تاثیرات نوشیدن آب کافی

آب مایع حیات است، انسان‌ها، گیاهان، جانداران همگی زندگی خودشان را مدیون این ماده هستند

آب مایع حیات است، انسان‌ها، گیاهان، جانداران همگی زندگی خودشان را مدیون این ماده هستند. اگر شما در یک جزیره متروکه ساکن شوید که هیچ غذایی نمی‌توانید به دست آورید شما بیشتر از اینکه آب نتوانید بخورید زنده می‌مانید. من به آب نیاز دارم، شما نیاز دارید و شما باید روزی حداقل 8 لیوان آب بخورید که حدود نیم گالن آب می‌شود. اگر شما به میزان کافی آب ننوشید بدن شما دچار مشکل خواهد شد و از طرفی نوشیدن مقدار کافی آب مزایای زیادی برای سلامتی شما دارد. اگر شما میزان آب کافی می‌نوشید، باید این نشانه‌ها را داشته باشید. همراه بنیتا باشید.

 آب کافی در بدن

Credit: livingly

رنگ ادرار شما از زرد به بی‌رنگ تغییر می‌کند

آیا تابه‌حال دقت کردید که اولین باری که به دستشویی می‌روید، ادرار شما پررنگ‌تر و زیادتر از همیشه و طول روز است؟ خب اگر شما به میزان کافی آب نوشیده باشید، تنها زمانی که ادرار شما بو و رنگ زرد دارد همین اول صبح است. در طول روز اگر میزان آب مصرفی بلایی داشته باشید و بدن شما آب کافی جذب کند، رنگ ادرار شما از زرد به بی‌رنگ تغییر خواهد کرد.

از خشکی دهان هیچ‌وقت اذیت نمی‌شود

خشکی دهان و اب کافیCredit: livingly

اگر شما مواد مخدر و سیگار (این مواد باعث می‌شود آب دهان شما خشک شود) و یا اینکه دارو خاصی نمی‌کنید، می‌توانیم به‌صورت قطع بیان کنیم که هیچ‌وقت از خشکی دهان خودتان رنج نخواهید برد. پس برای اینکه از مشکل خشکی دهان و گلو خودتان خلاص شوید آسان‌ترین راه خوردن آب کافی است.

فعالیت روده شما منظم است

روده و اب کافیCredit: livingly

اگر شما به میزان کافی آب بنوشید، روده‌های شما به‌خوبی فعالیت خواهند داشت، معمولاً روزانه باید یک یا دو بار دستشویی بروید، مگر اینکه شما دچار سندرم سفر و یا مصرف داروهای افسردگی باشید. خوردن آب باعث می‌شود که روده شما نرم و صاف شود و خوراکی‌ها در معده شما به‌خوبی حرکت کنند و جذب بدن شوند.

پوست نرم و درخشانی دارید

پوست خوب و اب کافیCredit: livingly

افرادی که آب کافی می‌خورند، پوست درخشان و شادابی دارند و پوست آن‌ها می‌درخشد. اگر آب کافی نوشیده باشید، با فروکردن انگشت خودتان در پوست، نرم و صاف پایین خواهد رفت و باز دوباره به حالت قبلش برمی‌گردد. اگر این ویژگی را ندارید و مثل پوست بچه‌ها پوست شما نرم نیست، بهتر است به میزان نوشیدن آب خودتان نگاهی بی اندازید و تجدیدنظر کنید.

کمتر بیمار می‌شوید

سلامتی و اب کافیCredit: livingly

آب خوردن زیاد نه‌تنها پوست شما را بهتر می‌کند، به داخل بدن شما هم رسیدگی و صفایی می‌دهد. کسانی که آب بیشتری می‌نوشند به‌مراتب از کسانی که آب کمتری می‌نوشند، سالم‌تر هستند و کمتر مریض می‌شوند. بدتر از کم خوردن آب استفاده از موادی هست که در ان ها معمولاً آب وجود ندارد.

چشمان مرطوب و پاکی دارید

چشم و اب کافیCredit: livingly

سفیدی چشم خودتان را دیده‌اید؟ قرمز شدن چشم خودتان بیشتر به دلیل خشکی چشم شما است که می‌تواند در اثر بی‌خوابی، استفاده بیش از وسایل و یک ناراحتی باشد. اگر آب کافی بخورید چشم‌های شما دارای اشک کافی خواهد بود که چشم شمارا تر نگاه می‌دارد.

جوان‌تر از سن خودتان هستید

جوانی و اب کافیCredit: livingly

اگر شما از سن خودتان جوان‌تر به نظر برسید، باید از آب تشکر کنید. خوردن آب همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، باعث شادابی پوست شما خواهد شد. شاید شما از کرم‌های ضد پیری و جوانی استفاده کرده باشید ولی باید بدانید که دلیل جوانی شما استفاده از آب زیاد است.

شما به‌ندرت از گشنگی اذیت می‌شوید

گرسنگی و اب کافیCredit: livingly

اگر بدن شما به‌اندازه کافی آب داشته باشد، معمولاً کمتر از بقیه مردم در مقابل گرسنگی واکنش می‌دهید. چرا؟ به این دلیل که بدن شما چیزی که می‌خواهد را دارد. آب وقتی در معده شما قرار می‌گیرد، حس می‌کنید که سیر هستید. شاید شما هم‌زمانی که مایعات زیادی مصرف می‌کنید دیگر میل به غذا ندارید و می‌گویید سیرشده‌ام! یکی از راه‌های کاهش خوراک خودتان استفاده از آب بیشتر است.



قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر