مواد غذایی و نوشیدنی‌ هایی که می‌ توانند در ترک کردن سیگار به شما کمک کنند [قسمت اول]

سه‌چهارم افراد سیگاری می‌گویند که قصد دارند سیگار را ترک کنند اما متاسفانه تلاشی جدی برای این هدف ندارند

سه‌چهارم افراد سیگاری می‌گویند که قصد دارند سیگار را ترک کنند اما متاسفانه تلاشی جدی برای این هدف ندارند. اگر چه ترک سیگار دشوار است اما برنامه‌ها و راه‌هایی وجود دارند که می‌توانند ترک سیگار را مقداری آسان‌تر کنند. راه‌هایی مثل برچسب‌های نیکوتین یا آدامس‌های هیپنوتیزم یا طب سنتی و داروهای تجویزی می‌تواند موثر باشد اما راه‌های ساده‌تری نیز وجود دارد.

مواد غذایی و نوشیدنی‌ها یا تغییر رژیم غذایی می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی در ترک سیگار موثر باشند. ترک سیگار ممکن است دشوار باشد، اما تغییرات ساده در رژیمی غذایی می‌تواند موثر باشد. اگر از افراد سیگاری در مورد ترک سیگار سوال بپرسید، آنها به شما خواهند گفت که چقدر ترک یک عادت (سیگار) مشکل است. نیکوتین موجود در سیگار که خود اعتیادآور است روند ترک آن را مشکل می‌کند. شما می‌توانید با انتخاب این غذاها زودتر سیگار را ترک کنید. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

مواد غذایی و نوشیدنی که می‌تواند به شما در ترک سیگار کمک کند

محروم کردن خود از مواد غذایی مورد علاقه‌ی خود می‌تواند باعث از دست رفتن تمرکز و آرامش شما در زندگی شود. در نظر داشته باشید مواد غذایی و نوشیدنی‌های خاصی هستند که ممکن است بیشتر شما را به سیگار کشیدن ترغیب کنند. برای مثال گلوکز نواحی از مغز که مسئول احساس لذت است را تحریک می‌کند که می‌تواند میل و یا احساس لذت شما به سیگار را افزایش دهد. بنابراین سعی کنید از مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی که حاوی مقدار زیادی گلوکز هستند دوری کنید. جلوگیری از محرک‌ها بسیار مهم و ضروری است، بنابراین اگر شما قصد ترک کردن سیگار یا در حال ترک آن هستید باید از مواد محرک‌زا مانند الکل دوری کنید. حتی رفتن به کافه‌ها یا قهوه‌خانه‌ها می‌تواند احساس شما برای مصرف سیگار یا الکل را افزایش دهد.
وقتی شما در حال تلاش برای ترک سیگار هستید مواد غذایی که در خانه مصرف می‌شود بسیار مهم است. ساده به نظر می‌رسد اما نکته اول اینکه بعضی مواد غذایی به شما این امکان را می‌دهند که به جای سیگار خود را با چیز دیگری سرگرم کنید (البته حواس خود را جمع کنید که پرخوری نکنید) و نکته‌ی دوم که جالب به نظر می‌رسد این است که برخی از مواد غذایی وجود دارند که استفاده از آنها می‌تواند طعم سیگار را تلخ و وحشتناک کند.

الکل، کافئین (به ویژه در قهوه) و گوشت قرمز در واقع طعم بهتری به سیگار می‌دهند، بنابراین شما باید در رژیم و نوع مواد غذایی مصرفی‌تان دقت کنید. ترک سیگار نیازمند قدرت اراده، تعهد و عزم راسخ است. روش‌های زیادی برای ترک سیگار وجود دارد، مثل: برچسب‌های نیکوتین که روی پوست چسبانده می‌شود و حاوی دوز کمی از نیکوتین است که توسط پوست جذب شده و وارد خون می‌شود و به مهار کردن اشتیاق به مصرف نیکوتین کمک می‌کند و علائم محرومیت از سیگار را کاهش می‌دهد یا صمغ و آدامس مخصوص ترک که برای غلبه بر عادت سیگار کشیدن و برنامه‌ریزی مجدد ذهن وجود دارند، اما از مهم‌ترین و باارزش‌ترین ابزاری که در اختیارتا قرار دارد مواد غذایی و نوشیدنی‌های مصرفی شماست. پس سعی کنید مواد غذایی و نوشیدنی‌های موثر را برای ترک سیگار بشناسید.

جنسینگ

جنسینگ
مطالعات نشان داده است که جنسینگ مانع از تولید دوپامین که نوعی انتقال دهنده‌ی عصبی است می‌شود. دوپامین در ایجاد محرک‌زایی یا همان لذت تاثیر دارد. جنسینگ می‌تواند لذت شما برای سیگار کشیدن را کاهش دهد.

شیر

شیر
با توجه به مطالعات دانشگاه دوک در دورهام در کارولینای شمالی که بین 19 درصد از افراد سیگاری صورت گرفت مشخص شد که مصرف محصولات لبنی ساخته شده با شیر یا پنیر در این افراد قبل از استعمال سیگار باعث تلخی دهان و طعم سیگار می‌شود. در حالی که الکل، قهوه و گوشت طعم سیگار را بهتر می‌کند. افراد سیگاری که قبل از سیگار کشیدن یک لیوان شیر مصرف می‌کنند در دهان خود احساس تلخی می‌کنند. بنابراین اگر شما در طول روز هوس کردید و میل به استعمال سیگار پیدا کردید می‌توانید با نوشیدن یک لیوان شیر قبل از سیگار کشیدن احساس لذت خود را کاهش دهید. جوزف کلرنان، محقق و پژوهشگر در مقاله‌ای می‌گوید: با چند تغییر ساده در رژیم غذایی خود مانند مصرف یک لیوان شیر سرد برای کاهش لذت استعمال سیگار و اجتناب افراد سیگاری از مصرف
الکل و آبجو آنها می‌توانند گامی موثر برای ترک سیگار بردارند.

می‌توانید نگاهی هم به ماجرای «سیگار کشیدن میراثی 30 ساله روی دی‌ان‌ای شما باقی می‌گذارد» بیندازید.

منبع: بنیتا


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان