توصیه‌ هایی برای مراقبت از کفش‌ های زمستانی

همه‌ی ما انتظار داریم تا از کفش های زمستانی‌مان بیشترین بهره را ببریم و برای مراقبت از آن‌ها نیز هر کاری انجام می‌دهیم؛ اما بهترین روش‌های مراقبتی از کفش‌های زمستانی کدامند؟ در ادامه با بنیتا همراه شوید.

همه‌ی ما انتظار داریم تا از کفش های زمستانی‌مان بیشترین بهره را ببریم و برای مراقبت از آن‌ها نیز هر کاری انجام می‌دهیم؛ اما بهترین روش‌های مراقبتی از کفش‌های زمستانی کدامند؟ در ادامه با بنیتا همراه شوید.

کفش‌های خود را از برف و باران در امان بدارید

امروزه اسپری‌هایی به بازار آمده است که علاوه بر ضد آب بودن، نقش یک مدافع برای مراقبت از کفش‌ها را، علیه آب‌وهوای سرد زمستانی نیز بر عهده دارند. این اسپری‌ها مناسب کفش‌های چرمی، چرم جیر و پوتین‌ها بوده و مانع از رسیدن آب به لایه‌ی اصلی کفش‌های شما می‌شوند. لازم است تا  آن‌ها را  هفته‌ای یک‌بار بر روی کفش خود اسپری کنید.

اسپری کفش

کفش‌های چرمی خود را مرطوب کنید

همان‌طور که نیاز است پوست صورت خود را مرطوب کنید تا سرما به آن آسیب نزند، لازم است تا پوتین‌های چرمی خود را نیز به‌طور مرتب مرطوب کنید. برای این کار از مرطوب‌کننده‌های مخصوص کفش در بازار استفاده کنید.

برف و یخ موجود بر روی کفش خود را پاک کنید

لکه‌های ناشی از برف و یا پاشیدن آب بر روی کفش خود را به‌سرعت پاک کنید. پاک کردن این لکه‌ها عمر کفش شما را افزایش خواهد داد. پس‌ازاین کار حتماً کفش خود را خشک کنید.

مراقبت از کفش

برای دوام بیشتر کفش از یک کفی لاستیکی استفاده کنید

به‌منظور مراقبت از کفش و کفی اصلی کفش، در فصل زمستان یک کفی لاستیکی نازک محافظتی را در زیر کفی اصلی کفش قرار دهید.

به پاشنه‌ی کفش‌ها توجه کنید

پاشنه‌های آسیب‌دیده‌ی کفش‌ها را هرچه سریع‌تر تعویض کنید. به ظاهر پاشنه‌ها دقت داشته باشید. هرچه دیرتر این کار را انجام دهید، هزینه‌ای که روی دست شما باقی خواهد ماند بیشتر می‌شود. به‌جای اینکه منتظر بمانید تا پاشنه‌ها کاملاً فرسوده شوند، آن‌ها را به‌طور مرتب بررسی کرده و به‌منظور صرفه‌جویی در هزینه‌های اضافی آن‌ها را تعویض کنید.

کفش‌های خود را در درختچه‌های کفش قرار دهید

به‌منظور حفظ سلامت و ظاهر پوتین‌های بلند، آن‌ها را بر روی جارختی‌های مخصوص کفش قرار دهید. اگر این جا‌رختی‌هارا در ایران پیدا نمی‌کنید می‌توانید به یک نجار مراجعه کرده و طرح اولیه‌ی خود را به او ارائه دهید.

آویزان کردن کفش

برای مراقبت از کفش‌های جیر خود پول خرج کنید

درحالی‌که کفش‌های چرمی به‌راحتی از پس سرما و برف و باران زمستان برمی‌آیند، کفش‌های جیر چنین قابلیتی را ندارند. به همین منظور بهتر است تا برای مراقبت از آن‌ها از برس‌ها و پاک‌کننده‌های مخصوص استفاده کنید. این پاک‌کننده‌ها تمامی گردوغبار و کثیفی را از روی کفش‌ها زدوده و آن را به حالت اول بازمی‌گردانند.

از کرم‌های مخصوص برای رفع ترک و یا رنگ‌پریدگی‌ کفش‌ها استفاده کنید

یک راه ساده برای رفع ترک و یا رنگ‌پریدگی کفش‌ها استفاده از کرم‌های مخصوص است. این کرم‌ها در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شوند. بااین‌حال اگر کفش شما آسیبی جدی دیده است آن را به نزد یک کفاش حرفه‌ای برده و از او بخواهید تا تعمیرش کند. برخی از مواد تعمیری تنها در دسترس کفاشان است و آن‌ها بهتر می‌دانند که چطور از آن‌ها استفاده کنند.

کفش‌های خود را پس از هر بار پوشیدن تمیز کنید

پس از استفاده‌ی روزانه‌ی از کفش‌هایتان آن‌ها را از گردوغبار و هرگونه کثیفی جمع شده بر رویشان پاک کنید.

تمیز کردن کفش

کفش‌های خود را خشک کنید

هرگز کفش خیس خود را در کنار آتش مستقیم یا یک منبع حرارتی باز قرار ندهید. این کار موجب پدید آمدن ترک‌ها و خشکی‌هایی بر روی کفش می‌شود. در ابتدا آن‌ها را با دستمال خشک کرده و سپس در محیطی گرم و دور از منبع حرارتی قرار دهید. همان‌طور که در بالا گفتیم سعی کنید تا برای خشک کردن آن‌ها از درختچه‌های مخصوص کفش‌ها و پوتین‌ها استفاده کنید. اگر تهیه‌ی این درختچه‌ها برای شما دشوار است، داخل کفش خود را با روزنامه پر کنید تا حالت خود را حفظ کنند.

از جوش شیرین استفاده کنید

یک راه دیگر برای تمیز کردن کفش‌ها و زدودن لکه‌ها از روی آن‌ها استفاده از جوش شیرین است. برای این کار مقداری جوش شیرین را در آب حل کرده و با یک دستمال تمیز بر روی کفش‌ها بکشید. سپس آن‌ها را خشک کنید.

پوتین بلند

تمامی این مراحل را هرسال تکرار کنید

یک کفش با مراقبت‌های فراوان عمری طولانی خواهد داشت. اگر دارای یک کفش زمستانی گران‌قیمت هستید سعی کنید تا تمامی مراحل گفته‌شده را هرسال تکرار کنید. با این کار کفش خود را در وضعیت مناسبی نگه داشته و به عمر آن می‌افزایید.

منبع: بنیتا


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر