ماهان شبکه ایرانیان

رژیم غذایی پالئو چیست؟

رژیم پالئو سالم‌ترین راه غذا خوردن است زیرا روش تغذیهٰ‌ای است که با ژنتیک شما کار می‌کند و برای لاغر شدن، قوی و پر انرژی ماندن به شما کمک می‌کند! پژوهش‌های زیست شناسی، بیوشیمی، چشم پزشکی، پوست و بسیاری از رشته های دیگر نشان می‌دهد که رژیم غذایی مدرن ما پر از غذاهای تصفیه شده، چربی‌های ترانس و شکر است که سرچشمه‌ی بیماری‌های دژنراتیو، مانند چاقی، سر ...

رژیم پالئو سالم‌ترین راه غذا خوردن است زیرا روش تغذیهٰ‌ای است که با ژنتیک شما کار می‌کند و برای لاغر شدن، قوی و پر انرژی ماندن به شما کمک می‌کند! پژوهش‌های زیست شناسی، بیوشیمی، چشم پزشکی، پوست و بسیاری از رشته های دیگر نشان می‌دهد که رژیم غذایی مدرن ما پر از غذاهای تصفیه شده، چربی‌های ترانس و شکر است که سرچشمه‌ی بیماری‌های دژنراتیو، مانند چاقی، سرطان، دیابت، بیماری‌های قلبی، پارکینسون، آلزایمر، افسردگی و ناباروری هستند. با بنیتا همراه باشید.

ایجاد رژیم غذایی پالئوی سالم

رژیم غذایی پالئوCredit: fitndiets

1- پروتئین بدون چربی

پروتئین بدون چربی منجر به ایجاد عضلات قوی، سلامت استخوان‌ها و عملکرد مطلوب سیستم ایمنی می‌شود. پروتئین همچنین باعث می‌شود شما بین وعده‌های غذایی احساس ضعف نداشته باشد.

الف- میوه‌ها و سبزیجات

میوه‌ها و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی گیاهی هستند که نشان داده شده احتمال ابتلا به تعدادی از بیماری‌های دژنراتیو از جمله سرطان، دیابت و زوال عصبی را کاهش می‌دهند.

ب- چربی‌های سالم اعم از آجیل، دانه‌ها، آووکادو، روغن زیتون، روغن ماهی و گوشت حیوانات علف خوار

پژوهش‌های علمی و مطالعات اپیدمیولوژیک نشان می‌دهد رژیم‌های غذایی غنی از چربی‌های غیر اشباع و اسیدهای چرب امگا 3 به طور چشمگیری موارد چاقی، سرطان، دیابت، بیماری قلبی و زوال قدرت شناختی را کاهش می‌دهند.
چربی‌های اشباع شده توسط متخصصان سلامت و رسانه‌ها، بد جلوه داده شده‌اند. اساس این نگرش در مورد چربی اشباع چیست؟ آیا توصیه فعلی برای مصرف بسیار کم چربی‌های اشباع شده قابل توجیه است؟ هر کسی باید چقدر چربی اشباع شده (و چه نوع)، بخورد؟ پاسخ دادن به این پرسش‌ها بدون دیدگاه تاریخی و علمی تقریباً غیر ممکن است.
یکی از بزرگ‌ترین انحرافات رژیم غذایی آبا و اجدادی ما مقدار و نوع چربی موجود در حیواناتی که با دانه تغذیه می‌کنند، در مقایسه با مقدار و نوع چربی‌های موجود در علف خواران یا گوشت حیوانات وحشی، ماکیان و ماهی است. چیزی که ما مشاهده می‌کنیم این است که گوشت حیوانات وحشی به طرز قابل ملاحظه‌ای لاغر و دارای مقدار کمی از چربی‌های اشباع شده است، در حالی که مقدار قابل توجهی از امگا 3 مفید مانند ایکوزا پنتانوئیک اسید (EPA) و دوکوزاهگزائنوئیک اسید (DHA) از آن‌ها تهیه می‌شود.

مزایای رژیم غذایی پالئو برای سلامتی

برای بسیاری از مردم واقعیت این است که رژیم غذایی پالئو بهترین نتایج را ارائه می‌کند. بهبود چربی خون، کاهش وزن، و کاهش درد به اندازه‌ی کافی اثبات شده است. با این حال بسیاری از مردم با پیروی کورکورانه از هر گونه توصیه‌ای که مربوط به تغذیه و ورزش می‌شود ناراضی هستند. برخی از مردم می‌خواهند بدانند چرا باید این کار را انجام دهند. خوشبختانه، رژیم غذایی پالئو نه تنها آزمونی برای زمان است، بلکه با دقت زیاد موشکافی‌های علمی، همچنان پابرجاست.
با یک تغییر بسیار ساده نه تنها می توانیم مواد غذایی‌ای که با سلامت ما در تقابلند (غلات، حبوبات، و فراورده‌های لبنی) را حذف می‌کنیم بلکه مصرف ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها را هم افزایش می‌دهیم.

رژیم غذایی پالئو

Credit: paleogrubs

 رژیم غذایی پالئو، مفهومی جدید

بعضی می گویند: بی خیال! اجداد ما زندگی کوتاه و بی رحمانه ای داشته‌اند! رژیم غذایی پالئو بیهوده است. مفهوم پالئو برای اکثر مردم جدید است و این تازگی می‌تواند پرسش‌های بسیاری را ایجاد کند. ما به مردمی علاقه داریم که نه تنها در مورد این موضوع مطالعه می‌کنند و آموزش می‌بینند بلکه به آن عمل هم می‌کنند. تجربه شاید بهترین معلم است و اغلب هر گونه سردرگمی در مورد این روش غذا خوردن را کاهش می‌دهد.

رژیم غذایی پالئو و دیابت 

یک سؤال بزرگ این است که: "آیا رژیم غذایی پالئو برای دیابت مفید است؟". در اینجا ما مقایسه‌ای بین رژیم غذایی پالئو و رژیم غذایی مدیترانه‌ای در بیماران دیابتی نوع 2 انجام داده‌ایم. افراد با رژیم غذایی پالئو علائم و نشانه‌های مقاوم در برابر انسولین، دیابت نوع 2 را برعکس کردند در حالی که رژیم غذایی مدیترانه‌ای پیشرفت کمی از خود نشان داد.
پیشنهاد می‌کنیم که سری به مقالات رژیم غذایی مرتبط با ذهن ممکن است مانع از ابتلا به بیماری آلزایمر شود و 15 غذای برتر برای افراد دیابتی [قسمت دوم] هم بزنید.

بیماری قلب و عروق

بیماری‌های قلبی عروقی علت شماره‌ی یک مرگ و میر در ایالات متحده است. با این حال، جالب توجه است که رژیم غذایی اجداد ما عملاً منجر به هیچ حمله‌ی قلبی یا سکته در آنها نشده است. حقایق زیر مزایای قلب سالم با استفاده از رژیم غذایی پالئو را به شما نشان می‌دهند.

خود ایمنی

خود ایمنی فرآیندی است که در آن سیستم ایمنی بدن به بدن ما حمله می‌کند. به طور معمول سیستم ایمنی٬ بدن ما را از عفونت‌های باکتریایی، ویروسی، انگلی محافظت می‌کند. سیستم ایمنی یک مهاجم خارجی را شناسایی می‌کند، به آن حمله می‌کند، و عفونت‌ها را پاک می‌کند. یک قیاس خوب برای خود ایمنی قبول نکردن بافت، پس از اهدای عضو است. اگر کسی به علت بیماری یا آسیب دیدگی٬ نیاز به یک قلب جدید، کلیه٬ ریه و کبد داشته باشد، عضو فرد اهدا کننده ممکن است یک گزینه باشد.
اولین گام در این فرآیند، تلاش برای پیدا کردن یک بافت "سازگار" است. همه‌ی ما مولکول‌هایی درون بافت‌های بدنمان داریم که سیستم ایمنی بدن ما با استفاده از آنها خودی را از غیر خودی تشخیص می‌دهد. اگر عضو اهدا شده به اندازه‌ی کافی به نوع بافت گیرنده نزدیک نباشد  به سیستم ایمنی بدن حمله خواهد کرد و عضو را از بین خواهد برد. در خود ایمنی، روند مشابهی رخ می‌دهد که در آن بافت خودی به عنوان عنصری خارجی تلقی می‌شود و سیستم ایمنی بدن به "اشتباه" به آن حمله می‌کند. اشکال رایج خود ایمنی شامل مولتیپل اسکلروزیس(MS)، آرتریت روماتوئید، لوپوس و ویتیلیگو تنها بخش کوچکی از بیماری‌های خود ایمنی هستند. به احتمال زیاد عناصر خود ایمنی در شرایطی به ظاهر نامرتبط مانند اسکیزوفرنی، نازایی و انواع مختلف سرطان مشاهده می‌شوند.
جالب توجه است که همه‌ی این بیماری‌های به ظاهر نامرتبط دلیل شایعی را به اشتراک می‌گذارند: آسیب به مخاط روده‌ی بزرگ که به ذرات غذای هضم نشده اجازه می‌دهد به بدن راه پیدا کند. نام این عمل «دستگاه گوارش و پاسخ ایمنی» است. اگر شما بیماری خود ایمنی دارید قوانین خود ایمنی رژیم غذایی پالئو را امتحان کنید.

 منبع:بنیتا

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان