داستان های خوشمزه/ این قسمت: چورو

تا به حال به این فکر کرده‌اید که هر غذایی داستانی دارد؟ اصلا غذاها از کجا آمده‌اند و چه کسانی برای اولین بار آن‌ها را درست کرده‌اند؟

تا به حال به این فکر کرده‌اید که هر غذایی داستانی دارد؟ اصلا غذاها از کجا آمده‌اند و چه کسانی برای اولین بار آن‌ها را درست کرده‌اند؟

غذا یکی از نیازهای اولیه‌ی بشر است. امروزه آشپزی به هنری گسترده تبدیل شده و روز‌به‌روز بیشتر پیشرفت می‌کند. سرآشپز‌ها و متخصصین این رشته، همواره به فکر خلق طعم‌های جدید و متفاوت هستند. اما با‌ این‌وجود، هنوز هم غذاهای کلاسیک، مورد استقبال افراد مختلف قرار می‌گیرند.

بنیتا در این سری مقالات به توضیح تاریخچه و طرز تهیه‌ی خوراکی‌های کلاسیک جهان می‌پردازد. در ادامه با ما همراه باشید.

چورو

چورو چیست؟

چورو (تلفظ: چوررُ) که گاهی دونات اسپانیایی نامیده می‌شود، نوعی دسر است که از خمیر شیرینی سرخ شده یا خمیر پفی درست می‌شود. این دسر خوشمزه طرفداران بسیاری در اسپانیا، فیلیپین، پرتغال، آمریکا (خصوصا جنوب غربی آمریکا) و کشورهای اسپانیایی زبان دارد. چورو به اشکال مختلفی سرو می‌شود ولی عمدتا این دسر خوشمزه را برای صبحانه، همراه با شکلات داغ یا قهوه کُن لچه و دولثه دو‌لِچه (نوعی دسر در کشورهای اسپانیایی زبان) مصرف می‌کنند.

تاریخچه

چورو

هیچ‌کس به‌طور دقیق نمی‌داند که چورو از کجا آمده، اما دو داستان بسیار معروف وجود دارد. گروهی بر این باورند که چورو اختراع چوپانان اسپانیایی‌ است. در گذشته‌ای دور، چوپانان اسپانیایی ساعت‌های زیادی را در صحرا می گذراندند و دچار ضعف شدید می‌شدند و به شیرینی نیاز پیدا می‌کردند. بهترین خوراک در آن شرایط، خمیر شیرینی بود که به راحتی در ظرفی سرخ و آماده می‌شد و پختن آن در دشت کار سختی نبود. روایت دوم این است که چورو، طی سفری دور و دراز با ملوانان پرتغالی از چین آمده است. در واقع چورو، همان یوتیائوی چینی‌ است که به جای طعم شور، طعم شیرین دارد و شکل ظاهری آن نیز تغییر کرده است.

چیزی که در هر دو داستان مشترک است، این است که پس از به وجود آمدن چورو، فاتحان این دسر خوشمزه را به کشورهای آمریکای لاتین بردند. اسپانیایی‌ها تغییر کوچکی در ظاهر چورو دادند، به این نحو که از سرقیف ستاره‌ای شکل استفاده کردند. امروزه چورو به شکل‌های مختلفی سرو می‌شود. در اروگوئه، این دسر خوشمزه را با پنیر پر می‌کنند. در کشورهای آمریکای جنوبی، این دسر در کنار خیابان‌ها در کاغذ روغنی فروخته می‌شود. این دسر محبوب را گاهی با پودر قند و دارچین تزیین می‌کنند و به صورت گرم مصرف می‌شود.

دستور پخت کلاسیک چورو

چورو

مانند تمام خوراکی‌ها، چورو نیز دستورهای مختلفی دارد. دستوری که در زیر آمده یکی از دستورهای معتبر این دسر است. برای پخت این دسر شما به 20 دقیقه زمان نیاز دارید.

مواد لازم:

آب                                           1 فنجان

شکر‌سفید                                 5/2 قاشق غذا‌خوری

روغن گیاهی                             2 قاشق غذا‌خوری

آرد                                           1 فنجان

روغن (برای سرخ کردن)             به مقدار لازم

شکر یا پودر قند (برای تزیین)      به مقدار  لازم

پودر دارچین (برای تزیین)           به مقدار لازم

طرز تهیه:           

ماهیتابه‌ای با لبه‌های بلند، یا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید. آب، شکر، نمک و روغن گیاهی را در ظرف بریزید و مخلوط کنید تا به جوش بیاید، سپس از روی حرارت بردارید. آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا شبیه گلوله‌ی خمیری در بیاید.

روغن را در ماهیتابه‌ی عمیق بریزید و اجازه دهید داغ شود و یا سرخ کن را تا دمای 190 درجه سانتیگراد (375 درجه فارنهایت) گرم کنید. سر ستاره‌ای شکل قیف را ببندید و با استفاده از قیف، به چورو شکل دهید و آن را در روغن داغ خوب سرخ کنید تا طلایی شود. پس از سرخ شدن، چوروها را روی حوله‌ی کاغذی قرار دهید تا روغن آن گرفته شود و در نهایت دارچین و پودر قند را روی آن‌ها بپاشید.

چورو

پیشنهاد: می‌توانید چورو را با شکلات نیز مصرف کنید.

از خوردن این دسر خوشمزه لذت ببرید و داستان های خوشمزه/ این قسمت: همبرگر را هم بخوانید.

منابع:

Allrecipes، churrosforlife.weebly، huffingtonpost، theprisma.co.uk، churrisimo

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر