اگر غذاهای چرب مصرف کنم، جوش خواهم زد؟

۸۰ درصد از ما تا حدی با جوش‌ها سروکار داریم. یک مطالعه از سوی دانشجویان سال آخر پزشکی دانشگاه ملبورن نشان می‌دهد که بسیاری باور داشتند غذاهای چرب و شیرین بعد از استرس به‌عنوان عامل دوم باعث ایجاد جوش‌های پوستی می‌شوند. همان‌طور که محققان در مطالعه به آن اشاره کردند، این باورها بر اساس شواهد نبوده و مستند نیست.

گاهی تصور می‌شود که خوردن غذاهای چرب باعث پدیدار شدن جوش بر روی صورت ما می‌شود؛ اما متأسفانه و یا خوشبختانه این باور صحیح نیست. چه چیزی عامل اصلی جوش‌های روی صورت ماست؟ با بنیتا این موضوع را دنبال کنید.

80 درصد از ما تا حدی با جوش‌ها سروکار داریم. یک مطالعه از سوی دانشجویان سال آخر پزشکی دانشگاه ملبورن نشان می‌دهد که بسیاری باور داشتند غذاهای چرب و شیرین بعد از استرس به‌عنوان عامل دوم باعث ایجاد جوش‌های پوستی می‌شوند. همان‌طور که محققان در مطالعه به آن اشاره کردند، این باورها بر اساس شواهد نبوده و مستند نیست.

دانشجوهای دیوانه. چرا آن‌ها با انجمن امراض پوستی بریتانیا که می‌گوید "شواهد اندکی مبنی بر اینکه غذاهایی نظیر شکلات و یا فست‌فود موجب بروز جوش می‌شوند وجود دارد"، مشورت نکردند؟ هم‌اکنون یک کتاب جدید توسط دو متخصص امراض پوستی با نام "بهترین روش‌ها برای پاک‌سازی پوست" وجود دارد که می‌گوید محدود کردن شدید کربوهیدرات‌های فرآوری شده نظیر شکر، آرد سفید و پاستای سفید می‌تواند باعث کاهش آکنه و جوش شود. تحقیقات از سوی مجله پزشکی در بریتانیا نشان می‌دهد که یک رژیم غذایی با میزان بالایی از لبنیات به‌خصوص شیر بدون سرشیر، می‌تواند شدت بروز جوش‌ها را افزایش دهد. غذاهای روغنی چطور؟ نه زیاد.

جوش‌ها به‌واسطه مسدود شدن راه غده‌های چربی سازِ پوست تولیدشده و در قالب جوش‌های سرسیاه، قرمز و جوش‌های چرکی از محل نفوذ باکتری‌ها پدیدار می‌شوند. تولید چربی پوست از طریق هورمون‌های جنسی افزایش می‌یابد، ازاین‌رو جوش‌ها به هنگام بلوغ خود را نمایان می‌کنند. جوش‌ها قطعاً به خاطر پوست کثیف شکل نمی‌گیرند. بااین‌حال رژیم غذایی دراین‌بین دخیل است، هرچند نقش آن بسیار پررنگ نیست؛ بنابراین شما می‌توانید در صورت بروز جوش رژیم غذایی خود را اصلاح کنید.

اما راه‌حل چیست؟

شیر ممکن است سبب افزایش جوش در صورت شما شود زیرا خوراک گاوها حاوی هورمون‌های جنسی است. ازاین‌رو تولید چربی شدت گرفته و تشکیل جوش بیشتر می‌شود.

ازآنجایی‌که غذاهایی با شاخص قند خون بالا موجب افزایش ترشح هورمون‌های جنسی می‌شوند، کاملاً مشخص نیست که چرا شیر بدون سرشیر در این فهرست قرار دارد. برخی محققان تصور می‌کنند که نوشیدن این ماده افراد را ترغیب به مصرف بیشتر غذاهای قندی می‌کند.

این مدرک کاملاً معتبر محسوب نمی‌شود؛ زیرا تنها شامل گروه کوچکی از افراد شده و به‌طور علمی تأیید نشده است. ازاین‌رو نمی‌توان آن را دلیل مناسبی دانست. این مدرک همچنین متکی به افرادی است که باید به خاطر بیاورند که چندین سال قبل چه چیزی مصرف کرده‌اند.

اما گفته می‌شود رژیم‌های غذایی غیر غربی مردم را از جوش زدن دور نگاه می‌دارد. یک مطالعه در سال 1971 نشان داد که افراد تنها زمانی که زندگی چادرنشینی خود را رها کردند و روی به‌سوی مصرف شکر تصفیه‌شده آوردند با جوش‌ها مواجه شدند. ژنتیک نیز می‌تواند دراین‌بین دخیل باشد. هم‌اکنون آکادمی امراض پوستی در آمریکا می‌گوید اطلاعات نوظهور نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی قندی می‌تواند با بروز جوش مرتبط باشند؛ اما همچنین می‌گوید که شواهد محکمی برای توصیه به مردم به‌منظور تغییر عادات غذایی‌شان وجود ندارد. البته که شما نباید کربوهیدرات‌های فرآوری شده را مصرف کنید، زیرا صرف‌نظر از بروز جوش، با چاقی مواجه شده و می‌توانید به دیابت مبتلا شوید. دانشجویان در مورد استرس درست می‌گفتند، یک مطالعه نشان می‌دهد که امتحانات نیز می‌توانند سبب بروز جوش‌ها شوند!


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان