در این زمستان چطور پوست خود را لایه برداری کنیم

شما را نمی‌دانم اما وقتی دمای هوا به زیر ۲۰ درجه سقوط می‌کند پوستم وارد فاز زمستانی می‌شود

شما را نمی‌دانم اما وقتی دمای هوا به زیر 20 درجه سقوط می‌کند پوستم وارد فاز زمستانی می‌شود. پوسته شدن به شدت افزایش پیدا می‌کند و تمام تلاش خود را می‌کنم تا در هنگام دوش گرفتن از شرشان خلاص شوم قبل از اینکه پوست خود را زیر یک لایه ضخیم کرم مدفون کنم. اما وقتی هوای سرد بیرون عاملی است تا پوست شما را خشک کند هوای گرم داخل اتاق عامل دیگر است. تا حالا توجه کرده‌اید که پوست شما در زمستان بیشتر پوسته می‌شود؟ به خاطر این است که همه چیز به شدت خشک است. گرمای داخلی نیز که باعث راحتی شما است در عین حال همه رطوبت را از پوست شما بیرون می‌کشد.

یک راه عمومی برای حفظ بهترین حالت پوست در زمستان آن است که پوست اضافه را از روی پوست خود جدا کنید و پوست را به شدت مرطوب سازید تا همیشه نرم و انعطاف‌پذیر باقی بماند. مسئله این است که راه‌های زیادی برای لایه‌برداری پوست وجود دارد. آیا باید یکی از آن لیف‌های زبر را خریداری کنیم؟ یا یکی از آن اسکراب‌های زردآلو داروخانه‌ای؟ یا یک ماده اسیدی برای شستشو صورت؟ راه درست کدام است؟

برای سر درآوردن از همه این‌ها ما با یک متخصص پوست و موسس مرکز پوستی نیویورک دکتر دبی پالمر و دکتر گری گولدفادن موسس شرکت محصولات مراقبتی گولدفادن صحبت کردیم.

لایه برداری

آیا همه به لایه‌برداری نیاز دارند؟

جواب کوتاه این است که بله همه نیاز دارند. هر دو دکتر صریحاً پیشنهاد می‌کنند که هرکس برای از بین بردن پوست‌های مرده باید لایه‌برداری را انجام دهد و از شر کثیفی‌هایی که پاک‌کننده‌های معمولی نمی‌توانند از بین ببرند خلاص شوید و در عین حال فضا را برای رشد پوست‌های جوان نیز باز می‌کنید. علاوه بر این دکتر پالمر می‌گوید لایه‌برداری به پوست شما کمک می‌کند تا مرطوب‌کننده‌ها، سرم و هر محصولی را که برای مراقبت پوست مورد استفاده قرار می‌دهید راحت‌تر جذب پوست شوند که این در طول ماه‌های سردتر سال خیلی مهم‌ است.

اگر شما همین الان در حال انجام لایه‌برداری هستید یک دلیل محکم برای شروع این است که همان طور که هر دو دکتر اشاره کردند باعث کاهش جوش‌های پوستی می‌شود. دکتر پالمر توضیح می‌‌دهد: وقتی ما لایه‌برداری می‌کنیم سلول‌های روی لایه‌ی پوست به لایه‌های زیرین علامتی را می‌فرستند تا تولید سلول‌های جدید را افزایش بدهند. این تولید مجدد سلول‌های جدید را سرعت می‌دهد و درخشندگی و جوانی را به پوست ما برمی‌گرداند.

چه چیزی زمستان را متفاوت می‌کند؟

بخواهیم واقع‌بین باشیم شما باید همه سال لایه‌برداری را انجام بدهید اما وقتی زمستان همه چیز را زیادی خشک می‌کند این موضوع خیلی مهم‌تر هم می‌شود. با دانستن این نکته زیاده‌روی نکنید و پوست خود را بیش از حد لایه برداری نکنید. دکتر گلدفادن می‌گوید: مواظب لایه‌برداری زیادی باشید چرا که هر چقدر خشکی، قرمزی پوست بیشتر می‌شود باد می‌تواند در خارج سطح پوست را بسوزاند. به صورت متناوب لایه‌برداری را انجام بدهید و همیشه مطمئن شوید که به پوست خود آب‌رسانی می‌کنید.

آب‌رسانی چیست؟ این مرطوب‌کننده‌ای است که شما باید روی تمام پوست خود اعمال کنید تا پوست خود را مرطوب و راحت حفظ کنید. برای اینکه از پس خشکی هوای زمستان بربیایید دکتر پالمر پیشنهاد می‌کند تا از مرطوب‌کننده در طول عصر استفاده کنید چرا که در این زمان پوست بیشترین رطوبت را از دست می‌دهد.

لایه بردار

با پوسته شدن صورت خداحافظی کنید

حالا شما آماده هستید تا از لایه‌برداری برای مراقبت از پوست خود استفاده کنید. اما شما خواهید پرسید چگونه باید این کار را انجام داد؟ هر دو دکتر پیشنهاد می‌کنند که این کار را روی صورت به آرامی انجام بدهید. پوست در این قسمت از بدن نازک‌تر از بقیه قسمت‌های بدن است. بنابراین باید مواظب باشید تا زیاده‌روی نکنید مخصوصاً در طول زمستان.

بهترین راه برای جلوگیری در زیاده‌روی این است که با مقدار کم شروع کنید تا بالاخره مقدار کار را بالا ببرید. این به معنای آن است که: با لایه‌برداری نرم شروع کنید و همین که پوست شما احساس راحتی با شرایط پیدا کرد می‌توانید از محصولات قوی‌تر استفاده کنید. دکتر پالمر می‌گوید محبوب‌ترین روش استفاده از آلفا یا بتا هیدروکسی اسید است. این ترکیبی است که من معمولاً به بیماران پیشنهاد می‌کنم که شامل: اسیدهای گلیکولیک، سالیسیلیک و آزالائیک است.

دکتر گولدفادن با این نظر موافق است و می‌افزاید که اسید‌های میوه و لایه‌برداری دستی را نیز اضافه کنید. از محصولاتی به شکل گرد برای سایش مثل کریستال‌ها استفاده کنید.

استفاده از اسکراب زردآلو را متوقف کنید

می‌دانم که اسکراب هلو رایحه‌ی خیلی خوبی دارد و به شما اجازه می‌دهد که به یاد دوران خوب مدرسه بیافتید اما نباید از آن برای صورت خود استفاده کنید. یادتان می‌آید دکتر گولد‌فادن اشاره کرد برای اسکراب از یک شی کاملاً گرد استفاده کنید؟ این به دلیل آن است که اسکراب زردآلو با وجود بافت‌های ناهمگونش می‌تواند صدمه‌ی بیشتری به پوست شما بزند.

دکتر پالمر می‌گوید: بعضی از ترکیباتی که در ساخت اسکراب زردآلو به کار رفته است می‌تواند باعث پارگی‌های میکروسکوپی بشوند که در نهایت باعث التهاب پوستی خواهند شد. بدترین اسکراب‌ها آنهایی هستند که دارای مواد دندانه‌دار هستند مثل: شکر،نمک و بامبو.

اگر علاقه‌مند به استفاده از اسکراب با کمی مواد دندانه‌دار هستید دکتر گودلد‌فادن استفاده از اسکراب‌های حاوی جوجوبا را پیشنهاد می‌کند. جوجوبا از دانه‌های گیاه جوجوبا بدست می‌آیند که کوچک و به یک اندازه هستند بنابراین آنها پوست را کمتر تحریک، پاره یا مورد سایش قرار می‌دهند.

لایه بردار

لایه‌برداری و نوع پوست شما

شما می‌دانید باید لایه‌برداری کنید اما هر چند وقت یکبار؟ و از کجا مطمئن می‌شوید که زیاده‌روی نکرده‌اید؟ دکتر گولد‌فادن این کار را خیلی ساده کرده است. او می‌گوید اگر شما یک پوست چرب دارید بنابراین پوست کلفت‌تری نسبت به کسی که پوستش خشک است دارید. پس هر چقدر پوست چرب‌تر باشد می‌توانید از پس مواد لایه‌بردار قوی‌تر بربیایید. 

او ادامه می‌دهد: افراد با پوست خشک و حسا‌س‌تر به طور کلی باید از محصولاتی استفاده کنند که دانه‌های ریزتری مثل: جوجوبا یا دانه‌های غلات دارند.

لایه بردار

شما همچنان می‌توانید از دستکش‌های شبکه‌ای استفاده کنید

تا اینجا در مورد لایه‌برداری نرم صحبت کردیم اما تکلیف بقیه بدن چه می‌شود؟ به خاطر اینکه پوست بقیه قسمت‌های بدن شما کلفت‌تر از پوست صورت است می‌توانید درجه لایه‌برداری را قدری افزایش بدهید.

دکتر گولد‌فادن برای لایه‌برداری پیشنهاد می‌کند اگر جوش روی بدن خود دارید، همزمان از مواد شیمیایی و روش‌های فیزیکی استفاده کنید. او همچنین می‌گوید اگر جوش‌های پوستی نگرانی اول شما نیست می‌توانید از دستکش‌های لایه‌بردار یا اسکراب بدن برای یک نتیجه صاف و نرم استفاده کنید.

بعضی از محصولات محبوب

بعد از اینکه حقایق در مورد لایه‌برداری را فهمیدیم باید بدانیم دکترها چه محصولاتی را پیشنهاد می‌کنند:

محصول مورد علاقه دکتر گولد‌فادن برای صورت و قسمت گردن و بین سینه‌ها برای خانم‌ها محصول شرکت گولد‌فادن، دکتر اسکراب است. او می‌گوید: دکتر اسکراب به خاطر برداشتن پوست‌های مرده و مرطوب‌ کردن پوست در یک لحظه محصولی خاص است. او همچنین از محصول (Fresh-a-Peel) برای لایه‌برداری شیمیایی و محصول شرکت کیت سامرویل به نام (Exfoli-Kate Body Intensive) برای بدن استفاده می‌کند.

دکتر پالمر وقتی لایه‌برداری را انجام می‌دهد که پوست صورت خود را تمیز کرده باشد. او یک لایه‌بردار شیمیایی را ترجیح می‌دهد و پیشنهاد می‌کند تا از ترکیبات: اسید گلیکولیک، سالیسیلیک و آزالائیک استفاده کنید. این ترکیبات در محصول شستشوی صورت برند (Replere) وجود دارد.

امیدوارم لایه‌برداری موفقی داشته باشید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر