ماهان شبکه ایرانیان

راه هایی برای درمان خشکی و ترک لب

خشک بودن مزمن لب‌ها هنوز به عنوان یک بیماری پزشکی شناخته نشده است و این موضوع اهمیت چندانی هم ندارد، مهم این است که بسیاری از افراد به آن مبتلا هستند و راه حل‌های درمانی و محصولاتی که امروزه در بازار وجود دارند مانند لایه بردارها و ماسک‌ها شاید برای یک یا دو روز موثر باشند

خشک بودن مزمن لب‌ها هنوز به عنوان یک بیماری پزشکی شناخته نشده است و این موضوع اهمیت چندانی هم ندارد، مهم این است که بسیاری از افراد به آن مبتلا هستند و راه حل‌های درمانی و محصولاتی که امروزه در بازار وجود دارند مانند لایه بردارها و ماسک‌ها شاید برای یک یا دو روز موثر باشند. ما راه حل اساسی را از کارشناسان حرفه‌ای پرسیده‌ایم، در ادامه با بنیتا همراه باشید تا آن‌ها را با شما نیز در میان بگذاریم.

درمان خشکی و ترک لبCredit: Imaxtree

اولین گام برای حل یک مشکل، فهم آن است. پوست لب شما نیز مانند پوست اطراف چشمانتان، متفاوت از پوست دیگر نواحی بدنتان است زیرا فاقد غدد چربی است. پوست اطراف چشم روغن را از دیگر نواحی پوست به سمت خودش جذب می‌کند اما لب‌ها دارای این خاصیت نیستند. و همین موضوع توضیحی است برای اینکه چرا لب‌ها خشک می‌شوند اما جواب مناسبی برای لایه لایه شدن و ترک خوردن لب‌ها نیست. یکی از متخصصان دلیل این موضوع را مدام تر کردن لب‌ها و نفس کشیدن می‌داند. او می‌گوید تر کردن مدام لب‌ها باعث نوعی التهاب می‌شود. به این نوع التهاب "باد زدگی" گفته می‌شود و با درد و تکه تکه شدن لب‌ها همراه است. یکی دیگر از متخصصان می‌گوید حتی اگر لب‌هایتان را زیاد هم لیس نزنید، شرایط آب و هوایی مانند بادهای تند و تابش آفتاب هم می‌توانند باعث بروز همچین مشکلاتی شوند.

 

محرک لب‌ها

درمان خشکی و ترک لبCredit: byrdie

یک پیشنهاد اساسی این است که می‌توانید برای نوشیدن از نی استفاده کنید زیرا نوشیدنی‌هایی مانند قهوه پوست شما را خشک می‌کنند. بنابراین اجازه ندهید که مواد مصنوعی موجود در نوشیدنی و غذاها با لب‌های شما تماس پیدا کنند. لب‌ها هم مانند دیگر اعضای بدن به مواد شیمیایی واکنش نشان می‌دهند. اما چون پوست لب‌ نسبت به پوست صورت و بدن ظریف‌تر است، بنابراین نسبت به مواد شیمیایی خشک کننده، واکنش سریع‌تری نشان می‌دهد.

 

لیست مواد تشکیل دهنده

درمان خشکی و ترک لبCredit: byrdie

یکی از رایج‌ترین مواد تشکیل دهنده محصولات لب، نفت خام است. اگر لب‌هایتان مشکلی ندارند و صاف و نرم هستند استفاده از این محصولات مشکلی ایجاد نخواهد کرد اما استفاده از آن‌ها برای لب‌های خشک و ترک برداشته مناسب نیست. محصولات لبِ حاوی نفت خام برای حفظ رطوبت عالی هستند. اما برای مرطوب کردن لب‌های خشک توصیه نمی‌شوند. روغن کرچک یکی دیگر از مواد رایج تشکیل دهنده محصولات لب است مخصوصا لیپ استیک‌ها. این مواد در جذب روغن عالی هستند و ممکن است حتی باعث خشکی شوند.

بنابراین سعی کنید قبل از تهیه هر محصولی برای لب‌هایتان، مواد تشکیل دهنده آن را بخوانید. متخصصان پوست توصیه می‌کنند از محصولاتی استفاده کنید که سرشار از مواد مغذی پوست هستند مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و روغن‌های ضروری. آن‌ها همچنین می‌گویند می‌توانید محصولات مراقبت از پوستی که برای صورتتان استفاده می‌کنید را مستقیما به لب‌هایتان نیز بزنید. اما به یاد داشته باشید که این محصولات باید حاوی نرم کننده باشند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان