ماهان شبکه ایرانیان

معرفی بازارهای گل تهران

آخرین باری که دسته‌گل خریده‌اید چه زمانی بوده است؟ چقدر از زمان خود را به گیاهان اختصاص می‌دهید؟ ریشه‌ی ارتباط بین انسان و گل به سال‌های بسیار دورودرازی می‌رسد

آخرین باری که دسته‌گل خریده‌اید چه زمانی بوده است؟ چقدر از زمان خود را به گیاهان اختصاص می‌دهید؟ ریشه‌ی ارتباط بین انسان و گل به سال‌های بسیار دورودرازی می‌رسد. شاید شما هم از آن دسته خانم‌ها باشید که به گل و گیاه علاقه‌ی زیادی دارند و به دنبال بازارهای اصلی گل در تهران باشید. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، قدم زدن در بین انواع گل و گیاه باعث شادابی شما می‌شود. در ادامه قصد داریم بازارهای اصلی گل و گیاه در شهر تهران را به شما معرفی کنیم که هر یک از این بازارها ویژگی‌های مختص خود را دارند. با بنیتا همراه باشید. 

بازار گل امام رضا

امام رضا

اولین بازاری که در این مقاله قصد داریم به شما معرفی کنیم بازار گل امام رضا است. این بازار به علت قرارگیری در جاده‌ی خاوران به بازار خاوران نیز معروف است. بازار گل امام رضا بزرگ‌ترین بازار گل در تهران است که مرکز فروش عمده‌ی گل و گیاه و وسایل جانبی از قبیل سفال است. البته به خاطر قرارگیری این بازار در منطقه‌ی خروجی شهر و عدم دسترسی راحت به وسایل نقلیه عمومی شاید دسترسی به این بازار بی‌نظیر برای همه آسان نباشد؛ اما اگر با وسیله‌ی نقلیه‌ی خود قصد دارید به این بازار بروید باید در نظر داشته باشید که این بازار از ساعت 5 صبح باز می‌شود و اگر می‌خواهید در دریای گل غرق شوید و خرید کنید باید از همان اول صبح به این بازار مراجعه کنید چون‌که بعد از چند ساعت دیگر گلی برای فروش نمی‌ماند به‌طوری‌که این بازار در ساعت 11 صبح تقریباً بسته می‌شود. این بازار در روزهای آخر هفته و مخصوصاً روزهای پایان سال به‌شدت شلوغ است. در این بازار به‌جز گل، لوازمی مثل گلدان، روبان، سبد و کود و ... به فروش می‌رسد. برای رفتن به این بازار می‌توانید به اتوبان آزادگان بروید و تا میدان بسیج بروید، بعد به سمت راست پیچیده و داخل اتوبان اما رضا شوید که کمی جلوتر سمت راست بازار بزرگ گل مشخص است.

راه ارتباطی بازار گل امام رضا

 

بازار گل محلاتی

بازار گل محلاتیبازار گل محلاتیبازار گل محلاتی

 

این بازار هم مثل بازار خاوران از 5 صبح باز است و تنها تفاوت آن در این است که در این بازار نسبت به بازار خاوران خرده‌فروش زیادی وجود دارد. این بازار هم از بازارهای شلوغ پایتخت است که معمولاً خریدوفروش گل تا ساعت 12 ظهر ادامه دارد. البته باز هم اشاره می‌کنیم که گل‌های بهتر همان اول صبح فروخته می‌شوند و اگر شما می‌خواهید بهترین انتخاب را داشته باشید باید همان ساعات اولیه خودتان را به بازار برسانید. این بازار قسمتی برای فروش گل‌های مصنوعی، وسایل تزئینی و وسایل باغبانی اختصاص داده است. بازار گل و گیاه محلاتی در بزرگراه محلاتی، خیابان نبرد جنوبی، خیابان رزم، پایین‌تر از دادگاه خانواده قرار دارد. اگر می‌خواهید با مترو به این بازار بروید، باید در ایستگاه متروی نبرد واقع در خط 4 پیاده شوید. ایستگاه متروی نبرد در خیابان پیروزی و نزدیک چهارراه کوکاکولا قرار دارد که با یک مسیر تاکسی به بازار گل و گیاه محلاتی می‌رسید.

راه ارتباطی بازار گل محلاتی

 

بازار گل غرب تهران

بازار گل غرب

بازار گل غرب تهران

سومین بازار بزرگ گل گیاه در پایتخت، در غرب قرارگرفته است. این بازار معمولاً از بازار‌های اصلی تأمین می‌شوند و بدین‌جهت قیمت‌های گل و گیاه در این بازار نسبت به دو بازار یادشده کمی متفاوت‌تر خواهد بود. ولی ویژگی مهمی که این بازار دارد ساعت کاری آن است. درحالی‌که دو بازار عمده‌فروشی یادشده تا ظهر بسته می‌شوند، این بازار معمولاً از 9 صبح تا 8 شب باز است. اگر می‌خواهید با وسایل نقلیه عمومی به این بازار بروید باید ابتدا با خطی‌های پونک خودتان را تا آخر مسیر برسانید، سپس ازآنجا یعنی ابتدای بلوار شهید میرزا بابایی سوار خطی‌های ایران پارس شوید و کنار پمپ‌بنزین ایران پارس پیاده شوید. ازآنجا چنددقیقه‌ای پیاده‌روی می‌کنید و به بازار گل غرب تهران می‌رسید. البته اگر با وسیله‌ی شخصی به این بازار قصد مراجعت دارید، آدرس به این صورت است: انتهای اتوبان شمال، دومین خروجی دوربرگردان، جنب پمپ‌بنزین آبشناسان.

 

بازار شهید فکوری

بازار گل فکوری

بازار گلفکوری

بازار گل و گیاه شهید فکوری یکی از بازارهای ناشناخته‌ی گل در تهران است این بازار بعد از میدان آزادی و در ابتدای جاده مخصوص کرج قرار دارد. در این بازار انواع گل آپارتمانی و زینتی، کاکتوس، گیاهان باغچه‌ای و گل‌های شاخه‌ای و همچنین لوازم آن مثل گلدان و کود عرضه می‌شود.

 

بازار گل بهشت‌زهرا

بازار گل بهشت‌زهرا یکی دیگر از بازارهای گل تهران است که در اتوبان بهشت‌زهرا، بعد از صالح‌آباد قرارگرفته است. برای دسترسی به این بازار باید وسیله‌ی شخصی داشته باشید یا از آژانس استفاده کنید.

راه ارتباطی بازار  بهشت زهرا

همچنین بهتر است بدانید که:

شهر محلات در استان مرکزی به هلند ایران مشهور است و یکی از مراکز پخش عمده‌ی گل و گیاه در کشور است.

سرانه مصرف ماهانه گل در تهران یک شاخه برای هر نفر است.

به ترتیب رز، لیلیوم و مریم پرطرفدارترین گل‌ها نزد شهروندان تهرانی هستند.

تهران، اصفهان، تبریز، مشهد و شیراز به ترتیب بیشترین مصرف گل در کشور را دارند.

 منبع بنیتا


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان