درمان جوش صورت در پوست هایی که چرب نیستند

زمانی که صحبت از جوش صورت به میان می‌آید ناخودآگاه گمان می‌کنیم این مشکل متعلق به پوست چرب است اما بسیاری از ما، با اینکه پوستی نه‌چندان چرب و نه‌چندان خشک داریم با این مشکل دست‌وپنجه نرم کرده‌ایم

زمانی که صحبت از جوش صورت به میان می‌آید ناخودآگاه گمان می‌کنیم این مشکل متعلق به پوست چرب است اما بسیاری از ما، با اینکه پوستی نه‌چندان چرب و نه‌چندان خشک داریم با این مشکل دست‌وپنجه نرم کرده‌ایم. جوش صورت تنها متعلق به پوست چرب نیست و امکان ایجاد آن در هر نوع پوستی از جمله پوست نرمال امکان‌پذیر است. خبر خوب این است که جهت رفع جوش صورت در پوست‌های نرمال راه‌حل‌هایی در بنیتا برایتان داریم.

درمان را فقط روی نقاط جوش استفاده نکنید.

Credit: Patricia De La Rosa / Getty Images

درمان‌های ضد جوش را فقط روی جوش‌ها نمالید.

درمان‌های جوش صورت درواقع برای جلوگیری از رشد و تشکیل آن‌ها ساخته ‌شده‌اند و استفاده از این درمان‌ها تنها بر روی نقاطی که قبلاً جوش در آن‌ها تشکیل شده، کمکی به بهبود وضعیت پوستتان نمی‌کند.

با استفاده از این درمان در نقاطی از پوست که احتمال می‌دهید دچار مشکل خواهد شد حتی اگر در سطح آن مشکلی مشاهده نمی‌شود به بهبود آن کمک کنید.

محصول مرتبط:‌ کرم مرطوب کننده صورت اوریاژ مدل Aqua Precis حجم 40 میل

کرم مرطوب کننده صورت

مرطوب‌کننده‌ای مناسب خریداری کنید.

معمولاً کرم‌ها و داروهای درمان جوش پوست را خشک می‌کنند اگر پوستتان چرب نباشد اثر این خشکی بر پوستتان دوچندان خواهد بود. با استفاده کردن از یک مرطوب‌کننده‌ی سبک و مناسب می‌توانید طراوت پوستتان را حفظ کنید. اگر درمان‌هایی که برای رفع جوش استفاده می‌کنید پوستتان را خشک‌تر از حد معمول می‌کند از استفاده از مرطوب‌کننده‌ای غلیظ‌تر نترسید اما حتماً برندی را خریداری کنید که پوست را مستعد ایجاد آکنه نکند (noncomedogenic) و بدون چربی باشد.

از درمانی که برای جوش صورت انتخاب کرده‌اید به‌طور منظم استفاده کنید.

برای گرفتن نتیجه‌ای رضایت‌بخش از دوره‌ی درمان خود، به‌صورت منظم از آن استفاده کنید. از آن تنها هرچند روز یک‌بار استفاده نکنید چرا که اگر با دستور مصرف آن مغایرت داشته باشد نتایج مثبتی نخواهید دید.

اگر در به یاد نگه داشتن زمان مصرف مشکل دارید آن‌ها را در مکانی مشخص که جلوی چشمتان است بگذارید و هرروز در زمانی مشخص از آن استفاده کنید.

اثر دارو لزوماً همراه با درد و سوزش نیست.

شاید تحریک شدن پوست توسط این‌گونه درمان‌ها اجتناب‌ناپذیر باشد اما درمان‌هایی که باعث خارش شدید پوست، سوزش و پوست انداختن می‌شوند لزوماً کمکی به سلامتی و درمان پوست شما نمی‌کنند.

به دنبال پردردسرترین دارویی که پوستتان را خشک خشک می‌کند نباشید. شما می‌توانید از درمانی که به‌صورت شدید پوستتان را نمی‌ریزد و تحریک نمی‌کند هم نتیجه‌ی خوبی بگیرید. فراموش نکنید هدف از استفاده از این درمان‌ها در نهایت داشتن پوستی سالم‌تر است نه برعکس.

هدف از درمان جوش داشتن پوستی سالم است

در صورت نیاز با متخصص پوست مشاوره کنید.

درمان‌های متنوعی برای درمان جوش وجود دارد که مؤثرترین‌هایشان حاوی سالیسیلیک اسید و بنزویل پروکسید هستند. همیشه می‌توان کار درمان را با بهترین انتخاب آغاز کرد بنابراین بابت امتحان کردن همه‌ی آن‌ها هزینه‌ی مضاعف پرداخت نکنید. اگر پس از سه ماه موفق به درمان جوش‌های خود نشدید، بدانید که زمان مراجعه به پزشک متخصص فرارسیده است. جوش صورت مشکلی رایج است و بدون شک پزشکتان با راه‌حلی بهینه در کمترین زمان ممکن جوش‌های پوستی‌تان را درمان و برطرف خواهد کرد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر