الفبای مراقبت از پوست – N برای نیاسین آمید [قسمت چهاردهم]

وقتی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی به داروخانه می‌روید، روی بسته بندی محصولات را می‌خوانید؟ به مواد تشکیل دهنده محصولی که انتخاب کرده‌اید هم دقت می‌کنید؟ آیا می‌دانید کدام ترکیب‌های شیمیایی برای پوست شما مفید و کدامیک برایتان مضر است؟ پاسخ همه این سوالات را در الفبای مراقبت از پوست بخوانید

 وقتی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی به داروخانه می‌روید، روی بسته بندی محصولات را می‌خوانید؟ به مواد تشکیل دهنده محصولی که انتخاب کرده‌اید هم دقت می‌کنید؟ آیا می‌دانید کدام ترکیب‌های شیمیایی برای پوست شما مفید و کدامیک برایتان مضر است؟ پاسخ همه این سوالات را در الفبای مراقبت از پوست بخوانید. در این سری مقالات بنیتا با ترکیبات شیمیایی پرکاربرد در ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی آشنا می‌شوید. با خواندن این مقالات، خودتان مشاور زیبایی خودتان خواهید شد و می‎‌توانید بهترین محصول را برای پوست‌تان انتخاب کنید. پس اگر می‌خواهید یک مشاور مراقبت از پوست بشوید، با بنیتا همراه باشید.

در قسمت‌های قبلی الفبای مراقبت از پوست درباره فرولیک اسید توضیح دادیم که تاثیرگذاری ویتامین‌ها را زیاد می‌کند. در این قسمت برای اولین بار ویتامینی را معرفی می‌کنیم که در تولید محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود.

فواید نیاسین آمید برای پوست

نیاسین آمید چیست؟

نیاسین آمید (Niacinamide) یک ویتامین محلول در آب است که با نام نیکوتین آمید هم شناخته می‌شود. این ویتامین، همان ترکیب آمیدی ویتامین B3 هست که در انواع گوشت، دانه‌های خوراکی و قارچ‌ها وجود دارد.

نیاسین آمید چه کاربردهایی دارد؟

هر رژیم غذایی سالم شامل باید حاوی مقدار مناسبی نیاسین آمید یا ویتامین B3 باشد. این ویتامین در محصولات مراقبت از پوست هم همین وضعیت را دارد و یکی از ترکیبات رایج و محبوب است. دلیل اصلی کاربردهای گسترده نیاسین آمید، قابلیت درمان مشکلات پوستی با کمترین عوارض جانبی است. نیاسین آمید به خاطر خاصیت ضد التهابی در درمان آکنه و لکه‌های تیره (هیپرپیگمانتاسیون) و ترمیم آسیب‌های ناشی از آفتاب موثر است. از این ویتامین به شکل مکمل‌های خوراکی هم در ردمان آکنه استفاده می‌شود. 

نیاسین آمید چه فواید و مضراتی دارد؟

اگر از نیاسین آمید برای درمان آکنه استفاده بشود، نه تنها ورم جوش‌های موجود را از بین می‌برد بلکه از بروز جوش‌های جدید هم جلوگیری می‌کند. این ویتامین به عنوان یک ترکیب مرتبط با سلول‌ها، گردش خون در پوست را تحریک می‌کند و با بهبود قابلیت ارتجاعی به بازسازی سطحی پوست هم کمک می‌کند. نیاسین آمید میزان اسیدهای چرب پوست را افزایش می‌دهد و به همین خاطر به عنوان یک ترکیب ضدپیری شناخته می‌شود. اگر دز نیاسین آمید موجود در محصولات پوستی کنترل بشود، عوارض جانبی بسیار کمی خواهد داشت و در برابر نور و گرما هم مقاوم خواهد بود. برخی تحقیقات نشان داده‌اند نیاسین آمید از پوست در برابر نور خورشید محافظت می‌کند اما دزهای بالای آن مجاز نیست و به همین خاطر نباید ضدآفتاب‌ها را حذف کرد.

نیاسین آمید در کدام محصولات موجود است؟

نیاسین آمید را می‌توانید در محصولاتی مثل سرم‌های بازسازی و انواع محصولات ضدجوش پیدا کنید. ترکیب این ویتامین با گلیسرین خواصش را بیشتر می‌کند و باعث شفاف و براق شدن پوست هم می‌شود.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر