چطور از شر جوش هایمان خلاص شویم؟

می‌خواهیم در مورد جوش‌های عصبی و قرمز صحبت کنیم. در وهله‌ی اول ۲ سؤال وجود دارد. اول اینکه چرا زمانی که ما باپوستی تمیز و روشن به رختخواب می‌رویم و می‌خوابیم، با جوش‌هایی نفرت‌انگیز از خواب بیدار می‌شویم. سؤال دوم مربوط به راه‌حلی برای رفع سریع این جوش‌هاست. با بنیتا همراه باشید.

می‌خواهیم در مورد جوش‌های عصبی و قرمز صحبت کنیم. در وهله‌ی اول 2 سؤال وجود دارد. اول اینکه چرا زمانی که ما باپوستی تمیز و روشن به رختخواب می‌رویم و می‌خوابیم، با جوش‌هایی نفرت‌انگیز از خواب بیدار می‌شویم. سؤال دوم مربوط به راه‌حلی برای رفع سریع این جوش‌هاست. با بنیتا همراه باشید.

جوش در اصل یک فولیکول متورم، مسدود شده با سبوم، چرک، سلول‌های مرده پوست و باکتری‌ها است. خبر بد این است که مردان نسبت به زنان بیشتر در معرض این جوش‌ها هستند، چون پوست ضخیم‌تر و چرب‌تری دارند. خبر خوب این است که راه‌هایی برای به حداقل رساندن پیدایش آن‌ها و به دست آوردن مجدد چهره‌ای روشن وجود دارد.

اولین گام برای خلاص شدن از شر جوش‌ها این است  که بفهمیم جوش در چه مرحله‌ای است و بهترین درمان را برایش تعیین کنیم. اندی میلوارد، متخصص مراقبت از پوست می‌گوید: "اگر جوش، قرمز و ملتهب بدون هیچ نشانه‌ای از عفونت (به‌عنوان‌مثال چرک) است، هدف اصلی این است که التهاب و تورم را کاهش دهیم".

در این مورد، میلوارد استفاده از یک پماد موضعی ضدالتهاب را پیشنهاد می‌کند. این محصولات معمولاً حاوی مواد تشکیل‌دهنده‌ای مانند بوته‌ی بید صورتی، توتارول، بیسابولول یا بابونه هستند و به کاهش قرمزی جوش کمک خواهند کرد و برجستگی‌اش را کمتر خواهند کرد.

میلوارد همچنین توصیه می‌کند مقداری یخ روی این ناحیه برای چند ثانیه نگه‌داریم، سپس هر چند دقیقه این عمل را تکرار کنیم. این کار باعث انقباض جریان خون در این ناحیه، و درنتیجه کاهش التهاب و تورم آن می‌شود.

درمان جوشCredit: pad2.whstatic

اگر چرک جوش قابل‌مشاهده است، نوبت حرارت دهی رسیده است. او می‌افزاید: "افزایش جریان خون در این ناحیه به روند درمان کمک می‌کند. استفاده از کمپرس آب گرم یا بخار ملایم برای باز کردن منافذ، کمک می‌کند که عفونت‌ها سریع‌تر خارج شوند".

شاید مقالات ماسک‌ عسل آکنه های پوستی را درمان می‌کند، آیا موز می‌تواند آکنه صورت را برطرف کند؟ و 8 افسانه در مورد جوش‌ها که نباید باور کرد نیز به شما کمک کند.

درهرصورت، از محصولات پاک‌کننده‌ای که می‌توانند چهره شما را تحریک و ایجاد قرمزی بیشتری کنند استفاده نکنید. جوش‌ها را فشار ندهید. شاید در ابتدا رضایت‌بخش به نظر برسد، اما با این کار باکتری بیشتری را به پوستتان وارد می‌کنید و مسلماً آن ناحیه را زخمی هم می‌کنید.

اگر ما این فولیکول حساس را تحت‌فشار قرار دهیم ممکن است سطح زیرین پوست متلاشی شود و به محیط استریل اطراف آن نیز نشت کند.

هنگامی‌که این اتفاق می‌افتد سیستم ایمنی بدن شما به کار می‌افتد و سلول‌های سفید خون برای تمیز کردن این ناحیه اقدام می‌کنند. در انجام این کار، به‌هرحال ممکن است ساختارهای پروتئینی لایه‌های عمیق‌تر که درصدد زخم شدن هستند از بین بروند.

همانند بسیاری از موارد دیگر، بهترین دفاع حمله‌ی خوب است. بنابراین اگر پوست شما منافذی شکست‌پذیر دارد، هرروز از محصولات ضد لک برای لایه‌برداری پوست استفاده کنید، منافذ را تمیز کنید و قرمزی‌ها را رفع کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر