راه های مراقبت از مو برای خانم های کارمند یا محصل

یکی از دغدغه‌های اصلی خانم‌های ایرانی است که بتوانند در کنار داشتن حجاب مناسب، بهترین مراقبت را از موهایشان به عمل بیاورند

یکی از دغدغه‌های اصلی خانم‌های ایرانی است که بتوانند در کنار داشتن حجاب مناسب، بهترین مراقبت را از موهایشان به عمل بیاورند. زیرا قرار گرفتن طولانی مدت موهای سر، زیر شال یا مقنعه می‌تواند باعث، خشکی، بی حالتی، نازکی و عدم رویش موها شود. بنابراین برای جلوگیری از این اتفاقات باید یکسری نکات لازم را رعایت کنید. شاید فکر کنید چون موهایتان در معرض دید نیستند پس نیازی به مراقبت و نگهداری ندارند اما همانطور که می‌دانید بخشی از زیبایی ظاهر شما مربوط به موهایتان است و باید برای داشتن موهای سالم و زیبا به آن‌ها رسیدگی کنید. ما برای شما نکاتی را گردآوری کرده‌ایم که باید به طور روزانه رعایت کنید. برای خواندن آن‌ها در ادامه با بنتیا همراه باشید.    

مراقبت از مو با حجاب

Credit: welcometowarrington

1- اجازده دهید موهایتان نفس بکشند

هنگام بازگشت به خانه، شال، روسری یا مقنعه خود را برداشته و موهایتان را باز بگذارید همچنین می‌توانید با ماساژ دادن کف سر جریان خون را بالا برده و اجازه دهید سرتان روغن طبیعی تولید کند. به یاد داشته باشید که اگر پوست سرتان خشک باشد می‌تواند باعث ایجاد شوره سر ‌شود.

2- رژیم غذایی متعادل داشته باشید

زیبایی از درون می‌آید. بنابراین از ویتامین‌ها و مواد مغذی مناسب برای تامین انرژی لازم برای رشد موها استفاده کنید و با پزشک خود در مورد مواد غذایی مناسب مشورت کنید. فراموش نکنید که میوه، سبزیجات، پروتئین و آهن را باید حتما در رژیم غذایی خود بگنجانید و از خوردن فست فود و غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید.

3- بعد از شستشو موها را به حال خود رها نکنید

هرگز موهای خیس خود را زیر مقنعه یا شال جمع نکنید زیرا موهای مرطوب بسیار حساس و آسیب پذیر هستند. بنابراین این کار باعث وارد آمدن فشار اضافه به موها شده و حتی می‌تواند باعث ایجاد شوره سر شود. سعی کنید قبل از گذاشتن مقنعه حتما موهایتان را خشک کنید اگر می‌خواهید از سشوار برای انجام این کار استفاده کنید، باید آن را روی حداقل گرما تنظیم کنید.

مراقبت از مو با حجاب

Credit: Instagram/@saharfoad

4- جهت فرق سرتان را عوض کنید

یکی از راه‌های جلوگیری از نازک شدن موها این است که هر از گاهی جهت فرق سرتان را عوض کنید. همچنین سعی کنید موهایتان را در قسمت‌های مختلف از سرتان جمع کنید، این کار باعث می‌شود همیشه به یک قسمت از سرتان فشار وارد نشود. همچنین نکته دیگری که باید رعایت کنید این است که موهایتان را نباید خیلی محکم جمع کنید، اگر نگران پیدا شدن موها از زیر مقنعه هستید می‌توانید آن‌ها را با استفاده از زیر مقنعه‌ای در یکجا جمع کنید. برای اینکه فشار را از ریشه موهایتان کم کنید می‌توانید موهایتان را دم اسبی کج بسته و یا آن‌ها را به آرامی ببافید.

5- پارچه مقنعه یا روسری مهم است

سعی کنید تا جای ممکن از پارچه‌های طبیعی، سبک و پنبه‌ای استفاده کنید. این قبیل پارچه‌ها با موهای شما مهربان هستند زیرا به آن‌ها اجازه نفس کشیدن می‌دهند. اگر استفاده از شال و روسری ساخته شده از پارچه مصنوعی را ترجیح می‌دهید از یک زیر مقنعه‌ای استفاده کنید تا از تماس پارچه با موهایتان خودداری کنید.

6- موهایتان را به طور مرتب اصلاح کنید

سعی کنید موهایتان را به طور مرتب اصلاح کنید تا از شر خشکی و مو خوره خلاص شوید. همچنین اهمیت شانه زدن موها را دست کم نگیرید. انتخاب برس موی مناسب برای موهای شما را خوانده و پس از تهیه آن، روزی 2 بار موهایتان را به آرامی شانه کنید. این کار نه تنها گره موها را باز می‌کند بلکه به جریان خون سر نیز کمک می‌کند. اگر به دنبال ماجراجویی هستید می‌توانید برای حفظ رطوبت و آبرسانی به موهایتان از ماسک یا سرم‌های مخصوص استفاده کنید. برای مرطوب کردن نوک موهایتان می‌توانید از روغن زیتون و نارگیل استفاده کنید.

7- زیاد آب بنوشید

نوشیدن آب به مقدار مناسب می تواند پوست و موهای شما را به خوبی مرطوب کرده و عملکرد کل بدنتان را تحت تاثیر قرار دهد.

مراقبت از مو با حجاب
Credit: Brandedgirls

8- خواب کافی داشته باشید

بدن شما در زمان خواب خودش را ترمیم می‌کند، بنابراین طبق توصیه متخصصان سعی کنید روزانه حداقل 8 ساعت بخوابید.

9- موهایتان را زیاد نشویید

داشتن حجاب موهای شما را از امواج مضر خورشید و دیگر آلودگی‌ها محافظت می‌کند بنابراین نیازی نیست که هر روز آن‌ها را بشویید. با توجه به جنس موهایتان هر 3 روز یکبار یا هفته‌ای یک بار موهایتان را بشویید. به موهایتان زیاد شامپو نزنید و همیشه از نرم کننده استفاده کنید. همچنین به یاد داشته باشید که برای شستشوی موهایتان از آب خنک استفاده کنید زیرا آب گرم موها را وز و ژولیده می‌کند.

10- در آفتاب بنشینید

ویتامین D که توسط تابش نور خورشید جذب موهای شما می‌شود برای موها و همچنین پوست سرتان ضروری است. بنابراین اگر این امکان را ندارید که در فضای باز یا حیاط منزلتان بدون حجاب در معرض تابش نور خورشید قرار بگیرید، می‌توانید در داخل منزل کنار پنجره بایستید و با کنار زدن پرده‌ها اجازه دهید که نور خورشید به موهایتان بتابد. این کار را حداقل نیم ساعت در طول هفته انجام دهید.

مراقبت از مو با حجاب

Credit: Pinterest/@Eman Saber

11- مقنعه‌ یا شالتان را به طور منظم بشویید

شاید واضح به نظر برسد اما شوره سر و دیگر آلودگی‌های موهایتان به مرور زمان روی مقنعه و شال یا روسری می‌چسبند. بنابراین خیلی مهم است که آن‌ها را به طور منظم بشویید. پیشنهاد ما این است که چند دست تمیز از آن‌ها داشته باشید و به طور منظم و روزانه عوض کنید.

منبع: بنیتا


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر