر بیش‌ازحد کورتیسول سبب التهاب پوست شده و کلاژن را از بین می‌برد. از طرفی دیگر، خواب خوب به جوان‌سازی پوست کمک می‌کند؛ زیرا سلول‌های پوست در طول شب خود را بازیابی می‌کنند. به همین خاطر استراحت کافی یک موضوع حیاتی برای داشتن پوستی سالم و درخشنده است. زن ها به خواب بیشتری احتیاج دارند مطلبی مفید برای آگاهی بیشتر از ویژگی‌های یک خواب خوب است.

سخن پایانی

اجازه دهید که صادق باشیم. اکثر افراد با یک پوست زیبا و عالی متولد نمی‌شوند. بااین‌حال، داشتن پوستی زیبا و درخشنده با روش‌های ساده و تغییر در سبک زندگی امکان‌پذیر است. شما می‌توانید این کار را با داشتن یک تغذیه‌ی سالم و متوازن، خواب کافی و ورزش به دست آورید. به‌علاوه توصیه‌های ذکرشده در بالا را نیز فراموش نکنید.

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان