احساس استرس می‌ کنید؟ این عادت ساده سلامتی شما را تضمین می‌ کند

آیا تابه‌حال آرزو کرده اید که کاش بتوانید خود را از اثرات منفی استرس دور نگه دارید؟

آیا تابه‌حال آرزو کرده اید که کاش بتوانید خود را از اثرات منفی استرس دور نگه دارید؟ 

هر کسی که در عصر حاضر زندگی می‌کند احتمالاً می‌داند که استرس بر رفتار، خلق‌وخو و سلامت فیزیکی ما تأثیر مخرب می‌گذارد. به گفته‌ی کلینیک مایو، استرس می‌تواند به بیماری‌هایی چون سردرد، مشکلات خواب، درد قفسه‌ی سینه، کج‌خلقی، اضطراب، افسردگی و مصرف الکل و مواد مخدر ختم شود. درواقع، سازمان بهداشت جهانی امروزه استرس کاری را یک مشکل اپیدمیک در قرن بیست‌ویکم می‌داند.

شاید نتوان استرس را از زندگی روزانه دور کرد، اما می‌توان خود را از اثرات مخرب آن مصون داشت. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

یک مطالعه‌ی تازه منتشرشده در مجله‌ی «پزشکی و علوم در ورزش و تمرین» به چگونگی تأثیر تناسب‌اندام بر استرس افراد در محیط‌های کاری نگاه می‌اندازد. محققان در این مطالعه میزان تناسب‌اندام، شاخص‌های قلبی‌وعروقی، نظیر: فشارخون، شاخص توده‌ی بدنی (BMI)، تری‌گلیسیرید، کلسترول و قند خون 200 کارمند سوئدی را بررسی کردند. سپس از آن‌ها خواستند تا احساس کنونی خود از استرس را اعلام کنند.

استرس

پاسخ این کارمندان سوءظن محققان را تأیید کرد؛ افرادی که احساس استرس بیشتری را اعلام کرده بودند دارای خطر بیماری‌های قلبی عروقی بیشتر بودند و افرادی که استرس کمتری در آن لحظه داشتند در وضعیت فیزیکی بهتری به سر می‌بردند. محققان حتی توانستند تفاوت استرس در میان کارمندان با سطح آمادگی جسمانی بالا، متوسط و پایین را نیز تشخیص دهند. پروفسور مارکوس گربر، مسئول انجام این آزمایش از دانشگاه بازل، معتقد است که این یافته‌ها بسیار ارزشمند است، زیرا این اتفاق زمانی رخ داده است که ما در جامعه از سطح استرس بالایی برخوردار بوده و کمتر ورزش می‌کنیم، اما باید میزان ورزش خود را افزایش دهیم. این یافته‌ها همچنین می‌توانند در یافتن راه‌های درمان ممکن برای اختلالات مرتبط با استرس موثر باشند.

پروفسور گربر توصیه می‌کند که همه‌ی ما نوعی از ورزش را در دستور کار خود قرار دهیم و حداقل دو ساعت و نیم در هفته برای انجام آن وقت بگذاریم. ما می‌توانیم به انجام ورزش‌های هوازی نظیر پیاده‌روی سریع، زمانی‌که برای خرید بیرون می‌رویم و یا تمرین‌های بدن‌سازی انجام می‌دهیم یا زمانی‌که در حال تماشای تلویزیون هستیم، بپردازیم. برای دستیابی به بهترین نتیجه می‌توان از ورزش‌های ذهنی و یوگا نیز بهره‌مند شد. یوگا نه‌تنها به تناسب‌اندام ما کمک می‌کند، بلکه در کاهش استرس نیز موثر است. 10 دقیقه ورزش یوگا در طول روز به کاهش استرس کمک کرده و سیستم دفاعی بدن شما را تقویت می‌کند. برای مطالعه‌ی بیشتر به سراغ مطلب 8 مزیت انجام روزانه‌ ورزش یوگا بروید.

منبع: rd


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان