ماهان شبکه ایرانیان

تغییر زندگی با زردچوبه

اگر قرار باشد تا تنها از یک ادویه در باقی عمر خود استفاده کنید، این انتخاب باید زردچوبه باشد

اگر قرار باشد تا تنها از یک ادویه در باقی عمر خود استفاده کنید، این انتخاب باید زردچوبه باشد. این ادویه‌ی طلایی‌رنگ کمی دلهره‌آور است، اما ماده‌ای ملایم و لطیف محسوب می‌شود. ادویه در هندوستان بسیار پرطرفدار بوده و به‌عنوان یک دارو  در تمدن آیوروِدا در 500 سال قبل از میلاد مسیح مورداستفاده قرار می‌گرفته است. زردچوبه حاوی مقدار فراوانی آنتی‌اکسیدان بوده و دارای خواص ضدالتهابی، ضد میکروبی و ضد قارچ است. حتی برخی گفته‌اند که زردچوبه بهتر از داروهای موجود در داروخانه عمل می‌کند. بنیتا با توجه به این‌همه خواص به سراغ کاربردهای زردچوبه رفته تا شما را بیشتر با آن آشنا کند. در ادامه با ما همراه باشید.

شیر طلایی

شیر

Credit: Shutterstock

یکی از بهترین روش‌ها برای استفاده از زردچوبه، خوردن آن است. به همین خاطر است که شیر طلایی یکی از نوشیدنی‌های محبوب به شمار می‌آید. زردچوبه و عسل را با شیر گرم بادام و یا نارگیل ترکیب کرده و نوش جان کنید. این ترکیب نه‌تنها طعم دلپذیری دارد، بلکه به جنگ التهاب‌های درونی شما نیز خواهد رفت. قول می‌دهیم که این نوشیدنی به خواب بهتر شما کمک کند. 3 نوشیدنی سالم برای بهبودی پوست شما مطلبی مفید برای داشتن ظاهری سالم و درخشنده است.

ماسک صورت

ماسک صورت

Credit: Shutterstock

تقریباً می‌توان با زردچوبه 800 ماسک صورت درست کرد، اما برخی از ماسک‌های محبوب ما بسیار هم ساده هستند؛ زردچوبه و عسل و یا زردچوبه و ماست می‌توانند ماسک خوبی برای شما باشند. این مواد را با هم ترکیب کرده و آن‌ها را به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید. ماسک‌های زردچوبه قرمزی و التهاب پوست را کاهش داده، لکه‌ها را برطرف کرده و مانع از چین‌وچروک پوست می‌شوند.

نکته: هرگز این ماسک‌ها را برای مدت طولانی بر روی پوست قرار ندهید زیرا زردچوبه می‌تواند رنگ پوست شما را برای مدتی زرد کند.

زردچوبه سوختگی‌ها را درمان می‌کند

زردچوبه

Credit: Shutterstock

اگر دچار یک سوختگی خفیف شده‌اید، از زردچوبه استفاده کنید. پودر زردچوبه همراه با ژل آلوئه‌ورا به درمان پوست شما کمک می‌کند. این ترکیب کرمی مانند را بر روی پوست مالیده و اجازه دهید برای مدتی در محل سوختگی باقی بماند. پس از چند دقیقه محل سوختگی را به‌آرامی شست‌وشو داده و این کار را به دفعات مورد نیاز انجام دهید.

از زردچوبه به‌عنوان یک ضد شوره استفاده کنید

زردچوبه

Credit: Shutterstock

ازآنجایی‌که زردچوبه دارای خواص درمانی شگفت‌انگیزی است، تعجبی ندارد که بتواند مشکلات پوست سر و شوره را نیز برطرف کند. اگر با مشکل شوره‌ی سر مواجه هستید، زردچوبه را با روغن نارگیل ترکیب کرده و بر روی پوست سر قرار دهید. این ترکیب را به مدت 45 دقیقه بر روی سر خود نگه دارید. سپس سر خود را با آب گرم شسته و از شر شوره‌ها رها شوید.

زردچوبه به درمان موهای زائد کمک می‌کند

ماسک صورت

Credit: Shutterstock

اگر از دست موهای زائد صورت خود خسته شده‌اید، از زردچوبه برای رهایی از شر آن‌ها استفاده کنید. زنان هندی به زردچوبه قسم خورده و برای درمان موهای زائد خود آن را با آب و آرد نخود ترکیب می‌کنند. در هنگام شست‌وشوی این ماسک از روی صورت خود، با انجام ماساژهای چرخشی با دست به از بین رفتن موهای زائد کمک کنید.

استفاده از زردچوبه برای درمان ترک پا

درمان ترک پا

Credit: Shutterstock

داشتن زردچوبه در خانه در فصل زمستان بسیار اهمیت دارد. ترکیب زردچوبه با روغن نارگیل به درمان ترک پا کمک می‌کند. این مخلوط را برای مدت 30 تا 45 دقیقه بر روی پاهای خود قرار داده و سپس بشویید. شما حتی می‌توانید به هنگام شب این مخلوط را به پاهای خود زده و یک جوراب به پا کنید و بخوابید. ترکیب زردچوبه و روغن نارگیل به نرم شدن پا و درمان ترک‌های آن کمک می‌کند. مطلب 5 غذایی که باید برای سلامت پوست، مو و ناخن ها مصرف کرد به شما در داشتن ظاهری زیبا کمک می‌کند.

زردچوبه برای درمان آکنه‌ی پوست موثر است

آکنه صورت

Credit: Shutterstock

اگر دارای آکنه‌ی پوست هستید، به سراغ ترکیبی از اندکی زردچوبه با کمی آب رفته و آن را به صورت خود بمالید. شب را با همین ماسک خوابیده و صبح آن را بشویید. تأثیر چشمگیر این دستورالعمل را مشاهده خواهید کرد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان