۷ کتاب که باید در این ماه نوامبر بخوانید

هر ماه بوریس باچکا (نویسنده مشهور نیویورک تایمز) یک فهرست از کتاب‌های داستانی و غیرداستانی را پیشنهاد می‌کند که شما باید تا جایی که می‌توانید آنها را بخوانید.

هر ماه بوریس باچکا (نویسنده مشهور نیویورک تایمز) یک فهرست از کتاب‌های داستانی و غیرداستانی را پیشنهاد می‌کند که شما باید تا جایی که می‌توانید آنها را بخوانید.

بنابراین بد آغاز می‌شود توسط خاویر ماریاس

بنابراین بد آغاز می‌شود نوشته‌ی خاویر ماریاس ترجمه‌ی مارگارت جول کوستا

درست مثل هموطن خود پدرو آلمودوار (فیلم نامه نویس اسپانیایی) احترام زیادی به کشورش می‌گذارد و اینها به خاطر ایجاد هنر و انتقال شجاعانه‌ی کشورش از یک نظام فاشیسم محافظه‌‌کار به یک دموکراسی زیباست. آخرین رمان او در سال 1980 نه چندان دور از زمانی که ژنرال فرانکو (دیکتاتور اسپانیا) درگذشت، منتشر شد. زمانی که این مرد جوان تبدیل به دستیار یک کارگردان متوسط شده بود. اولین وظیفه اصلی او بررسی گذشته خجالت‌آور یک دوست بود. در عوض او یک سلسله‌ رازهایی که توسط یک گروه سیاسی برای معاوضه با آزادی پنهان شده بود را کشف کرد. داستان و جملات ماریاس کمی بدفرجام است اما او هنوز از خیلی‌های دیگر بهتر است.

آنها نمی‌توانند همه ما را بکشند: فرگوسن، بالتیمور و عصر جدیدی در حرکات عدالت‌ خواهانه‌ی نژادی در آمریکا توسط وسلی لوری

آنها نمی‌توانند همه ما را بکشند: فرگوسن، بالتیمور و عصر جدیدی در حرکات عدالت‌ خواهانه‌ی نژادی در آمریکا/ نوشته‌ی وسلی لوری

روزنامه‌نگار 26 ساله‌ی واشنگتن پست و برنده جایزه پولیتزر به خاطر گزارشش در مورد خشونت پلیس، گزارش دو ساله خود در مورد ماجراهای بعد از درگیری فرگوسن را تبدیل به روایتی از خشم، درگیری و در نهایت خوش‌بینی کرده است. لوری داستان خودش را می‌سراید (جوانی در حال رشد که در فرگوسن در حین گزارش دستگیر می‌شود) که در آن به عنوان یک شاهد دست اول در خط مقدم بوده است. او به این کتاب محتوایی تاریخی و نگاهی متعادل به حرکت اعتراضی را افزوده است که نشان می‌دهد این حرکت تازه آغاز کار است.

زمانه چرخش از زیدی اسمیت

زمانه چرخش از زیدی اسمیت

رمان جدید سیال در زمان این نویسنده ساختارشکن از خیلی جهات ترکیبی از سبک کارهای قبلی اوست. اثر او مثل مجموعه ناپل نویسنده ایتالیایی النا فرانته نیست، چرخش زمانه به دنبال زندگی دو دختر از دو طبقه کاری مختلف است که با استعداد‌ها و سرنوشت‌های مختلف بزرگ شده‌اند. تریسی و گوینده گمنام داستان همدیگر را در یک کلاس رقص نزدیک خانه‌شان مشاهده می‌کنند. هر دو دختر نیمه سیاه پوست هستند. تریسی از لحاظ بدنی دارای استعداد و چالاک است اما گوینده داستان دارای مشکلات جسمی است. اما این فرد دومی است که سعی می‌کند وارد یک فضای اجتماعی پوچ بشود و با استفاده از تمایلات یک ستاره پاپ به نام آنجلینا  به او کمک می‌کند. نه تنها دوستی بلکه تمام دنیای ظالم و دیوانه‌ی ما مورد بررسی موشکافانه، دقیق و زیبای اسمیت قرار می‌گیرد.

واندرلند: بازی چطور دنیای مدرن ما را ایجاد کرده است توسط استیون جانسون

واندرلند: بازی چطور دنیای مدرن ما را ایجاد کرده است/ نوشته‌ی استیون جانسون

جانسون در این بهترین کارش توانسته رسوایی مربوط به سخنرانی برنامه تد با موضوع وحی را به فراموشی بسپارد و این تئوری‌ها را با هم تجمیع کند. بنابراین حتی افرادی که از فناوری بیزارند نیز می‌توانند در این تحقیق دوست‌داشتی در مورد اوقات فراغت به عنوان یک مسیر مناسب برای پیشرفت بیشتر از یک محصول جانبی دهه 40 برای خود فضایی امن را پیدا کنند. اشتیاق ما برای فشن، موسیقی، ادویه‌ها، قهوه، جواهرات و بازی‌ شانس چه خوب و چه بد باعث پیشرفت‌های فناوری عمیقی شده‌اند و هیچ‌کدام از این نحله‌ها چیزی به جز نیازهای خودمان نیستند تا زمانی را که بین تلاش و بقا داریم را پر کنند.

مونوگلو توسط مایکل چابون

مونوگلو/نوشته‌ی مایکل چابون

با دنبال کردن خیابان تلگراف به رمان‌نویس عاشق سبک واقع‌گرا می‌رسیم که رمان جدیدش هنوز تا ارائه پیامی روشن خیلی فاصله دارد. یک خاطره ساختگی تبدیل به تاریخچه‌ای تفکری در مورد یک خانواده می‌شود و نمایش‌دهنده مایک با دو پدر و مادربزرگ بی‌نام و نشان است. مهندسی که خواسته‌هایش برآورده نشده و با تضاد‌های دوران موشکی دست و پنجه نرم می‌کند (مخصوصاً دشمنش ورنر وون براون دانشمند نازی که دانشمند آمریکایی را که ایده رمان رنگین‌کمان جاذبه به ذهنش خطور کرده را دور زده بود) و همسرش یک یهودی نجات‌یافته از هولوکاست که از صدماتی ناگفتنی رنج برده است. اثری مثل همیشه غنی در شجاعت به کار بردن بذله و استعاره‌هایی ماهرانه است. به طور قطع یکی از جاه‌طلبانه‌ترین پیام‌های چوبان بعد از رمان «اتحادیه ییدیش پلیس» می‌باشد.

شوی روزانه: تاریخ شفاهی از کریس اسمیت

شوی روزانه: تاریخ شفاهی از کریس اسمیت

سابقه طولانی نویسنده به عنوان یک روزنامه‌نگار سیاسی در نیویورک، طعم و سرسختی لازم برای تمایل به شایعات بی‌اساس و اصطلاحات پوچ را به او به عاریت داده است. در اینجا همه چیز در مورد ساخت یک رسانه جدید در آمریکا (تعهد، هجونامه‌های سیاسی) را مشخص می‌کند و مورد تحلیل قرار می‌دهد. جان استوارت در اینجا به عنوان یک آدم بی‌ریا اما پرانگیزه و حتی تا حدودی بی‌رحم به تصویر کشیده می‌شود. پیام همکاران مرد او (و گاهی زنان) توسط صفی از نویسندگان تا فردی مثل: سیندی مک‌کین (همسر سناتور مک‌کین) تکمیل می‌شود. هر کسی فکر می‌کند که تسلط برنامه شوی روزانه یک تصادف بوده بعد از خواندن این کتاب به سرعت و به طرز شگفت‌انگیزی از حقیقت آگاه خواهد شد.

آخرین دختر قبل از بزرگراه: زندگی، از دست دادن‌ها و آزادی جان ریورز توسط لزلی بنت

آخرین دختر قبل از بزرگراه: زندگی، از دست دادن‌ها و آزادی جان ریورز توسط لزلی بنت

کتاب اسمیت تنها کتاب سرگرم‌کننده ماه نوامبر نیست که توسط نویسنده پرتلاشش بازخرید و ارتقا داده می‌شود. این کتاب یک موضوع پرزرق و برق‌دار دارد. درست مثل رئیسش در برنامه تلویزیونی «شاگرد» ریورز نیز رگه‌هایی از ظالم بودن و یک زندگی باشکوه و پر از تجمل را داشته است و در حس ناامنی ناشی از ایجاد یک پل یا تونل که از مرکز فرهنگی دور است غرق شده است. اما برخلاف رئیسش او در مورد رسیدن به هدفش بامزه هم است و یک استعداد حیرت‌آور دارد و با شدت و قدرت در حال مبارزه است و در حال نشان دادن یک حس سخاوتمندی رستگاری بخش است. بنت این زخم‌ها و جراحات را آشکار می‌کند و افسانه‌ها را از حقایق جدا می‌سازد. به ریور همان یاد و خاطره‌ای را می‌دهد که لیاقتش را دارد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر