۱۰ روش برای جلوگیری از بیماری های قلبی

بهترین روش زندگی کردن، سالم زندگی کردن است

بهترین روش زندگی کردن، سالم زندگی کردن است. تحقیقات نشان می‌دهند افراد سالم شادتر هستند و کارایی بهتری در زندگی دارند (البته شاید برای فهمیدن این موضوع نیازی به تحقیقات نباشد). قلب حیاتی‌ترین ارگان بدن شما است؛ و اگر قلب مریض شود هیچ‌چیز به‌درستی کار نخواهد کرد. خون معمولاً مواد مغذی و از همه مهم‌تر اکسیژن را به تمام ارگان‌های بدن می‌رساند. این خون با فشار قلب به ارگان‌ها فرستاده می‌شود. پس قلب شما مثل مادر خانه است که سعی می‌کند کارها آن‌جور که باید انجام شوند و همه‌چیز سر جایش باشد؛ و شما می‌دانید دنیا چطور به هم می‌ریزد وقتی مادر خانه مریض می‌شود. قلب شما 24 ساعته، 7 روز هفته و 365 روز سال را کار می‌کند و شایسته است که به آن بیشتر از دوست صمیمی خود ارزش قائل شوید. پس ضروری است که به‌خوبی از آن مراقبت کنید اگر می‌خواهید زندگی سالم و شادی داشته باشید. ما در اینجا 10 روشی را که برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی مؤثر هستند را ارائه می‌دهیم. با بنیتا همراه باشید.

 

10- از استرس دوری‌کنید

استرساسترس بدترین چیز برای کل بدنتان و بخصوص قلبتان است. استرس مزمن درنهایت به عدم تعادل هورمون‌ها در بدنتان منجر می‌شود. این هورمون‌ها باعث تأثیر خطرناک در سیستم بدن شما خواهد شد. همچنین استرس باعث افزایش فشارخونتان می‌شود که فاکتور اصلی در بیماری‌های قلبی است. آرام باشید و به‌اندازه‌ی کافی بخوابید. شادباشید و خودتان را آرام کنید.

 

9- آگاه باشید

آگاه باشیددانش قدرت است. در حقیقت قدرتی را در طول آینده به شما می‌بخشد. اگر از وضع فعلی سلامتی‌تان اطلاع داشته باشید و از خطراتی که در آینده ممکن است دچار شوید آگاهی داشته باشید، می‌تواند برای گذشتن از این خطرات احتمالی برنامه‌ریزی کنید. شما باید شاخص توده‌ای بدن خودتان را بدانید. در کنار این، هرکسی باید بداند طریقه‌ی شناخت حمله‌ی قلبی چگونه است و اقدامات اولیه در مواجهه با کسی که دچار حمله‌ی قلبی شده است چیست.

 

8- ویتامین‌های کاهش احتمال

ویتامین هاویتامین‌هایی مثل ویتامین سی می‌توانند باعث کاهش احتمال بیماری‌های قلبی شوند. ویتامین ب کمپلکس شامل ویتامین ب 12، ویتامین ب 6 و اسیدفولیک است که به کاهنده‌ی احتمال بیماری‌های قلبی معروف هستند. می‌توانید از قرص‌های ویتامین برای سلامتتان استفاده کنید. همچنین می‌توانید از غذاهای سالم استفاده کنید که سرشار از این ویتامین‌ها هستند.

 

7- جلوگیری از مصرف الکل

جلوگیری از مصرف الکلمصرف شدید الکل می‌تواند باعث خطرات جدی برای قلب باشد. کسانی که عادت به مصرف الکل دارند معمولاً فشارخون بالا دارند که این فشارخون بالا یعنی کار اضافه برای قلب که استرس و فشار بر قلب وارد می‌کند. مصرف غیر کنترلی الکل باعث نبض غیرمنظم قلب می‌شود که می‌تواند باعث صدمات جدی به قلب شود.

 

6- قند خون کنترل‌شده

قند خوندیابت خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را حدود 4 برابر افزایش می‌دهد. همچنین روی کلیه‌ها تأثیر می‌گذارد و می‌تواند تأثیرات دیگری هم بگذارد. اگر دیابت دارید، کنترل منظم آن امری ضروری است. معمولاً کسانی که قند خون بالا دارند، به‌سختی از حمله‌ی قلبی جان به درمی‌برند. افرادی که دچار دیابت هستند دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند.

 

5- کاهش وزن

کاهش وزنما در اینجا دنبال استاندارد‌های کلیشه‌ای بدن نیستیم اما شما شاید با چاقی هم خوش‌تیپ و جذاب به نظر بیایید اما مطمئناً سالم نیستید. بدن ما از آب، چربی، ویتامین‌ها و مواد معدنی درست‌شده‌اند. اگر مقدار چربی در بدن ما افزایش یابد، به همان مقدار احتمال ابتلا به بیماری قلبی نیز افزایش می‌یابد. بسیار ضروری است که شما شاخص توده‌ای بدنتان را بدانید و وقتی‌که مشاهده می‌کنید کم‌کم در حال وزن‌گیری هستید متوجه شوید. شما باید کلسترول خوب خونتان را افزایش دهید درحالی‌که کلسترول بد خونتان را کاهش می‌دهید. کاهش وزن باعث کاهش فشارخون می‌شود.

 

4- سالم بخورید

غذای سالمشما همان چیزی هستید که می‌خورید. چربی دشمن شماست. میوه‌ها و سبزیجات که منابع عالی فیبر هستند، بهترین دوستان شما هستند. اگر رژیم غذایی شما مقادیر بیشتری سبزی را در خود داشته باشد، احتمال ابتلا به بیماری قلبی برایتان کاهش می‌یابد. غذاهایی غنی از ویتامین سی مثل سبزیجات برگ سبز و چربی‌های امگا 3 برای سلامتی شما متناسب هستند. ماهی قزل‌آلا و ساردین، جوی دو سر، شکلات تیره، مرکبات، سویا و گوجه‌فرنگی و دیگر غذاهای سالم باید استفاده شوند. استفاده از روغن‌زیتون همچنین برای کاهش بیماری‌های قلبی شناخته‌شده است. بسیار مهم است که استفاده از نمک و شکر را در رژیم غذای خود محدودتر کنید.

 

3- کاهش کلسترول

کلسترولدانش پشت این جریان خیلی ساده است. چربی اضافه از غذایتان یا کلسترول در رگ‌هایتان جمع می‌شوند و لایه‌ای چسبناک را روی دیواره‌ی رگ‌های خونی‌تان تشکیل می‌دهند. این باعث کاهش قطر رگ‌هایتان می‌شود و در مقابل قلب باید فشار بیشتری را برای پمپاژ خون از طریق رگ‌های باریک‌تر به ارگان‌های مختلف متحمل شود. درنهایت باعث فشار به قلب می‌شود. اگر سطح کلسترول شما بالای 200 باشد، شما در سطح بالای احتمال به حمله‌ی قلبی هستید. همین‌طور باید بدانید ما دو نوع از کلسترول را داریم؛ کلسترول خوب یا همان اچ دی ال و نوع بد آن یا همان ال دی ال. کلسترول‌های بد را در بدنتان کاهش دهید. غذاهایی با غنای اسید‌های چرب امگا 3 بخورید و از چربی‌های ترانس دوری‌کنید و استفاده از فیبر‌های قابل‌حل را در رژیمتان افزایش دهید.

 

2- از استعمال دخانیات خودداری کنید

استعمال دخانیاتدخانیات کشنده هستند...! دخانیات صدماتی بر سلامتی هستند...! وقتی این هشدار‌ها را بارها و بارها در رسانه‌ها و از والدین خود می‌شنوید، چرا نمی‌توانید ترک کنید؟ خب اگر به هر دلیلی دوست دارید نوه‌تان را ببینید، بهتر است سیگار را ترک کنید و بیشتر به قلبتان اهمیت دهید. سیگار برای عامل بیماری قلبی و سکته معروف است. همچنین عامل ایجاد سرطان و دیگر بیماری‌های مزمن است. مواد شیمیایی که در سیگار وجود دارد به قلب و رگ‌هایتان آسیب می‌رساند. سیگار باعث تصلب شریان می‌شود که در آن مواد مومی مانند سیگار در رگ‌ها جمع می‌شوند. اگر این مواد مومی در رگ‌های کرونوری جمع شوند می‌توانند باعث نقص قلب، درد شکم و حمله‌ی قلبی شوند.

 

1- فعال باشید

فعالیتروش زندگی منفعلانه ضرر‌های زیادی دارد که نمی‌توانید فکرش را بکنید و یا در انگشت‌هایتان بشمارید (حتی انگشت‌های پا). این حقیقت ثابت‌شده است که کسانی که تمرین منظم عادی و روتین مثل دویدن را انجام می‌دهند، بهتر از دیگران می‌توانند از پس حملات قلبی و بیماری‌های قلبی برآیند. همان‌طور که گفته شد، حتی در موارد حمله‌ی قلبی هم کسانی که سبک زندگی فعالی دارند، مدت‌زمان بیشتری می‌توانند زنده بمانند، درحالی‌که دیگران به‌سختی می‌توانند حمله‌ی قلبی را پشت سر بگذارند. اگر تا امروز سبک زندگی غیرفعالی داشته‌اید، از روز اول تمرین‌های هوازی و سنگین را شروع نکنید، به پزشک مشاور مراجعه کنید تا با توجه به‌سلامتی و سنتان، تمرینات متناسب با شمارا دهند. از روتین‌های ساده پیروی کنید. مثلاً به‌جای استفاده از آسانسور از پله‌ها استفاده کنید، به‌جای رانندگی پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری کنید. غذا بخورید سپس به فکر هضم کردن و آب‌کردن آن باشید. این نوع از روتین‌ها می‌تواند شما و بدنتان را سرحال نگه دارد.

همچنین دراین‌باره می‌توانید، 10 روش ساده برای پیشگیری از بیماری قلبی را ببینید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان