چگونه این عکاسان خیابانی سئول توانسته‌اند برند مد خود را راه اندازی کنند؟

هفته مد کره در سئول در حال برگزاری است اما در کنار آن‌همه ابریشم، لباس‌های توری، پارچه‌های گران‌قیمت، مدل‌های زیبا ، لباس‌های دست‌دوز، نور و صدا اتفاق دیگری در جریان است

هفته مد کره در سئول در حال برگزاری است اما در کنار آن‌همه ابریشم، لباس‌های توری، پارچه‌های گران‌قیمت، مدل‌های زیبا ، لباس‌های دست‌دوز، نور و صدا اتفاق دیگری در جریان است. کمی آن‌طرف‌تر مدل‌های جوان زیبایی را می‌بینید که لباس‌هایی برخلاف قوانین مد و فشن هفته مد سئول را بر تن دارند و در خیابان‌های سئول مشغول راه رفتن بر روی صحنه‌ای هستند که توجه همه جوانان را به خود جلب نموده است. در ادامه ماجرا با بنیتا همراه باشید.

این صحنه را طراحان معروف مد طراحی نکرده‌اند و این لباس‌ها نه دست‌دوز هستند و نه گران‌قیمت؛ این لباس‌ها در تولیدی‌های محلی سئول دوخته می‌شوند و طراحان آن‌ها عکاسان خیابانی هستند. این عکاسان انگار نیازهای مردم کره را خیلی بهتر از طراحان جهانی مد شناخته‌اند و طرح‌هایی را روانه بازار کرده‌اند که توجه همه جوانان را به خود جلب کرده است. رمز موفقیت آن‌ها کجاست؟ جادو لی ( Jaedoo Lee ) صاحب برند کیچوک ( Kichwork) می‌گوید: " پر واضح است که ما اولین کسانی هستیم که تغییر سلیقه مردم را می‌بینیم، ما هر روز با مردم در خیابان در ارتباط هستیم و هرچه آن‌ها می‌پوشند رامی‌بینیم؛ ما میدانیم که سلیقه‌ی پوشش آن‌ها چسیت". جادو لی کاملا حرف درست و بجایی می‌زند. الیوتی (Ellioti) با طراحی شبیه به برند تد (TED) و مین هوا جو (Min Hwoo Ju) با برند اسپوکی ( Spunky) تقریبا 16 سال است که در خیابان‌های کره مشغول به عکاسی هستند و عکس‌های خیابانی بسیاری گرفته‌اند.

عکاس خیابانی

این لباس‌ها بیشتر پلیورهای راحتی و تی‌شرت‌های بریده شده با لوگوهای بزرگ و پولیور‌های کلفت هستند و در بازارهای محلی تهیه و تولید می‌شوند و تقلیدی با دیدگاه عکاسی از مدل‌های موجود در بازار هستند. جو می‌گوید "من خودم را طراح مد نمی‌دانم! من بیشتر به چیزهایی که می‌بینم و از آن‌ها عکس می‌گیرم دقت می‌کنم و سپس چیزهایی را که دیده‌ام به زبان لباس‌ها ترجمه می‌کنم." در هر صورت این لباس‌های بیرونی برای خیابان‌های سئول و جامعه هدفش مناسب است و جوانان سئول هم به‌خوبی هوای دوستان عکاسشان را دارند و از خط تولید لباس‌های آن‌ها استقبال خوبی به عمل آورده‌اند . 

عکاس خیابانی مد

"یوون یونگ بائه"  با لبخند بر لبانش همراه با سویشرت کیک‌ورک (Kichwork) ، درحالی‌که یک بلوز قرمز زیبای اسپوکی (Spunky) بدنش را پوشانده  و با یک شلوار لی جذاب و یک کلاه پلیس هر جایی که می‌رود دیدِ تشنه‌ی دوربین‌ها را به خودش جذب می‌کند. در جای دیگر خواننده پاپ کره‌ای "رپمون" هر جا که می‌رود، درحالی‌که میلیون‌ها چشم او را نظاره می‌کنند تی‌شرت سیاه اسپوکی به تن دارد . جو می‌گوید: " تازه وقتی آن‌ها این لباس‌ها را می‌پوشند و در اینستاگرام عکس می‌گزارند تاثیرش بیشتر هم می‌شود." دیگر لازم نیست نابغه باشید که بدانید  کسی برای طراحی لباس‌های خیابانی از یک عکاس خیابانی ماهر‌تر نیست و همچنین کسی برای پوشیدن لباس‌های این طراح خیابانی از یک مدلی که از سر کار برگشته است مناسب‌تر نیست .

پیوندی که در آسمان‌ها بسته شده است پیوندی که فقط در خیابان‌های سئول شاهد آن هستید.

می‌توانید سری هم به « شش برند رو به رشد با مدل آمریکایی که به بهبود جامعه هم کمک می‌ کنند» بیندازید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان