۳ نوشیدنی سالم برای بهبودی پوست شما

شاید قبلاً شنیده باشید که نوشیدن آب فراوان برای سلامت و درخشندگی پوست شما مفید است

شاید قبلاً شنیده باشید که نوشیدن آب فراوان برای سلامت و درخشندگی پوست شما مفید است. دلیل اصلی این است که بخش اعظمی از سلول‌های پوست از آب تشکیل شده‌اند و برای کارکرد بهتر به آب نیاز دارند. درحالی‌که آب یک نوشیدنی ضروری برای سلامت پوست است، نوشیدنی‌های دیگری نیز برای سلامت پوست ما وجود دارند. این نوشیدنی‌های سالم نه‌تنها آب مورد نیاز پوست را تأمین می‌کنند، بلکه سایر مواد مغذی برای محافظت از پوست را نیز به بدن می‌رسانند. به همین خاطر بنیتا به سراغ 3 نوشیدنی سالم برای ترمیم و تقویت پوست شما آمده است. در ادامه با ما همراه باشید.

 

1- آب نارگیل

آب نارگیل

Credit: Lilly Wallace

آب نارگیل در مقایسه با سایر نوشیدنی‌های ورزشی یک گزینه‌ی سالم‌تر است، زیرا این نوشیدنی دارای قند طبیعی بوده و درون آن از شیرین‌کننده‌های مصنوعی استفاده نمی‌شود. آب نارگیل همچنین منبعی از پتاسیم است که بسیاری از افراد با کمبود آن در بدن، به خاطر مصرف پایین میوه و سبزیجات در رژیم غذایی خود، مواجه هستند. بااین‌حال چیزی که آب نارگیل را برای پوست بسیار مفید کرده است مقدار فراوان آنتی‌اکسیدانی است که در داخل آن وجود دارد. این آنتی‌اکسیدان‌ها به جنگ رادیکال‌های آزاد که مسبب اصلی پیری زودرس هستند می‌روند. درنهایت، تعداد دیگری از مواد مغذی درون آب نارگیل وجود دارد که در حال حاضر برای آگاهی از فواید پزشکی آن‌ها در دست بررسی هستند. به‌طور خاص هورمون‌های گیاهی موجود در آب نارگیل دارای اثرات ضد پیری بوده و به جوان‌سازی پوست شما کمک می‌کنند. نمی‌توان از سایر خواص نارگیل نیز غافل شد. ماسک موی خانگی روغن نارگیل و عسل به شما در داشتن موهایی شفاف و درخشنده کمک می‌کند.

 

2- چای سبز

چای سبز

Credit: Lilly Wallace

ازآنجایی‌که قهوه دارای اثرات کاهنده‌ی آب بدن است، بهتر است تا مصرف آن محدود شود. چای سبز دارای این اثرات بر بدن نبوده و حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی به نام پلی‌فِنُل (polyphenol) است که دارای خواص ضدالتهابی و ضد سرطانی هستند. یک مطالعه نشان می‌دهد یکی از ترکیبات پلی‌فنل با نام EGCG می‌تواند به درمان تعدادی از امراض پوستی نظیر پسوریازیس، روزاسه، زخم و حتی چین‌وچروک کمک کند. پلی‌فنل همچنین پوست شما را در برابر اشعه‌ی فرابنفش نور خورشید محافظت می‌کند.

اگرچه چای سبز یکی از معدود چای‌هایی است که دارای خواص درمانی اثبات‌شده است، اما انواع مختلفی از چای نیز وجود دارد که به سلامت پوست شما کمک می‌کند. چای سیاه و چای گزنه ازاین‌دست هستند.

 

3- آبمیوه‌های تازه

آب کرفس

Credit: Lilly Wallace

آب‌میوه‌های تازه یکی از راه‌های آسان برای جذب مواد مغذی در بدن هستند. چیزی که این آب‌میوه‌ها را از آب‌میوه‌های صنعتی متمایز می‌کند این است که آن‌ها بدون حرارت و مواد نگهدارنده تولید شده و دارای ترکیبات مغذی بیشتری چون ویتامین، مواد معدنی و آنزیم هستند. ارزش غذایی این آب‌میوه‌ها به مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن‌ها بستگی دارد، اما اکثر سبزیجات و میوه‌ها حاوی ویتامین‌هایی چون ویتامین C (افزایش‌دهنده‌ی کلاژن پوست) و سایر مواد مغذی سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند که از سلول‌های پوستی مراقبت می‌کنند.

اگر به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهید به مطلب 5 غذایی که باید برای سلامت پوست، مو و ناخن ها مصرف کرد مراجعه کنید.

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر